Citat:
Ja, kanske är en kvinna GM men de söker träff på manligt DNA? DNA strategiskt utdoserat av en kvinna som genom sitt professionella värv och privata intresse (tex att skriva deckare) lärt hur en DNA-sträng skall dras?
En kvinna som genom sitt jobb vid tillfälle sett till att tillskansa sig lite DNA från någon förhatlig manlig existens som hon anser har kommit alldeles för billigt undan under årens lopp och därför borde sättas dit rejält en gång för alla samtidigt som en kanske i vissa frågor obstruerande maktfaktor inom kommunen slutgiltigt elimineras.
En kvinna med god fysik, tränad i kampsituationer, som kan slå ner och släpa ut BO i skogen utan att förta sig/lämna egna spår.
Och som hade en god förklaring till att uppehålla sig i närheten av BP.
Fore!⛳️
En kvinna som genom sitt jobb vid tillfälle sett till att tillskansa sig lite DNA från någon förhatlig manlig existens som hon anser har kommit alldeles för billigt undan under årens lopp och därför borde sättas dit rejält en gång för alla samtidigt som en kanske i vissa frågor obstruerande maktfaktor inom kommunen slutgiltigt elimineras.
En kvinna med god fysik, tränad i kampsituationer, som kan slå ner och släpa ut BO i skogen utan att förta sig/lämna egna spår.
Och som hade en god förklaring till att uppehålla sig i närheten av BP.
Fore!⛳️
Det är ju ett lysande uppslag för just en kriminalroman.
Jag får inte ihop logistiken och motivet dock. Jag tror iofs mer på någon förlupen individ från WT-campingen som inte verkar ligga mer än ett stenkast från mordplatsen, snarare än en golfboll. Sannolikheten är nog större för att det rör sig om en genomsnittligt empatistörd och bortglömd yngling som spelat för mycket dataspel. Val av brottsplats och hur det såg ut där kan väl ha en viss inverkan på gärningsmannaprofilen antar jag. Polisen borde ju veta betydligt mer än dom säger. Sexuellt relaterat verkar väl rätt troligt t ex. Ålder på BO spelar nog mindre roll i det sammanhanget.
Men visst skulle brottet kunna vara personligt motiverat. GM skulle kan ju ha spanat vid arbetsplatsen och följt efter LH i bil. Rätt stor risk att ta är det ju dock. Hur mycket folk som rört sig i området har jag dock inte fått någon uppfattning om. Men förmodligen är det väl förhållandevis rätt glest med folk.
En rättshaverist skulle säkert kunna vara tillräckligt motiverad för att ta rätt stora risker.