2017-12-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nej. Jag skrev inte att jag gick med på det.
Men med ditt resonemang så är det fel att invandrare våldtar medan en renodlad Svensk våldtäkt är helt ok.
Jo, jag kan sjunka till din nivå.
Jag anser att alla människor ska stå för sina handlingar. Jag anser även att människor som flytt från våld o förtryck har förlorat sin rätt att vistas i landet om de själv använder våld o förtryck här.
Därför ska alla som döms till fängelse o har invandrarhärkomst även utvisas.
Men att använda våld o förtryck som en anledning att stoppa invandringen köper jag inte.
Jag är som jag skrev, emot invandringen.Men inte för att vissa av dessa individer inte kan sköta sig.

Inför lagen är vi alla lika.
Hört talas om det? En unik sak för just Sverige. Vill partiet som värnar om Sverige o det som är Svenskt ändra på det som är Svenskt?

1:Hvorfor er du imod indvandringen?

2:Kan man være imod indvandringen og acceptere at indvandringen fortsætter?

3:Skal det være konsekvensløst at være imod indvandringen, men samtidigt bakke op om at indvandringen fortsætter?

4:Kan ordentlige samfundsborgere forsvare to modstridige synspunkter?
Citera
2017-12-01, 23:44
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
1:Hvorfor er du imod indvandringen?

2:Kan man være imod indvandringen og acceptere at indvandringen fortsætter?

3:Skal det være konsekvensløst at være imod indvandringen, men samtidigt bakke op om at indvandringen fortsætter?

4:Kan ordentlige samfundsborgere forsvare to modstridige synspunkter?
1. Jag är en av få som vågar stå för att jag, TYVÄRR, är en rasist.
2. Nej. Däremot kan man ifrågasätta rasisterna som försöker rationalisera sina tankar.
3. ....
4. Ja då ingen ideologi är perfekt.

Men jag kan svara bättre här.
Jag är rasist. Därför vill jag inte ha hit några invandrare. OBS. Invandrare.
Däremot värnar jag om de svaga i samhället o det gjorde jag innan jag själv råkade bli en av dem.
OBS även att jag är rasist till skillnad mot nazister som vill skada andra.
Vad jag gärna tar emot är flyktingar.
Det jag är emot i migrationsfrågan är vad vi gör när flyktingarna är här.
För mig finns det två självklarheter.
1. När anledningen för att de flydde är borta ska de åka hem igen o därigenom kan vi ta in nya flyktingar.
2. De har flytt från våld o förtryck. Vill de nu leva i ett land där det förekommer våld o förtryck så kan de åka hem. Därför ska vi utvisa alla flyktingar som begår just dessa brott.

Vad jag har förändrat är min syn på SD.
Jag röstade på dem för att jag är en rasist. Men jag vill att människor ska rösta på dem av rätt anledning. Som jag ser det så gör inte människor det i dag då de vägrar se konsekvenserna av ett SD som blir tvugna att välja sida.

Nu till topic.
Jag ser ingen anledning till en kartläggning.
Den lär visa att invandrarna är överrepresenterade. Men vad tjänar vi på det? Inte ett jävla skit. Vi kan ändå inte straffa de 99% som är oskyldiga till dessa brott.
Citera
2017-12-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
1. Jag är en av få som vågar stå för att jag, TYVÄRR, är en rasist.
2. Nej. Däremot kan man ifrågasätta rasisterna som försöker rationalisera sina tankar.
3. ....
4. Ja då ingen ideologi är perfekt.

Men jag kan svara bättre här.
Jag är rasist. Därför vill jag inte ha hit några invandrare. OBS. Invandrare.
Däremot värnar jag om de svaga i samhället o det gjorde jag innan jag själv råkade bli en av dem.
OBS även att jag är rasist till skillnad mot nazister som vill skada andra.
Vad jag gärna tar emot är flyktingar.
Det jag är emot i migrationsfrågan är vad vi gör när flyktingarna är här.
För mig finns det två självklarheter.
1. När anledningen för att de flydde är borta ska de åka hem igen o därigenom kan vi ta in nya flyktingar.
2. De har flytt från våld o förtryck. Vill de nu leva i ett land där det förekommer våld o förtryck så kan de åka hem. Därför ska vi utvisa alla flyktingar som begår just dessa brott.

Vad jag har förändrat är min syn på SD.
Jag röstade på dem för att jag är en rasist. Men jag vill att människor ska rösta på dem av rätt anledning. Som jag ser det så gör inte människor det i dag då de vägrar se konsekvenserna av ett SD som blir tvugna att välja sida.

