Citat:
Ursprungligen postat av
Vilodag
Podden har fått ett riktigt uppsving senaste tiden. Precis rätt mängd humor och substans. Avsnitten med Ranegie-Wegerup har varit fantastiska. Är det någon som vet hur många unika lyssnare de snittar varje avsnitt? Eller vad de kan tänkas dra in på podden?
Är svårt att uppskatta hur många som lyssnar på poddar, är även omöjligt för podd-innehavarna själva att veta exakt hur många som lyssnar mot hur många som laddar ner och sen skiter i det. Vilket också gör det svårt att försörja sig på marknadsintäkter då annonsörer på internet letar efter exakta siffror, och demografiska profiler - bägge är svåra att mäta.
Med det sagt så finns det alltid
Poddindex, även om jag läst flera artiklar som kritiserar dess metodik. T.ex från
Patrik Syk. Skulle därför inte ta de absoluta siffrorna alltför allvarligt, men som ett relativt mått så är det tämligen intressant.
Edit: Nu när jag dubbelkollar så hittar jag inte Tutto på Poddindex, osäker på varför. Nästan helt säker på att jag stötte på dom häromdagen när jag gick igenom topp-100 listan och observerade att de låg under Sportbladets PL-podd, men över Kick & Rush. Osäker på om jag missminner mig, eller om de helt enkelt tagigts bort av någon anledning. Det sistnämnda verkar lite konstigt då de använder Acast vilket verkar vara en samarbetspartner, men aja.
Take it as you will.