2016-09-01, 22:15
Medlem
knazbarnets avatar
Nån som har lust att dela med sig vad koden för 10% på caliroots är?
Citera
2016-12-20, 17:17
Medlem
Bumpar tråden.

Är det någon skillnad, för och nackdelar mellan Mecenat och Studentkortet år 2016? Jag köpte grejer från gymgrossisten precis och fick 10% rabatt från Mecenat. Googlade och även studentkortet ger 10% rabatt.. Är det samma rabatt man får? Alltså jag kan bara använda rabatten en gång? Har inte studentkortet så kunde inte testa med rabatten från den företaget också..
Citera
2016-12-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Bumpar tråden.

Är det någon skillnad, för och nackdelar mellan Mecenat och Studentkortet år 2016? Jag köpte grejer från gymgrossisten precis och fick 10% rabatt från Mecenat. Googlade och även studentkortet ger 10% rabatt.. Är det samma rabatt man får? Alltså jag kan bara använda rabatten en gång? Har inte studentkortet så kunde inte testa med rabatten från den företaget också..

om kortet ger 10% rabatt ger det 10% rabatt. det är ingen engångsrabatt, det gäller vid varje beställning.

Myrorna i min stad vet jag inte accepterar Mecenat som studentkort för att ge rabatt. vet dock inte riktigt varför.
Citera
2016-12-21, 03:24
Medlem
mecenat studentkortet osv

ni som studerar på universitet och högskola vilka studentrabatter brukar ni använda er av och hur ofta? har ni tips på ställen där studenter ofta spenderar pengar som har studentrabatt? kom med andra småtips på hur ni gör för att spara in
Citera
2016-12-21, 08:58
Medlem
cp-mongos avatar
Främst på resor. Bra rabatt på SL-kort och även på SJ och MTR då jag åker mycket tåg. Har också ett studentabonnemang till mobilen. I övrigt aldrig.
Citera
2016-12-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp-mongo
Främst på resor. Bra rabatt på SL-kort och även på SJ och MTR då jag åker mycket tåg. Har också ett studentabonnemang till mobilen. I övrigt aldrig.

det roliga med studentrabatter är att de sällan kontrolleras (på typ teater och tåg). jag pendlar varje vecka och har gjort det i snart åtta månader, och aldrig någonsin har de kollat studentleg på min SJ- studentbiljett.
Citera
2016-12-21, 14:24
Medlem
cp-mongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
det roliga med studentrabatter är att de sällan kontrolleras (på typ teater och tåg). jag pendlar varje vecka och har gjort det i snart åtta månader, och aldrig någonsin har de kollat studentleg på min SJ- studentbiljett.

Verkligen sant alltså. Har åkt i snart två år och bara blivit kollad en enda gång, tror det var SJ.
Citera
2017-02-13, 10:23
Medlem
Frozzzts avatar
Kan man få studentkort om man läser sommarkurs?

Ja som rubriken säger, jag behöver ett studentkort/bevis på lättast möjligast vis. Går detta att få bara genom att bli antagen på en sommarkurs?
Citera
2017-02-13, 16:51
Medlem
Beror nog på om det är en sådan kurs som frivilliga personer håller i.
Typ läxhjälp.

Jag läste 1 kurs på distans - tog en 1,5 och hade mecenat i 2 år
Värdelöst kort f.ö.
Citera
2017-02-13, 18:38
Bannlyst
Men hur funkar Studentkortet egentligen? Jag är inte studerande, men testade att uppdatera i appen nyss så att den gäller VT -17.
Citera
2017-02-14, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Ja som rubriken säger, jag behöver ett studentkort/bevis på lättast möjligast vis. Går detta att få bara genom att bli antagen på en sommarkurs?

sommarkurser tror jag inte ger Studentkort, men vårterminen har ju precis börjat. sök sådant som fortfarande är sökbart, registrera dig och betala kåravgiften så kommer kortet som ett brev på Posten (eller i mobilen).
Citera
2017-02-14, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Men hur funkar Studentkortet egentligen? Jag är inte studerande, men testade att uppdatera i appen nyss så att den gäller VT -17.

Ingen aning, men jag registrerar ibland till en kurs jag inte tänker gå för att få alla rabatter som studentkortet ger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in