Nu till topic.
Jag ser ingen anledning till en kartläggning.
Den lär visa att invandrarna är överrepresenterade. Men vad tjänar vi på det? Inte ett jävla skit. Vi kan ändå inte straffa de 99% som är oskyldiga till dessa brott.

Jeg tror ikke du er rasist, men derimod en person som på grund af egen uformåenhed og for lave status i landet, ønsker at importere personer med endnu lavere formåenhed og status end din egen - så du selv rykker op i samfundshierarkiet - denne egoistiske indstilling tror jeg desværre du har til fælles med rigtigt mange andre borgere i alle vestlige lande - som grundlæggende udviser usolidaritet med landenes oprindelige befolkning, og de forfædre som med fornuft, og hårdt arbejde har skabt mønstersamfund, som fortjener bevaring i stedet for nedbrydning. Denne handlemåde bunder for mig at se i ønsket om egen social vinding.

Din snak om racisme koblet med egen påståede stemmeafgivning på SD, har for mig at se kun det formål at stemple dem som ønsker at beskytte deres land, deres børn og fremtidige generationer, som værende andenrangs mennesker som fortjener marginalisering.

Dem som beskytter deres land, er dem der giver begrebet "Samfund" mening:

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Samfund
Citera
2017-12-02, 15:40
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jeg tror ikke du er rasist, men derimod en person som på grund af egen uformåenhed og for lave status i landet, ønsker at importere personer med endnu lavere formåenhed og status end din egen - så du selv rykker op i samfundshierarkiet - denne egoistiske indstilling tror jeg desværre du har til fælles med rigtigt mange andre borgere i alle vestlige lande - som grundlæggende udviser usolidaritet med landenes oprindelige befolkning, og de forfædre som med fornuft, og hårdt arbejde har skabt mønstersamfund, som fortjener bevaring i stedet for nedbrydning. Denne handlemåde bunder for mig at se i ønsket om egen social vinding.

Din snak om racisme koblet med egen påståede stemmeafgivning på SD, har for mig at se kun det formål at stemple dem som ønsker at beskytte deres land, deres børn og fremtidige generationer, som værende andenrangs mennesker som fortjener marginalisering.

Dem som beskytter deres land, er dem der giver begrebet "Samfund" mening:

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Samfund
Intressant tolkning.
Du som inte känner mig påstår att jag inte är rasist fast jag själv erkänner det.
Mkt intressant. Men det gör även att du nu uppvisar så dålig personkännedom att det inte finns anledning att diskutera vidare.
Jag är ledsen. Men jag känner mig själv bäst o jag vet exakt vad som rör sig i mitt huvud o vilka tankar jag har om vissa folkslag.
Citera
2018-01-09, 01:13
Medlem
8711s avatar
Media skriver gärna om att M vill kartlägga gärningsmännens ursprung vid sexualbrott och M har gjort såna utspel, men hur röstar man i kammaren i riksdagen?

https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/26229660_10154875145457282_8537191353836352058_n.j pg?oh=1969e4b48ad76912d84a161e4701ccbb&oe=5AB9A9C2

Citat:
(M) har vid två tillfällen röstat nej till ett nytt uppdrag till BRÅ om brott och ursprung under hösten. Ett utskottsinitiativ om sexualbrott och ursprung 23/11-17. En reservation i kammaren 6/12-17.

https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/posts/1533411643443742

Moderaterna fortsätter ljuga, bluffa och hyckla om sin påstådda politik.

M röstade senast den 6 december EMOT att kartlägga gärningsmännens ursprung vid sexualbrott!!
Citera
2018-01-10, 06:37
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna påverkar! På väg att tvinga fram en ny undersökning om gärningsmännens ursprung vid våldtäkterna och massinvandringens påverkan gällande sexbrotten som kraftigt ökar, så som våldtäkter och gruppvåldtäkter.

Oklart om härkomst ska utredas vid sexbrott

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/oklart-om-h%C3%A4rkomst-ska-utredas-vid-sexbrott/ar-BBI4Hxy?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

