2017-12-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju exakt vad tråden handlar om. Danska kvinnor och norska för den delen tycker det är sjukt detta vad som pågår i Sverige. I deras sinnesbild finns inte att de liksom tyst skulle sitta still och låta sig våldtas och sedan 10 år senare gnälla om det. Inte heller verkar de behöva gråta sig till sömns över att bli tafsad på rumpan för 15 år sedan. Jag har blivit tafsad på rumpan och även kuken ett flertal gånger men resonerar inte som att jag blivit utsatt för något brottsligt. Ungefär som danska kvinns i gemen verkar resonera till skillnad för svenska kvinns som tillåter sig bli offer och gråter ut för detta minska lilla som det verkar.

Hur vet du att danska och norska kvinnor skulle tänka så? annat än dina egna fantasier i saken?
Citera
2017-12-02, 15:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur vet du att danska och norska kvinnor skulle tänka så? annat än dina egna fantasier i saken?

Uppståndelsen. Jag vet att man i Norge skrivit artiklar om detta. I tråden visar att man i Danmark gjort detsamma. De har inga häxjakter som vi har i Sverige för kvinnorna där är av annat slag. De är inga offer utan säger till om det är något. De är ju rent förskräckta både män och kvinnor om hur absurt detta blivit i Sverige.
Citera
2017-12-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Fattar du inte det eller? Är du dum i huvudet eller bara otroligt obildad?

För att män för det första har högre sexdrift, och tar mer risker och har bättre självförtroende (detta genom testosteron). För det andra för att evolutionen har gjort så att kvinnor är sexuellt selektiva, och hanar jagar. Detsamma gäller i djurvärlden (om inte hanen "tar" sex av honan, såklart ...).

Rent evolutionärt så tjänar en man på att sprida sin säd till så många som möjligt; "samtycke" är evolutionärt irrelevant och det är snarare fördelaktigt om man tar sig lite friheter.
Så?

är pga självförtroende som en man ägnar sig åt att våldta kvinnor ?
Har jag uppfattat dig korrekt?

Örebromannen, Anders Eklundh och Umeåmannen drevs alltså av "självförtroende"?
I see.

NÅ? Varför våldtar då inte kvinnor med "självförtroende"? Finns gott om kvinnor med starkt dito

Rent evolutionärt så tjänar ALLA gener (även kvinnors) att sprida sig till max kombinationer.
Citera
2017-12-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Uppståndelsen. Jag vet att man i Norge skrivit artiklar om detta. I tråden visar att man i Danmark gjort detsamma. De har inga häxjakter som vi har i Sverige för kvinnorna där är av annat slag. De är inga offer utan säger till om det är något. De är ju rent förskräckta både män och kvinnor om hur absurt detta blivit i Sverige.

artiklar skrivs inte av halva den danska och norska befolkningen..

och nej varken kvinnor eller män "är av en annan sort" i våra grannländer.
Däremot kan det skilja i hur starkt olika rörelser är, och feminismen är stark i Sverige som sagt.
Men betyder inte att kvinnor från Danmark eller Norge är speciellt nöjda över att bli sexuellt trakasserade eller utsatta för sexuellt våld, eller hur?
Citera
2017-12-02, 15:58
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
och jag tror precis tvärtom, den mänskliga empatin, (som vi av någon märklig anledning gjort just "kvinnlig") är själva grundsatsen för att människan som art kunnat samarbeta och bygga civilistioner.
och överlevt det mesta....INTE våld, aggressivitet, kriminalitet, förakt mot andra.
Vi (män och kvinnor) har överlevt trots ovan har existerat, inte pga.

Allright?
Överdriven empati och altruism leder till patologisk altruism, ett självskadebeteende och det är vad vi ser idag från det svenska etablissemanget, när man insisterar på att dränka det egna folket i invandrare från tredje världen i något slags vansinnigt, självutplånande godhetsrus. Man blundar för den alarmerande sexuella brottsligheten från invandrargrupper och fokuserar istället på småsaker som svenska män påstås gjort för 20 år sedan. Det är väldigt skevt.
Citera
2017-12-02, 15:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Suck..."Patriakralt samhälle" = manlig överordning över kvinnor. "Patriarkala strukturer" = tankesätt från patriarkat som fortsätter råda trots att ex. juridisk jämställdhet har åstadkommits.
Inte tillräcklig förklaring????

och förklara för mig nu....om män nu inte begår sexbrott mot kvinnor pga ex. patriarkala strukturer...VAFÖR gör män då detta? För att man är en sämre art än kvinnor?
Typ har sämre gener som inte kan hantera mänsklig respekt/ empati etc?
sämre frontal cortex? som inte kan göra bra riskbedömningar, tänka logiskt? utan bara går på känslan kåthet?

