2017-12-01, 20:31
  #709
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Både Marcus och Johan valde de yngsta och snyggaste kandidaterna, något som brukar bli fallet när man studerar bönders val i tidigare säsonger. Alltså inget som förvånar. Det talas så korrekt om att finna kvinnan som man kan matcha med, som man ska lära känna och som ska passa in på gården, men i slutändan är det ögonen och den därnere som fäller avgörandena. Jag låter cynisk nu men så är det.

Citat:
Liselott är den enda med glöd och som jag tror tilltalar Dennis mer, lite mer intellektuell utmaning och energi, trots att hon har visat tecken på manipulation och nästan psykopatiskt kontrollbehov. Att hon inte passar alls på gården är också uppenbart. Oklart dock om Dennis har insett detta. Därför inte helt klart vem han väljer i slutändan.

Men det tycker jag också, till trots med hennes upprivenhet och att hon gråter sig till att få honom.

Citat:
Jakt-Carro har jag alltid tyckt varit given för honom och jag tycker så fortfarande. De har mer gemensamma intressen och bättre personkemi.
Jakt-Carro passar honom ja. Men hon har ju ingen karisma eller lyster i sitt utseende. Ser manhaftig och tråkig ut. Men hon passar verkligen in i hans överdrivet fullständigt nedbesudlade hus med 1000 jakt-trofeer på väggarna. Jag förstår inte för mitt liv hur en "normal" tjej kan göra sig hemmastadd där. (Jag personligen tycker det är fruktansvärt osmakligt att bo så, och då är jag inte ens vegetarian)
Citera
2017-12-01, 21:24
  #710
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det stämmer faktiskt. Träffande beskrivning.
Men det är ju egentligen inne med 80-tals retro
Enda sedan 80-tals modet dumpades & alla nervöst & pliktskyldigt tar avstånd ifrån gamla självporträtt & enbart tar på sig kläder på morgonen när dom är på väg till den ironiska 80-tals festen... så fortsätter parallellt förstå-sig-påare-likt-dig slå i läsarkretsen att 80-talet är hett igen trots att alla "egentligen" inte kan se det , oftast brukar det vara unga kvinnor från modemagasinet Elle som upprepar sig vartannat åt, men idag var det du!, grattis.

Det där är ingen val ifrån Jennys sida, hon ser ut sådär
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-12-01 kl. 21:33.
Citera
2017-12-01, 22:57
  #711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja jösses vad Jörgens var stöddig. "Jag stannar här en dag till ändå!"
"Men det vill inte jag serru" tycker Jörgen typ.


Men troligen trodde hon som en annan skribent skrev att hon skulle kunna locka Jörgen med någon sexuell invit och på det sättet få upp hans ögon igen för henne och då skulle han vilja ha henne kvar. Men han hade nog ledsnat på henne redan kvällen innan när hon uppträdde som en svartsjuk fjortis när han ägnade tid åt andra.
Citera
2017-12-02, 09:07
  #712
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej Therese hade verkligen inte gett killarna en chans, dem sa ju även att hon inte gav nåt alls av sig själv och man märkte ju på spa-festen att dem började bli irriterade. Ja det stämmer, den nya killen pratade hon med på spa-festen i högst 5 minuter och sen sa hon åt honom att gå och mingla med andra och själv gick hon och la sig.

Ja, det där med att träffa någon i fem minuter (!!!) och sedan tokdissa densamme för att där inte fanns något känns galet. Visst att man kan känna en omedelbar attraktion men att första fem minutrarna med någon ofta kan vara lite svåra är ju ingen hemlighet. Speciellt iom att han kom in vid en fest där alla redan "kände" varandra och han då givetvis borde fått bli presenterad av värdinnan (som i detta fall för hans del får anses vara Therese) inför dom andra.
I dom övriga fallen med hennes killar hade hon ändå snackat med en del och jag kan förstå om det inte fanns något där men att dissa någon på fem minuter känns lite väl magstarkt. Han hann ju inte mer än till Siggesta innan han fick vända.
Var hon lack över att han inte kom redan första dagen eller vad månde vara problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, det menade jag inte heller, pratade mest om fenomenet generellt i det avseendet.

