2017-11-25, 13:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vad skulle det finnas att rapportera?

Att mördaren smyger omkring i närheten. Det har jag sett i Morden i Midsommer och en del fall här på FB. Närmast var det väl mordet i Frennarp-bäcken på Albin Einarsen.
Citera
2017-11-25, 14:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att mördaren smyger omkring i närheten. Det har jag sett i Morden i Midsommer och en del fall här på FB. Närmast var det väl mordet i Frennarp-bäcken på Albin Einarsen.

En klassiker. Tror polisen tänker på det. En mördare av det slaget som det kan handla om här är inte alls otrolig som begravningsskådare, fast kanske på lite håll.
Citera
2017-11-27, 17:33
Medlem
BamseIvars avatar
Mannen som satt anhållen för mordet har iakttagits i Ulricehamn de senaste dagarna.
Citera
2017-11-27, 20:43
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseIvar
Mannen som satt anhållen för mordet har iakttagits i Ulricehamn de senaste dagarna.

Kanske för att han försöker gå vidare med sitt liv?
Att det vore bäst för honom själv att slippa korkade ulricehamnare eller Åre-bor som tittar snett åt hans håll och jobbmöjligheterna kanske blir sparsamma så länge det här inte får en upplösning är ju inte hans fel, eller hur?
Det är synd om killen. Punkt.
Citera
2017-11-27, 21:03
Medlem
fluffypuffys avatar
Okej,
Eftersom inside-informationen som läcker från Ulricehamn verkar vara sparsam här så ger jag en update till det som jag tidigare presenterat,

Det cirkulerar en video filmad med mobil på Facebook tagen i ett samhälle utanför staden, videon visar egentligen bara när polis och socialtjänst hämtar två barn och en (såklart) förtvivlad mamma som försöker stoppa det hela. (Ja, hon blir nedbrottad av en kvinnlig polis under händelsen) Mamman är somalisk (?) / mörk / bär slöja, det är allt jag kan ge i vittnesmål.
Ingen bakgrundsinformation om varför omhändertagandet sker framgår, men med våra svenska mått så finns det nog sannolikt grund för omhändertagandet (?)
Videon postas nog mest mellan invandrare i staden där majoriteten skriver ilska,
”Jävla polisen, jävla soc” osv osv..

Förutsättningen här är att videon visar det omhändertagande som eventuellt ligger till grund för mordet på Liselotte.

Motivet är starkt.
Till skillnad från syndabocken R*di som nog gör bäst i att fly hem till Tyskland.

Tyvärr har jag inte Facebook, och är heller inte någon som skulle ges videon oavsett, så jag har ingen länk att dela.
Men den finns där, och sprids bland invandrare i Ulricehamn friskt.

Förhoppningsvis finns det någon från Ulricehamn som kan ge en länk till videon?
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-11-27 kl. 21:15.
Citera
2017-11-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riskan
Personen som är skriven på samma adress är deras dotter o inget annat
Hon hade ingen dotter. I början av tråden har jag för mej att det stod att det är en tidigare hyresgäst på adressen, som av någon anledning står kvar.
Citera
2017-12-01, 12:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosorochregn
Hon hade ingen dotter. I början av tråden har jag för mej att det stod att det är en tidigare hyresgäst på adressen, som av någon anledning står kvar.

Någon som inte hade en ny adress att skriva sig på efter hen flyttade?
Citera
2017-12-01, 12:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Någon som inte hade en ny adress att skriva sig på efter hen flyttade?

Där är ju ett spår som någon borde följa upp...

Det bästa man kan skönja.
Citera
2017-12-01, 12:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Där är ju ett spår som någon borde följa upp...

Det bästa man kan skönja.

Jag tänkte också det, antingen en hg som fått skyddad id eller helt enkelt blivit hemlös genom avflyttning? Möjligtvis någon som flyttat utomlands, men det är ju möjligt att anmäla utlandsflytt.
Citera
2017-12-02, 09:10
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Jösses, har dom fortfarande inte haffat nån?

Har dom sagt nåt i vilken riktning dom letar?

Operation masstopsning är inte inledd antar jag, eller?

Detta fallet har väl inte dryftats i Veckans brott på SVT? Jag tycker de borde göra det, ett olöst mord av den här kalibern torde intresserad dom.
Citera
2017-12-04, 09:18
Medlem
Citat:
Här är polisens drastiska åtgärd för att försöka lösa det misstänkta mordet på en kvinna i motionsspåret i Ulricehamn:
Man har skickat ut sms till 200 män – för att kalla dem till förhör och DNA-topsning.
– Vi har vidtagit åtgärder för att topsa ett stort antal personer och vi ber om allmänhetens förståelse för det, säger polisens presstalesperson Tommy Nyman.

Citat:
Hur har personerna som får sms valts ut?
– Jag kan inte berätta detaljer kring detta. Men en del av det är att vi haft hjälp av polisens gärningsmannaprofilgrupp. Deras slutsatser har vi tagit med i beaktande för den här insatsen.

https://www.expressen.se/gt/polisens-drag-i-mordutredningen-skickar-sms-om-dna-topsning/
Citera
2017-12-04, 09:31
Medlem
Enligt Aftonbladet har polisen skickat ut sms med uppmaning till folket att komma in och topsa sig. Ca 200 personer till att börja med.

Är det någon som vet hur de väljer ut personerna eller är det helt slumpmässigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in