VAD?
Det finns givetvis inte något enkelt svar som täcker allt eftersom det finns många olika problem. Övergrepp på arbetsplatser är ett slags problem. Den etniskt betingade brottsligheten som framkommer i Brås undersökningar är ett annat slags problem. Och så vidare. Olika problem kan givetvis behöva olika lösningar.

Kännetecknande för #metoo är tystnadskulturen, se till exempel här:
Teaterchefen: ”Absurt att vi har skapat den här miljön”
https://www.dn.se/kultur-noje/teaterchefen-absurt-att-vi-har-skapat-den-har-miljon/

HUR ska problemen kunna lösas om de kvinnor som drabbas INTE anmäler när det händer? VARFÖR anmäler inte kvinnorna de män som utsätter dem för övergrepp? HUR många kvinnor har använt sig av sex för att främja sin egen karriär?

Aftonbladet kvinna: ”Sex hjälper kvinnor att få fart på karriären”
http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9803/13/sex.html
http://archive.is/ZnQ5y
Amerikanska kvinnor: ”Vi funderar också på att förföra chefen”
NEW YORK. Sex på arbetsplatsen gynnar karriären. Det anser amerikanska kvinnor enligt en ny undersökning.
Gör som Monica Lewinsky, det lönar sig menar kvinnorna i undersökningen som gjorts med president Clintons sexskandal i tankarna.

12 000 kvinnor deltog i undersökningen som utfördes av icke-kommersiella organisationen Oasis Foundation:

10,8 procent av kvinnorna erkände att de haft sex med sin chef.

64 procent sa att förhållandet med chefen ledde till ett steg upp på karriärstegen.

55 procent sa att när de tänkt på att förföra chefen, då tänkte de på karriären.

Bara 19,2 procent ansåg att Monica Lewinsky gjorde ett misstag om hon hade den påstådda affären med Clinton.

22 procent sa att sexskandalen i Vita huset gjort dem mer tveksamma till att ge sig in i en romans på jobbet, om det inte var med chefen.

43 procent sa att skandalen fått dem att undra om andra kvinnor på deras jobb hade en affär med chefen.
Och så vidare. Det finns många olika faktorer att väga in i resonemanget.
Citera
2017-12-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Inom islam så praktiserar man polygami med upp till fyra fruar och tillåter, bland fundamentalister, att ta fiendekvinnor som sexslavar. Det är knappast vad jag skulle kalla en traditionell kärnfamilj.

Kärnfamiljen är mamma pappa barn och det är förstås inget som helst fel med det. De enda som ser något fel med det är de som vill undergräva folkets existens.

Du har helt ret, og jeg skrev derfor også "Kernefamilie" - forstået som kernefamilie i en perverteret form.
Citera
2017-12-02, 16:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
artiklar skrivs inte av halva den danska och norska befolkningen..

och nej varken kvinnor eller män "är av en annan sort" i våra grannländer.
Däremot kan det skilja i hur starkt olika rörelser är, och feminismen är stark i Sverige som sagt.
Men betyder inte att kvinnor från Danmark eller Norge är speciellt nöjda över att bli sexuellt trakasserade eller utsatta för sexuellt våld, eller hur?

Så du tror Danmark och Norge är rena diktaturer kring detta och varför det inte hörs mera därifrån är att de är typ bakbundna. Jo säg det till en dansk kvinna så kommer du åka på en käftsmäll. Du tror det är som typ Saudiarabien där? Jösses. Skillnaden är att en dansk kvinna då inte ser sig som ett offer utan säger till och det handgripligen också.
Citera
2017-12-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det finns givetvis inte något enkelt svar som täcker allt eftersom det finns många olika problem. Övergrepp på arbetsplatser är ett slags problem. Den etniskt betingade brottsligheten som framkommer i Brås undersökningar är ett annat slags problem. Och så vidare. Olika problem kan givetvis behöva olika lösningar.

Kännetecknande för #metoo är tystnadskulturen, se till exempel här:
Teaterchefen: ”Absurt att vi har skapat den här miljön”
https://www.dn.se/kultur-noje/teaterchefen-absurt-att-vi-har-skapat-den-har-miljon/

HUR ska problemen kunna lösas om de kvinnor som drabbas INTE anmäler när det händer? VARFÖR anmäler inte kvinnorna de män som utsätter dem för övergrepp? HUR många kvinnor har använt sig av sex för att främja sin egen karriär?

Aftonbladet kvinna: ”Sex hjälper kvinnor att få fart på karriären”
http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9803/13/sex.html
http://archive.is/ZnQ5y
Amerikanska kvinnor: ”Vi funderar också på att förföra chefen”
NEW YORK. Sex på arbetsplatsen gynnar karriären. Det anser amerikanska kvinnor enligt en ny undersökning.
Gör som Monica Lewinsky, det lönar sig menar kvinnorna i undersökningen som gjorts med president Clintons sexskandal i tankarna.