Tidigare var det inte aktuellt, nu är det upp till BRÅ att bestämma. Följer BRÅ tidigare undersökningar man gjort så kommer härkomst att vara ett av kriterierna. Ett mycket viktigt sådant dessutom, som klart och tydligt kommer visa invandrares enorma överrepresentation vid våldtäkter och särskilt vid överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter.
Senast redigerad av 8711 2018-01-10 kl. 06:39.
Citera
2018-02-09, 11:12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Moderaterna säger sig vilja se en ny BRÅ-rapport om kriminalitet och ursprung. Vi har sedan riksdagsinträdet ofta motionerat om detta och lika många gånger har Moderaterna röstat emot – nu senast den 6 december 2017. Att vända kappan efter vinden går visst fortare i ord än i handling. Rösta på originalet! #SD2018

https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/posts/1563691873749052:0
Citera
2018-02-10, 11:31
Medlem
8711s avatar
Hycklarna i M påstår sig vilja göra något åt invandrarnas groteska överrepresentation vid sexbrott som vidriga våldtäkter och gruppvåldtäkter, men röstar gång på gång nej till detta i riksdagen, senast så sent som den 6 december 2017 då man röstade nej till en ny utredning på ämnet från BRÅ. Hur kan man komma undan med ett sådant hyckleri?

Nu vägrar även regeringen inrätta en utredning om detta från BRÅ, återigen:

Citat:
Regeringen vägrar ny studie av invandrares brottslighet – Trots alarmerande siffror från Norge

I ett inslag i Aktuellt presenterades nya siffror från Norge som visar på invandrares överrepresentation i brottslighet. Trots det vill inte den svenska regeringen göra en liknande studie i Sverige.
– För mig spelar det ingen roll om man är svart eller vit, säger justitieminister Morgan Johansson (S).

https://nyheteridag.se/regeringen-vagrar-ny-studie-av-invandrares-brottslighet-trots-alarmerande-siffror-fran-norge/

Idioten Morgan Johansson resonerar som en femåring. Hur kan man komma undan med såna här dumheter? Som att det inte spelar någon roll om man är svart eller vit, som vänsterargumentet att det inte är värre att bli våldtagen av en invandrare än av en svensk. MEN PROBLEMET är ju inte det.

Problemet är att dessa enorma ökade antal våldtäkter och groteska gruppvåldtäkter ens sker i vårt land, då dom är DIREKT IMPORTERADE. Dom hade ju inte skett i Sverige om inte gärningsmännen varit i vårt land, det är det som är problemet. Kvinnorna hade sluppit bli våldtagna och gruppvåldtagna i dessa kraftigt ökade antal och gällande denna kraftiga överrepresentation gällande gärningsmän från mellanöstern och afrika.

* 95,6% av överfallsvåldtäkterna begås av invandrare vid genomgång av samtliga domar i Sverige förra året.
* 100% av gruppvåldtäkterna i Oslo och London, såklart även i Sverige, begås av invandrare.

Dessa våldtäkter hade ju inte skett utan dessa gärningsmäns fysiska närvaro i Sverige. Kvinnorna hade alltså sluppit bli våldtagna och gruppvåldtagna utan denna massinvandring. DET är problemet Morgan Johansson!!!
Senast redigerad av 8711 2018-02-10 kl. 11:36.
Citera
2018-02-10, 11:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hycklarna i M påstår sig vilja göra något åt invandrarnas groteska överrepresentation vid sexbrott som vidriga våldtäkter och gruppvåldtäkter, men röstar gång på gång nej till detta i riksdagen, senast så sent som den 6 december 2017 då man röstade nej till en ny utredning på ämnet från BRÅ. Hur kan man komma undan med ett sådant hyckleri?
Moderaterna är bortom all trovärdighet.
Citera
2018-05-07, 18:56
Medlem
8711s avatar
BRÅ väljer återigen att inte kartlägga bakgrund och massinvandringens påverkan på gruppvåldtäkterna.

Citat:
BRÅ ska studera gruppvåldtäkterna

Flera riksdagspolitiker vill att Brå kartlägger brottslingars nationalitet och bakgrund. Det är inte aktuellt just nu.

– Vi har valt att inte göra det igen, säger Stina Holmberg och hänvisar till att det redan är gjort, i en rapport från 2005.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dgnoE/bra-ska-studera-gruppvaldtakterna

Det är väl inte så kul när verkligheten skulle visa att det är i princip eller nära 100% av fallen som gärningsmännen har invandrarbakgrund. Utan denna massinvandring hade dessa vidriga gruppvåldtäkter inte skett i vårt land.
Citera
2018-05-08, 12:24
Medlem
8711s avatar
Nu påstår både M och S att dom också vill se kartläggning av ursprung vid sexbrott som våldtäkter och gruppvåldtäkter. M röstar dock emot sig själva i riksdagen varje gång, senast i december. S lär knappast heller göra verklighet av det utan det handlar enbart om att lura svenska folket och väljarna inför valet i september.

