2017-12-02, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ögonbrynen är tatuerade så dessa behöver hon inte måla. Ser ruskigt fejk ut och är amatörmässigt gjorda.
Är ju ganska mycket med henne som är "fejk", som: tuttar, "bullmamma", "oskyldig", "nattblind", "asylsex? - nej, var min dotter", "tänker på barnens bästa", "Mohammad är en fin kille" - som ska uuuuut! Osv, osv, osv.

Eftersom det inte händer så mycket i fallet just nu har jag en oviktig fråga som kanske någon kan svara på. JM har så kraftiga, konstiga kajalstreck under ögonen jämt, har aldrig sett någon annan sminka sig på det viset. Kan detta möjligen också vara tatuerat, som ögonbrynen?
Ingen aning om hennes kajalstreck är tatuerade.
Hela människan är fejk, en egoistisk pengatokig mörderska, en självupptagen kvinna som älskar sig själv bara, och tänker bara på sig själv och dessutom tycker oerhört synd om sig själv.
Denna enda som jag beundrar i detta fall är kammaråklagare Jessica Wenna som sköt sig oerhört bra.
Snart får Johanna fira sin andra jul i häktet.
Citera
2017-12-02, 14:23
Medlem
Skulle hon (hemska tanke) kunna bli frikänd? Vem blir i så fall nästa offer?
Citera
2017-12-02, 14:46
Medlem
Pethuglins avatar
https://postimg.org/image/9rmkurudx/

Jag har funderat mycket på den här bilden. Om båten förtöjdes alltid som på bilden så är det ju just där man hittade Aki. Någon skrev för länge sen här i tråden om vindförhållandena kvällen då allt hände. Jag tänkte om Aki har tagit loss båten och därefter ramlat i vattnet så finns det möjlighet att båten har drivit till vassen där den hittades? Jag ser det som högst osannolikt att kroppen skulle driva fram till bryggan om han hamnade i vattnet längre bort från bryggan. En kropp sjunker väl direkt i botten och ligger där den ligger i en sjökant utan större underströmmar. Först när kroppen sväller upp efter ett antal dagar flyter den upp och kan förflytta sig.

Det fanns två båtar på Granliden. Har sett båtarna i en bild uppdragna upp i land upp och ner vända. En av båtarna har turkos/ blågrön botten under vattenlinjen. Finns bilder någonstans i FUP. Om Aki har knuffats från bryggan när just den båten låg förtöjd på denna plats är det möjligt att Akis tänder har kommit åt båten underifrån och fått det turkosa i tänderna därifrån.

Jag fattar inte varför jag inte kan sluta tänka på det här vidriga fallet. Känns som att det har krupit under huden på mig.
Citera
2017-12-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Skulle hon (hemska tanke) kunna bli frikänd? Vem blir i så fall nästa offer?
Hon kommer inte bli frikänd.
Citera
2017-12-02, 16:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Jag har funderat mycket på den här bilden. Om båten förtöjdes alltid som på bilden så är det ju just där man hittade Aki. Någon skrev för länge sen här i tråden om vindförhållandena kvällen då allt hände. Jag tänkte om Aki har tagit loss båten och därefter ramlat i vattnet så finns det möjlighet att båten har drivit till vassen där den hittades? Jag ser det som högst osannolikt att kroppen skulle driva fram till bryggan om han hamnade i vattnet längre bort från bryggan. En kropp sjunker väl direkt i botten och ligger där den ligger i en sjökant utan större underströmmar. Först när kroppen sväller upp efter ett antal dagar flyter den upp och kan förflytta sig.

Det fanns två båtar på Granliden. Har sett båtarna i en bild uppdragna upp i land upp och ner vända. En av båtarna har turkos/ blågrön botten under vattenlinjen. Finns bilder någonstans i FUP. Om Aki har knuffats från bryggan när just den båten låg förtöjd på denna plats är det möjligt att Akis tänder har kommit åt båten underifrån och fått det turkosa i tänderna därifrån.

Jag fattar inte varför jag inte kan sluta tänka på det här vidriga fallet. Känns som att det har krupit under huden på mig.