12 000 kvinnor deltog i undersökningen som utfördes av icke-kommersiella organisationen Oasis Foundation:

10,8 procent av kvinnorna erkände att de haft sex med sin chef.

64 procent sa att förhållandet med chefen ledde till ett steg upp på karriärstegen.

55 procent sa att när de tänkt på att förföra chefen, då tänkte de på karriären.

Bara 19,2 procent ansåg att Monica Lewinsky gjorde ett misstag om hon hade den påstådda affären med Clinton.

22 procent sa att sexskandalen i Vita huset gjort dem mer tveksamma till att ge sig in i en romans på jobbet, om det inte var med chefen.

43 procent sa att skandalen fått dem att undra om andra kvinnor på deras jobb hade en affär med chefen.
Och så vidare. Det finns många olika faktorer att väga in i resonemanget.

Ännu mera av varan....skyll allt på kvinnorna!
När en man trycker upp en kvinna mot en skolvägg, hissvägg, krogvägg för att tvinga upp sin hand under kolen mot hennes uppenbara vilja, så jaaaaaa! det är ju självklart kvinnans fel...kan ju aldrig i livet vara mannens fel / manlighetens dilemma.

ohhhhh noooooo!

Detta beteende förtjänar kvinnan i fråga...för hon har ju:

-haft sex med chefen!
-haft sex överhuvudtaget!
-gjort karriär

jajamensan!
Senast redigerad av Merapi 2017-12-02 kl. 16:10.
Citera
2017-12-02, 16:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
jag fokuserar på några saker i din text...men inte allt, blir för mycket.

Nej, sex är något som efterfrågas av BÅDE män och kvinnor. Men våra patriarkala religioner ( som i huvudsak format våra normer för dessa saker) har
1. Förvandlat sex till en synd
2. Gjort sex till enbart kvinnors skuld/ skam/ ansvar att "skydda" sig, män och samhället från.
3. Satt mannen som överordnad kvinnan i alla lägen.

Med den praktiska påföljden att man gjort det socialt acceptabelt för män att ha och jaga efter sex, i princip hur som haver...via trakasserier, våldtäkter, massvåldtäkter, tvång, hot, prostitution etc etc har inte spelat någon avgörande roll. Medan bara att ha sex före äktenskapet, eller tänka tanken! eller bli våldtagen, eller ens råka umgås med en man för kvinnor riskerade hela hennes liv.

Vidare har man gjort att kvinnans värde (det hon haft att "köpa och sälja" för sin försörjning)
Har varit hennes livmoder i stort. Medan män har mer getts möjligheter att få försörjning via sitt fysiska arbete. (min förenkling)

DETTA är grundskälen till att det ser ut som det gör idag.
Jag förstår av ditt inlägg (som jag läste) att du inte läste mitt. Om du har lust att göra det får du återkomma, det du skriver nu är väl sånt du brukar skriva och vad du gärna vill få ut men det har väldigt lite med vad jag skrev att göra och det bemöter ingen av mina poänger.
Citera
2017-12-02, 16:12
Medlem
Citat:
Nej, att man arbetar med sexuella trakasserier hindrar inte ett skit att man även arbetar mot ex. könsstympning, tvångsgifte eller annat skit.
Skit som skit. och grundorsakerna till båda dessa skitbettenden är densamma.

Læs bogen af Sara Omar, og du vil se at grundårsagerne ikke er de samme, men derimod Islam/kultur, som fører til at Sara Omar mener at Islam skal reformeres så vold og sexuel vold ikke kan undskyldes med anvisninger fra hellige skrifter.
Citera
2017-12-02, 16:12
Moderator
T-80Us avatar
Helt underbart debilt när debattören inte förstår att det är Sverige som är extremt och utskrattat, som så ofta med svenskar.

Danskarna har naturligtvis sedan länge förstått att kvinnor som i grupp förtalar män i media och förstör deras liv, utan att det finns några domar eller ens utredningar i frågan i de flesta fall, är ett jävligt efterblivet sätt att försöka leka fungerande stat på.

Kvinnor talar ju alltid sanning. Alltid. Det finns inte en enda kvinna på hela jorden som skulle kunna få för sig att hitta på saker om män för egen vinnings skull, eller på rent jävelskap för att de inte gillar mannen ifråga. Alla kvinnor är alltid ärliga, självuppoffrande och sakliga.

Låter det som någon annan del av det svenska samhället som gått helt åt helvete? Anyone?

Jag talar förstås om migrationspolitiken, där alla ensamkommande afghaner alltid talar sanning och är 13 år gamla fast de har skägg, är tunnhåriga och har tatueringar från Monsters of Rock 1991.

Jag fullständigt avskyr Virtanen t.ex. Men det som sker nu är varken sunt eller bra, alldeles oavsett mina åsikter om hans gärning och politik, och jag kan bara glädjas åt att det danska folket inte är lika självhatande och efterblivet som det svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in