Löfven gömmer sig bakom BRÅ. Samma BRÅ som så sent som igår skrev att man ska göra en ny utredning, UTAN att ta med statistik om ursprung. Det är inte så roligt när det är helt eller nära 100% kopplat till massinvandringen. Vid överfallsvåldtäkter utomhus är det 95,6% utlänningar som begår brotten. Utomlands vid gruppvåldtäkter så har statistiken visat att 100% av gruppvåldtäkterna begås av utlänningar.

Bara Sverigedemokraterna vill se detta utredas och tas itu med på riktigt och röstar för det i riksdagen, helt ensamma varje gång och det senast i december som sagt.

Citat:
Löfvens vändning om brott – positiv till att kartlägga ursprung

Moderaterna har tidigare krävt en studie om sexbrottslingars ursprung.

Nu kallar partiledaren Ulf Kristersson regeringen ”feg” i frågan.

Men Stefan Löfven, S, säger att han aldrig stängt någon dörr.
– Om Brå anser att vi har behov av en sådan undersökning, gör det, säger han.

Citat:
Den senaste officiella rapporten – ”Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet” – som undersökte hur stor andel brottsmisstänkta som är utlandsfödda togs fram av Brå 2005.

Därefter har det inte funnits någon politisk majoritet för att ta fram nya siffror – trots att Sverigedemokraterna upprepade gånger har krävt ny statistik. Justitie- och inrikesminister Morgan Johansson, S, har sagt blankt nej.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/lofvens-vandning-om-brott-positiv-till-att-kartlagga-ursprung/

Expressen som borgerlig media försöker ständigt få det till att M skulle ha varit tidiga med allt när man kopierar Sverigedemokraternas politik åtminstone retoriskt, men det stämmer inte. Man har varit extremt sena och röstar fortfarande emot att utredningen ska ta med statistik om ursprung och det senast i december som var. S gömmer sig bakom att BRÅ får göra som dom vill, när alla vet att BRÅ väljer den politiskt korrekta vägen att inte ta med statistik om ursprung om dom inte måste.
Senast redigerad av 8711 2018-05-08 kl. 12:26.
Citera
2018-05-08, 19:27
Medlem
8711s avatar
Riktigt hyckleri från BRÅ och Stina Holmgren, som byter åsikt efter vad som står i aftonbladet. Ena sekunden ska inte ursprung vara en faktor i den statistik som ska tas fram om våldtäkter och gruppvåldtäkter, sen skriver aftonbladet lite om saken och landsförrädarna Kristersson och Löfven ger sitt medgivande, då ändrar sig BRÅ och Stina Holmgren på dagen. Samma dag som man inte skulle ta med ursprung ska man nu alltså eventuellt ta med bakgrund i alla fall.

MEN, en utredning kan komma först nästa år.... Vad oväntat, va? Det är ett jävla skådespel det där.

Sen märker man i både expressen och aftonbladet att man UPPENBART kommit överens om att bara skriva om moderaternas hållning i frågan, trots att Sverigedemokraterna drivit frågan i många år, så framställer kvällspressen det som att det är moderaterna som är drivande och det parti som verkligen vill få till en sådan utredning, när M i verkligheten röstade emot detta senast i december. Bara Sverigedemokraterna har i riksdagen röstat för detta. Så oerhört fult och återigen ett jävla skådespel från media, S och M inför valet i september.

Citat:
Brå: Ny studie om härkomst kan behövas

"Det kan nu konstateras att efterfrågan i samhällsdebatten på uppdaterade underlag om relationen mellan brott å ena sidan och härkomst och migration å andra sidan, är så stark att myndigheten behöver överväga möjligheterna igen", skriver Brottsförebyggande rådet i ett skriftligt uttalande.

Citat:
Majoriteten av de pojkar och män som dömts för gruppvåldtäkt är födda i länder utanför Europa, enligt en granskning som Aftonbladet gjort. Av 112 dömda under åren 2012–2017 var 82 födda utanför Europa. Ett liknande mönster framkommer i en granskning som Expressen gjorde tidigare i år, liksom även i den senaste officiella rapport som undersökte saken.

Ett liknande mönster framkom i en granskning från Expressen i mars. Av 43 dömda för gruppvåldtäkt under 2016–2017 var 32 utrikes födda, medan 10 var födda i Sverige med en eller två utländska föräldrar. En var född i Sverige med två föräldrar födda här.

En rapport, som togs fram av Brottsförebyggande rådet 2005, visade att det är fem gånger vanligare att en gärningsman som begått sexbrott är utrikes född än inrikes född med två svenskfödda föräldrar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnJQEb/bra-ny-studie-om-harkomst-kan-behovas
Senast redigerad av 8711 2018-05-08 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in