Även "enklare" tjejer kan ju vara vackra och få uppmärksamhet för det, men lägger man även till charm, karisma och personlighet - det är då som uppmärksamheten kan bli väl "hotfull" för vissa.

Jag tycker inte att de andra tjejerna är vackrare än Jenny i grunden, däremot har de en mer naturlig look. Jennys stil känns rätt mycket 80-tal med djup (fusk)solbränna och sönderblekt hår.
Hade hon haft samma naturliga stil som de andra så hade hennes skönhet kommit fram mer.

Ok, då är jag med på din tankegång.
Man får inte heller glömma att smaken är som baken så vad som anses som vackert är en högst personlig åsikt, där tycker vi uppenbart olika.
Jenny verkar som sagt vara en trevlig tjej och jag hade säkerligen kunnat vara god vän med henne baserat på vad man fått se i tv men dom två andra tjejerna är, frånsett att dom är för unga, mer min smak utseendemässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja jösses vad Jörgens var stöddig. "Jag stannar här en dag till ändå!"
"Men det vill inte jag serru" tycker Jörgen typ.

Det i sig är ju inget konstigt, har han fastnat för någon och vill ha mer egentid med henne är det ju bara logiskt att han vill ha hem den andre.
Vad hade hon vunnit på att stanna i ett sådant läge egentligen? Blir ju mest en förnedring när valet redan är gjort.
Och då är jag sannerligen inte den som försvarat Jörgens beteende i serien...
Citera
2017-12-02, 10:23
  #713
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det i sig är ju inget konstigt, har han fastnat för någon och vill ha mer egentid med henne är det ju bara logiskt att han vill ha hem den andre.
Vad hade hon vunnit på att stanna i ett sådant läge egentligen? Blir ju mest en förnedring när valet redan är gjort.
Och då är jag sannerligen inte den som försvarat Jörgens beteende i serien...

Jag menade att den var hon som var den stöddiga "Jörgens".
Citera
2017-12-02, 10:36
  #714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det där med att träffa någon i fem minuter (!!!) och sedan tokdissa densamme för att där inte fanns något känns galet. Visst att man kan känna en omedelbar attraktion men att första fem minutrarna med någon ofta kan vara lite svåra är ju ingen hemlighet. Speciellt iom att han kom in vid en fest där alla redan "kände" varandra och han då givetvis borde fått bli presenterad av värdinnan (som i detta fall för hans del får anses vara Therese) inför dom andra.
I dom övriga fallen med hennes killar hade hon ändå snackat med en del och jag kan förstå om det inte fanns något där men att dissa någon på fem minuter känns lite väl magstarkt. Han hann ju inte mer än till Siggesta innan han fick vända.
Var hon lack över att han inte kom redan första dagen eller vad månde vara problemet?



Ok, då är jag med på din tankegång.
Man får inte heller glömma att smaken är som baken så vad som anses som vackert är en högst personlig åsikt, där tycker vi uppenbart olika.
Jenny verkar som sagt vara en trevlig tjej och jag hade säkerligen kunnat vara god vän med henne baserat på vad man fått se i tv men dom två andra tjejerna är, frånsett att dom är för unga, mer min smak utseendemässigt.



Det i sig är ju inget konstigt, har han fastnat för någon och vill ha mer egentid med henne är det ju bara logiskt att han vill ha hem den andre.
Vad hade hon vunnit på att stanna i ett sådant läge egentligen? Blir ju mest en förnedring när valet redan är gjort.
Och då är jag sannerligen inte den som försvarat Jörgens beteende i serien...


