2017-12-01, 22:58
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Är knappt insatt alls i italiensk fotboll men vad tror ni är anledningen till Juves "svacka" senaste tiden? Vet ju att det är relativt tidigt på säsongen men tror ni detta kan bli året något annat lag bryter lagets svit?

Det är inte Juve som har haft en svacka, visst dom har har haft lite problem, men det är Napoli som har varit ännu bättre.

Juve har haft svårigheter på mittfältet. En del skador och spelare ur form. Bentancuor är hur fin som helst, men han är inte tillräckligt bra än så länge. Marchisio har inte spelat, Khedira ur form...

Har man inte ett bra mittfält som kan kontrollera matchen så blir det lite svårare.
Citera
2017-12-01, 23:15
Medlem
anteri17s avatar
Napoli leder fortfarande ligan, och Inter kommer förmodligen leda imorgon. Serie A kommer leva hela vägen in i mål.
Citera
2017-12-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Napoli måste vara det största choke-lag som existerar. Så jävla uppenbart att dem inte skulle pallra trycket denne gång heller. Allra värst är Mertens.

Fina pengar att casha hem....
Citera
2017-12-01, 23:37
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fina pengar att casha hem....

Kan man inte köpa Mertens för €28M? Hans utköpsklausul är riktigt låg iaf, vill jag minnas.
Citera
2017-12-03, 00:15
Medlem
Vilodags avatar
Citat:
Beror på vilken match vi snackar om. Är det Juventus på hemmaplan så måste du ha fixat biljett i förväg. Är det Milan mot diverse lag så kan du lugnt åka ned och köpa biljett på plats. Ofta kan det vara klokt att göra något däremellan. Vara på plats dagen innan och köpa biljett. Som utlänning är det inget problem.

Om det är högriskmatcher så vill man ibland begränsa tillgången för alla utomstående. Det gäller dock inte utlänningar. Så om du kan italienska flytande bör du kanske dumma ner dig för att göra det tydligt att du inte är italienare.
Har inte bestämt än vilken match det blir. Men nu vet jag på ett ungefär hur det fungerar och hur tidigt jag bör vara ute. Tack Brille.

Noterar att Inter nu är det enda obesegrade laget. En svit värd att hylla. Tunga!
Citera
2017-12-03, 12:09
Avslutad
Higuain är klass, dock är han bedrövlig på att hålla i bollen för att vänta in sina medspelare. Han misslyckas också ständigt med dribblingar förbli sin motståndare. Detta vägs upp av hans otroligt kliniska avslut, målen mot Milan visade upp Higges främsta kvalitéer, det sade bara pang bom. Hans förmåga att prickskjuta in bollar från längre avstånd är underbart att skåda.
Men det ska sägas att han i vissa matcher behöver minst fyra riktiga bra chanser för att göra ett mål. Allt som allt är han dock en fantastisk anfallare. Han är värd de 90 miljoner som Juve betalade, och jag hoppas att han stannar hela kontraktstiden ut.
Citera
2017-12-03, 15:01
Medlem
Underhållande lunchmatch där Benevento ganska rättvist äntligen erövrar sin första poäng i Serie A, genom att målvakten nickar in kvitteringen i 95:e minuten. Tufft för Gattuso, men kanske borde han spela med Andre’ Silva?
Citera
2017-12-03, 15:11
Avslutad
Citat:
Underhållande lunchmatch där Benevento ganska rättvist äntligen erövrar sin första poäng i Serie A, genom att målvakten nickar in kvitteringen i 95:e minuten. Tufft för Gattuso, men kanske borde han spela med Andre’ Silva?

Vad har Gattuso redan hunnit ändra på om man kollar spelsystem och startelva?
Citera
2017-12-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Vad har Gattuso redan hunnit ändra på om man kollar spelsystem och startelva?

Svårt att hinna göra något på så kort tid. 3-4-3 där Andre' Silva nog var den enda spelaren som jag saknade.

Romagnolis utvisning var oturlig och enligt mig något tveksam. Benevento dominerade mot slutet, att målvakten nickar in målet i 95:e minuten var därför inte förvånande. Men Milan borde kunna spela klokare med en man mindre och under press.
Citera
2017-12-03, 16:54
Medlem
Inter går upp i serieledning inför storpublik på San Siro.

Perisic före matchen:
https://pbs.twimg.com/media/DQIEHktW4AEluTc.jpg

Han följde sedan upp med att göra tre mål mot Chievo.
Citera
2017-12-04, 10:36
Avslutad
Jag tycker att Juves ledning, oavsett det strålande arbetet de genomfört, är pinsam emellanåt med sitt: "vi stoppar ingen som vill lämna". Det må låta fint och hedervärt men det är förödande för en fotbollsklubb som strävar efter långsiktighet och framgång i form av titlar.

Juve är faktiskt en säljande klubb, varje sommar försvinner en stor spelare om ett annat storlag kommer och knackar på dörren. Dessutom får Juve sällan bra betalt för sina bästa spelare. Krasst är Juve, som så många andra klubbar i Europa, lite slav under jättarna; Man U, Real, Barca och Bayern. Detta kanske låter konstigt kommet från ett stort Juve-fan, men jag räknar inte in Juve bland de största klubbarna i Europa, historiskt sett ja, men inte i nutid. Strukturen är inte på plats och den där utstrålningen som en klubb man inte kör över finns absolut inte. Juve känns....mesiga och för tillmötesgående.
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-04 kl. 10:45.
Citera
2017-12-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tycker att Juves ledning, oavsett det strålande arbetet de genomfört, är pinsam emellanåt med sitt: "vi stoppar ingen som vill lämna". Det må låta fint och hedervärt men det är förödande för en fotbollsklubb som strävar efter långsiktighet och framgång i form av titlar.

Juve är faktiskt en säljande klubb, varje sommar försvinner en stor spelare om ett annat storlag kommer och knackar på dörren. Dessutom får Juve sällan bra betalt för sina bästa spelare. Krasst är Juve, som så många andra klubbar i Europa, lite slav under jättarna; Man U, Real, Barca och Bayern. Detta kanske låter konstigt kommet från ett stort Juve-fan, men jag räknar inte in Juve bland de största klubbarna i Europa, historiskt sett ja, men inte i nutid. Strukturen är inte på plats och den där utstrålningen som en klubb man inte kör över finns absolut inte. Juve känns....mesiga och för tillmötesgående.

Så har det alltid varit. Man sålde Zidane, och köpte Nedved o co, och blev ett bättre lag. Juventus drivs som ett företag. Man är inte sentimental utan gör alltid kalkylerade affärsbeslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in