2017-12-01, 21:18
Medlem
Halloween2s avatar
Fick höra av en släkting (någon på hans jobb som har lite insyn i HA, huset där borta) Om att det har med juggar att göra.

Låter ju lite hmm hmm men bidrar mer till tråden än det för jävliga jobbiga snacket om en kofot...
Citera
2017-12-01, 21:25
Medlem
Är det inte dax att låta dom vuxna fortsätta i ämnet ?
Då det tydligen finns vittnen
och det kan vara svårt att ta sig ifrån Sjöstad utan bil !
Och någon av dom borde ha sett om det fanns en bil där ! Med reg nr ! Då dom tydligen fick skjuts av någon !
Då det tydligen redan var aktivitet där redan 17.30 tisdag med bilar på vägen !
Citera
2017-12-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Så bra. Då kan snuten spärra in det slöddret också!
...fast snuten är ju kompis med slöddret...de är ju deras bästa kunder.
Nej de får nog fortsätta att härja och sälja knark till våra barn med snutens goda minne.

HA har ju både kört båtbussar åt Karlstads kommun, sen har de ju även ställningsfirman No Problems.
Citera
2017-12-01, 21:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Det primära är väl var detta internt eller ej? Många verkar glo att det ska vara nära lotto att bli fullvärdig medlem i ett MC-gäng för då kan ingen röra en. Förutom det egna gänget då. Ena dagen är man inne andra dagen är man ute.
Citera
2017-12-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Det var ju Karlstadspolisen som hoppade ihjäl Osmo Vallo och gav Kristoffer Appelquist böter på felaktiga grunder. De är vida kända för sitt sätt.

Finns fler rötägg inom Polisen i Karlstad. Det finns de (s.k. Kriminalare) som varit på åtskilliga fester hos HA och dessutom bärt deras väst vid tillfällena. Hur seriöst är det? De har även kört på fyllan enligt utsagor. De har varit kända för att ha strypsex och dessutom även i stugor som finns att hyra på skutbergets camping. Dessa idioter har fått härja fritt och någon av dem var dessutom med vid Osmo Vallos död (hoppade på bröstkorgen, och någon har gått i pension). Vilka Tomtar de är/varit. Säkert fränt att va på HA fest o knulla strypsex etc. men vad har de haft för Deal? Det kan man ifrågasätta... Ja eftersom jag/vi fått lustgöra oss hos er så ringer de med förhandsinfo om husrannsakan och tillslag som ör tänkta att genomföras samt annan vesäntlig info. Men gött o knulla var det.. Haha ett skämt är vad de är..
Senast redigerad av Trollpungen 2017-12-01 kl. 22:29.
Citera
2017-12-01, 22:04
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det primära är väl var detta internt eller ej? Många verkar glo att det ska vara nära lotto att bli fullvärdig medlem i ett MC-gäng för då kan ingen röra en. Förutom det egna gänget då. Ena dagen är man inne andra dagen är man ute.

Det är nog betydligt vanligare att HA-medlemmar blir internt tagen av daga än externt. Med sådana kompisar behöver man inte fiender. Det räcker nog med en vag misstanke om att någon golar, vips så är personen permanent parkerad nere i en gödselbrunn.
Senast redigerad av Toolman 2017-12-01 kl. 22:31.
Citera
2017-12-01, 22:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Det är nog betydligt vanligare att HA-medlemmar blir internt tagen av daga än externt. Med sådana kompisar behöver man inte fiender. Det räcker nog med en vag misstanke om att någon golar så vips så är personen permanent parkerad nere i en gödselbrunn.

Golar verkar inte ens krävas. Läste ju om en Ex-Hells Angels hustru som vittnade om att det krävdes extremt litet för att medlemmar då så skulle bli uteslutna och utsatta för skit rent ut sagt. Så bästa rådet är att inte gå med i ett MC-gäng för man tror de håller ens rygg i alla lägen. Så är inte fallet enligt de som varit med i den världen. Vilket då gör att detta möjligen kan vara något internt skit.
Citera
2017-12-01, 22:47
Medlem
Visst finns det en del ex på medlemmar som försvunnit och där man varit säker på att det varit internt, finns väl fall där det bevisats också, men det man ska ha klart för sig är att det verkligen inte är så att medlemskapet hänger på en skär tråd och om det sker ngt litet så ryker du. Det krävs att du gör bort dig ordentligt.
Citera
2017-12-01, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h4ck3rsl4ck3r
Vad tror ni, långsökt, eller inte?

För att återknyta till min tidigare post, fick just ett PM, det har tydligen varit två bilbränder under en vecka 600 meter från HA. Känns verkligen som att dessa bilbränder bör vara relaterade till mordet.

PM Nedan:

Är det något vi missar? Har det brunnit 2gånger där senaste veckan?
Klockslag och datum är intressanta när man tittar på följande.

orginalet från natten 27/11
https://web.archive.org/web/20171127...brand-i-fordon

följande är uppdaterad: 2017-12-01 21:11
https://nwt.se/inkommande/2017/11/27...brand-i-fordon

aktuell version med datumet 22/11
https://nwt.se/karlstad/2017/11/22/b...kroppkarrssjon

Nyreggat konto så jag kan inte posta
Citera
2017-12-01, 23:14
Medlem
Jag tycker det är konstigt att ingen blivit gripen än. Det kan inte vara så många som har tillgång till lokalen.
Citera
2017-12-01, 23:17
Medlem
Kan ju lika gärna vara en arbetsplatsolycka. Nu är Polis och media väldigt snabba med att skrika "mord" bara för Hells Angels huserar i lokalerna.

Vill vara tydlig att jag vet inte vad som hänt, men jag menar bara att man inte ska låsa sig vid ett scenario bara för det är en sk mc-klubb.
Citera
2017-12-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kan ju lika gärna vara en arbetsplatsolycka. Nu är Polis och media väldigt snabba med att skrika "mord" bara för Hells Angels huserar i lokalerna.

Vill vara tydlig att jag vet inte vad som hänt, men jag menar bara att man inte ska låsa sig vid ett scenario bara för det är en sk mc-klubb.
Bra inlägg, allt ska överdrivas och slutsatser ska dras innan man ens vet något om det. Dock tror jag man kan fastslå att det inte rör sig om en olycka för då hade nog de på plats försökt få vederbörande till sjukan, men av vittnesmålen att döma samt offrets placering på gården, så tyder ju allt på att han inte dött en naturlig död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in