Det har väl spekulerats i om båten låg förtöjd över kroppen på natten för att gardera sig mot slumpmässig upptäckt och försäkra sig om att båten inte drivit bort...

Vet ej om jag hört om två båtar.
Citera
2017-12-02, 20:45
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det har väl spekulerats i om båten låg förtöjd över kroppen på natten för att gardera sig mot slumpmässig upptäckt och försäkra sig om att båten inte drivit bort...

Vet ej om jag hört om två båtar.

Jag är inne på samma lina... hur i jisse namn kan kroppen förflyttats så mycket som de vill göra gällande. Kan ha varit jag som nämnt detta tidigare ja.
Citera
2017-12-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Föräldrarna skulle åkte ju bort (samma dag som JM olovandes kom dit). Såsom båten syns på bilden är den inte säkert förankrad alls, den kommer att röra sig med vinden. Troligtsvis hade föräldrarna dragit upp båten på stranden och förankrt den ev med ett rep i ett träd.

Båten ligger mot bryggan med icke-spända tampar ej heller något skydd mellan båt och brygga. Jag har sett ett annat foto där den ligger längs långsidan på pir med fören uppdragen i sandstranden. Betydligt mer skyddad.
Citera
2017-12-02, 22:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Jag är inne på samma lina... hur i jisse namn kan kroppen förflyttats så mycket som de vill göra gällande. Kan ha varit jag som nämnt detta tidigare ja.

Nog bara fördränkt kropp som riskerar flyta lite. Men på ytan då, ansikte ned. Knappast aktuellt här.
Citera
2017-12-02, 23:41
Medlem
Vad hände med tvillingarna? Vem tar hand om dem? Stackars barn...
Citera
2017-12-03, 01:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Vad hände med tvillingarna? Vem tar hand om dem? Stackars barn...
Tvillingarna är placerade i fosterfamilj sen ett bra tag. Det är deras räddning, att slippa att präglas av empatistörda, egoistiska Johanna under sin uppväxt. Eftersom de slipper denna prägling så har de goda chanser till att få ett bra liv. Det sorgliga är att deras ondskefulla och giriga mamma dödat deras far och det kan inte vara lätt att växa upp med, när de väl får insikt om detta hemska, så småningom.
Citera
2017-12-03, 01:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hela människan är fejk, en egoistisk pengatokig mörderska, en självupptagen kvinna som älskar sig själv bara, och tänker bara på sig själv och dessutom tycker oerhört synd om sig själv.
Denna enda som jag beundrar i detta fall är kammaråklagare Jessica Wenna som sköt sig oerhört bra.
Ja, Jessica Wenna är värd all beundran. Jag är mycket imponerad och trodde inte från början att hon skulle vara så skicklig och skarpsinning som hon är. Och, vilket tålamod! Att orka lyssna på JM:s gnäll-äckel-lögn-egoistiska-prat och ändå bibehålla koncentration, skärpa och fokus - i alla lägen. Efter långa, lögnaktiga, självömkande utlägg av JM så kommer bara Wenna med någon snärtig, rak fråga eller kommentar som totalt SÄNKER allt JM sagt. Wenna får det svåra att verka så lätt.
Det är ju HON som är SUPERWOMAN hehe
Respekt
Citera
2017-12-03, 06:23
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Man undrar om denna pengatokiga mörderska, denna egoistiska och självömkande kvinna så här i juletider känner sig lite extra ensam och utan någon känsla av gemenskap som hör julen till? Blir ju inte någon dans kring Granliden precis. Kan inte heller tänka mig att kön av besökande familjemedlemmar är lång, den är nog snarare obefintlig eftersom OM besök skulle få äga rum under julen så fyller ju detta inte någon funktion för JM då utredare kommer att närvara och hon då blir förhindrad att ge sina direktiv till barnen om hur de ska vittna.

Man kan ju alltid hoppas att hon är lite mörkrädd så här under vinternätternas djupa mörker. Lite mardrömmar, känslan av att bli hemsökt och lite sånt. Är inte mer än rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in