2017-02-15, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plataoplomo
Ingen aning, men jag registrerar ibland till en kurs jag inte tänker gå för att få alla rabatter som studentkortet ger
Jaså, själv ska jag med SJ nu om e liten stund. Även SL har jag rabatt på också.

Vilket är annars bäst i övrigt? Använde sällan mecenatkortet när jag fortfarande hade det, men det känns som rabatterna var ganska minimala (bortsett från kollektivtrafik t ex)
Citera
2017-04-02, 20:03
Medlem
Redors avatar
Varför beter sig personerna på Studentkortet, dvs kundtjänst som om det är en myndighet de sitter på, och att det är myndighetsbeslut de beslutar om. De är ju mer petiga än va fan FK är. Lite löjligt blir det när de inte kan "godkänna" ett intyg av olika anledning pga t.ex en felskrivning eller datumfel. När det är så simplet som att hade man väntat en dag med att skicka in det så hade det vart okej osv osv..

Det är ju inte så att de går back när de utfärdar ett studentkort

Men generellt har dem mest skitrabatter. Tycker de kunde satsa på färre företag men bättre rabatter.
Det är ju till för Studenter och deras knackiga ekonomi oftast, så 5 lr 10% i rabatt är inte särskilt mkt eller givande för en student. Istället för att ha 10% på 10 olika hud och skönhetsföretag online, så kunde man ju ordna +20% på 5 av dem istället typ.
Det enda det är bra för är reserabatterna
Citera
2017-08-09, 06:16
Medlem
Studentkort?

Hej! Får man automatiskt något slags studentkort skickat hem till sig efter att man blivit registrerad på ett upprop? Om ja, hur lång tid brukar det ta att få?
Citera
2017-08-09, 09:18
Medlem
Jag skall börja studera vid Umu, och då gäller att studentkåren är den som fixar studentkorten. Du måste alltså gå med i studentkåren för att få kortet hem till dig då det är just kåren som sköter din registrering. Vid UmU står det att kortet tar ca två veckor att komma i brevlådan från det att du går med i kåren. Borde stå mer information om du googlar lite på ditt universitet.
Citera
2017-08-09, 20:44
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Ett stort antal trådar om samma ämne är nu sammanfogade med varandra och ursprungstrådens rubrik är ändrad från ''Tentamen imorgon utan studentkort?'' till ''Den stora tråden om studentkort och studentrabatter [Mecenat, Studentkortet, m.m.].''

/Mod.
Citera
2017-08-22, 19:39
Medlem
godBrotherXs avatar
Någon som vet vad Macbook Pro 13" (tier 2 som går för 16,900) kostar med studentrabatt?

https://www.apple.com/se-edu/shop/buy-mac/macbook-pro
Citera
2017-08-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godBrotherX
Någon som vet vad Macbook Pro 13" (tier 2 som går för 16,900) kostar med studentrabatt?

https://www.apple.com/se-edu/shop/buy-mac/macbook-pro

https://mecenat.com/se/apple

Bara in och kolla? Finns en generisk 10% rabatt om du inte hittar något bättre
Citera
2017-11-17, 21:25
Medlem
Observerads avatar
Kan någon berätta vad det är för färg på SL-märket på era kort? Är det svart eller blått? Har sett olika varianter.

Mycket tacksam för svar!
Citera
2017-12-04, 23:33
Medlem
Registrera sig på kurser för studentrabatt

Jag läser på 50% och kommer fortsätta göra det till våren. Om man läser på 75% så får man rabatt på SL kortet, så därför sökte jag några 7,5 p kurser till våren. Jag kommer inte hinna läsa mer än jag redan gör, så jag tänkte gå på uppropet och sedan inget mer. Kommer det räcka för att jag ska vara registrerad på 75% hela våren och få min SL -rabatt? Kan jag söka om samma kurs till hösten, trots att jag bara har gått på uppropet?
Citera
2017-12-04, 23:44
Medlem
321js avatar
Det räcker att vara registrerad på 75 procent för att få SL-rabatt. Det går att registrera sig igen på samma kurs om det finns plats. Det är individuellt från kurs till kurs.
Citera
2017-12-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysjki
Jag läser på 50% och kommer fortsätta göra det till våren. Om man läser på 75% så får man rabatt på SL kortet, så därför sökte jag några 7,5 p kurser till våren. Jag kommer inte hinna läsa mer än jag redan gör, så jag tänkte gå på uppropet och sedan inget mer. Kommer det räcka för att jag ska vara registrerad på 75% hela våren och få min SL -rabatt? Kan jag söka om samma kurs till hösten, trots att jag bara har gått på uppropet?

Tänk på att du måste klara 75% av de poäng du registrerat dig på för att fortsätta få CSN.
Citera
2017-12-05, 00:15
Medlem
Tack för svaren. Jag tar inte CSN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här