Ja jag vet inte alls vad som var Therese problem med den sist tillkomna killen, tyckte han verkade trevlig och glad men det passade inte henne. Kanske är det som du säger att hon var sur för att han inte kom tillsammans med de andra killarna, eller så är hon arg på hela situationen och tog ut det på henne. Känns lite som Therese hoppades på killar flera klasser snyggare men inga såna skrev och detta var vad hon fick till Siggesta....
Citera
2017-12-02, 15:22
  #715
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jo man kunde ju ganska lätt se igenom Cattis, hon sket ju verkligen inte i vilket när det gällde Jörgens aktiviteter med de andra damerna. Men både hon och Diana verkade bli otroligt svartsjuka är Lena kom in i bilden. Där får man väl försvara Jörgen en aning även fast jag inte vill det. Han är ju inte ihop med någon av dem och har mig veterligt inte lovat dem något. Då kan ju inte Cattis heller reagera som hon gör.
Nej, Jörgen skötte tvärtom det hela rätt bra. Dock så myser han ju en hel del över uppmärksamheten och får sitt ego smickrat ytterligare...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kanske det var en anledning till att jag fastnade mycket för Jenny, . När du säger det så var det lite 80-tal över henne och jag diggar ju tjejer som kör 80-tals stilen i kläder, smycken med mera. Synd att 80-tals looken inte tilltalade Joacim.
Det var nog mer än 80-tals looken som det handlade om. Framförallt att Jenny är mer framåt och "på" än de andra tjejerna. Jag tror att Joacim vill ha en lite lugnare tjej helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det där är ingen val ifrån Jennys sida, hon ser ut sådär
Det är absolut ett val att bleka sitt hår och sola (eller använda sig av brun-utan-sol produkter).

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ok, då är jag med på din tankegång.
Man får inte heller glömma att smaken är som baken så vad som anses som vackert är en högst personlig åsikt, där tycker vi uppenbart olika.
Jenny verkar som sagt vara en trevlig tjej och jag hade säkerligen kunnat vara god vän med henne baserat på vad man fått se i tv men dom två andra tjejerna är, frånsett att dom är för unga, mer min smak utseendemässigt.
Ok
Min poäng är väl att utseende/skönhet är enbart en dimension. Har man även charm, personlighet, karisma, intelligens osv så lägger det till ytterligare dimensioner vilket gör en person betydligt mer intressant och attraktiv i mina ögon i alla fall än enbart ett vackert ansikte.
Citera
2017-12-02, 18:38
  #716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, Jörgen skötte tvärtom det hela rätt bra. Dock så myser han ju en hel del över uppmärksamheten och får sitt ego smickrat ytterligare...


Det var nog mer än 80-tals looken som det handlade om. Framförallt att Jenny är mer framåt och "på" än de andra tjejerna. Jag tror att Joacim vill ha en lite lugnare tjej helt enkelt.


Det är absolut ett val att bleka sitt hår och sola (eller använda sig av brun-utan-sol produkter).


Ok
Min poäng är väl att utseende/skönhet är enbart en dimension. Har man även charm, personlighet, karisma, intelligens osv så lägger det till ytterligare dimensioner vilket gör en person betydligt mer intressant och attraktiv i mina ögon i alla fall än enbart ett vackert ansikte.


Ja då har ju vår kära Jörgen iaf gjort nåt bra under sin medverkan i BSF .
Citera
2017-12-02, 22:41
  #717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja då har ju vår kära Jörgen iaf gjort nåt bra under sin medverkan i BSF .

Plus att han bjudit på betydligt mer underhållning än Känslo-Erik och Tråk-Tessan. Lite därför jag kollar på BSF :-)
Citera
2017-12-05, 21:19
  #718
Medlem
r_o_ns avatar
Trolig spoiler om Dennis
Citera
2017-12-05, 21:47
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Trolig spoiler om Dennis

Precis tvärtemot tidigare rykten vi hört om Dennis val alltså 😏

Edit: Annie är väl från Ljungby förresten så att hon fått nytt jobb där säger väl ingenting? Man hör ju på hennes och Dennis dialekt att dom är från samma kommun.
__________________
Senast redigerad av Green Eyes 2017-12-05 kl. 22:00.
Citera
2017-12-05, 22:28
  #720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Trolig spoiler om Dennis


Ja denna spoiler var ju raka motsatsen till den jag sett tidigare i tråden

Men skulle ju bli otroligt glad om denna är den som stämmer för då visar det ju att han valt rätt och hade lite vett i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in