2017-11-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tycker nog att man både kan tycka att Brenning har en del poänger samtidigt som han själv är en del av det problem han beskriver i och med hans Bendtner-fascination.

Är just nu på avsnittet om Magnus Eriksson, men Wegerup-avsnittet är alltså bra? Håller med de som säger att de gör sig bäst med en gäst, även om det kan bli lite "höhö" ibland.
Jag tycker Wegerup-avsnittet var grymt! Både det allvarliga kring varför hon slutade på sportbladet, men också många bra storys från Italien, och intressant allt kring hennes arbete där.

Tycker folk verkar ha jävligt svårt att hålla två tankar i huvudet samtidigt i hela den här Ranegie-Brenning-soppan. Brenning, liksom Gusten och Thomas, kan såklart vara en del av vissa problematiska strukturer och samtidigt ibland kritisera dessa strukturer. Man kan också gilla både Tutto och Ranegie (vilket jag gör) och samtidigt tycka att det är lite skevt att han flyr en misshandelsdom, vägrar betala skadestånd, och berättar det som en rolig grej. Allt är inte så jävla svart-vitt som många (inklusive Thomas) försöker göra gällande.
Citera
2017-11-30, 20:52
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Vad har den meningslösa existensen Patrik Sjögren skrivit nu? Sportbladet kör nån form av Ad Blocker-spärr som gör att man inte kan läsa "god journalistik" utan att supporta en tidning som håller våldtäktsmän om ryggen.

Tycker att både Ranegie och Wegerup var riktiga peak-avsnitt i poddens historia. Fanns bara ett par små punkter att störa sig på, vilket är helt sensationellt med tanke på hur det brukar vara:

*Gusten ifrågasätter journalister som tar selfies med spelare och att det skulle riskera den journalistiska integriteten samtidigt som han själv namedroppar vilka spelare han äter lunch med i VARJE AVSNITT.
*Wegerup sätter världsrekord i antal humble brag i varje sammanhang hon medverkar i när hon ständigt lyckas skohorna in vilka uppdrag hon har och har haft.

Men som sagt, i övrigt bra och gripande. Låt oss hoppas att Laul satt sin sista potatis i offentligheten. Alkoholism är en patetisk mans ursäkt. Allt man säger på fyllan finns i ens tankar även i nyktert tillstånd.
Citera
2017-12-01, 20:20
Medlem
sebastian_s avatar
Interjuven med Ranegie sätter en helt ny standard för hur en intervju ska vara. Ranegie fick Ponne att framstå som Albin Ekdal.
Citera
2017-12-01, 21:07
Medlem
Vilodags avatar
Podden har fått ett riktigt uppsving senaste tiden. Precis rätt mängd humor och substans. Avsnitten med Ranegie-Wegerup har varit fantastiska. Är det någon som vet hur många unika lyssnare de snittar varje avsnitt? Eller vad de kan tänkas dra in på podden?
Citera
2017-12-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Podden har fått ett riktigt uppsving senaste tiden. Precis rätt mängd humor och substans. Avsnitten med Ranegie-Wegerup har varit fantastiska. Är det någon som vet hur många unika lyssnare de snittar varje avsnitt? Eller vad de kan tänkas dra in på podden?

Är svårt att uppskatta hur många som lyssnar på poddar, är även omöjligt för podd-innehavarna själva att veta exakt hur många som lyssnar mot hur många som laddar ner och sen skiter i det. Vilket också gör det svårt att försörja sig på marknadsintäkter då annonsörer på internet letar efter exakta siffror, och demografiska profiler - bägge är svåra att mäta.

Med det sagt så finns det alltid Poddindex, även om jag läst flera artiklar som kritiserar dess metodik. T.ex från Patrik Syk. Skulle därför inte ta de absoluta siffrorna alltför allvarligt, men som ett relativt mått så är det tämligen intressant.

Edit: Nu när jag dubbelkollar så hittar jag inte Tutto på Poddindex, osäker på varför. Nästan helt säker på att jag stötte på dom häromdagen när jag gick igenom topp-100 listan och observerade att de låg under Sportbladets PL-podd, men över Kick & Rush. Osäker på om jag missminner mig, eller om de helt enkelt tagigts bort av någon anledning. Det sistnämnda verkar lite konstigt då de använder Acast vilket verkar vara en samarbetspartner, men aja.

Take it as you will.
Senast redigerad av Spilldmjolk 2017-12-02 kl. 23:41.
Citera
2017-12-03, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Är svårt att uppskatta hur många som lyssnar på poddar, är även omöjligt för podd-innehavarna själva att veta exakt hur många som lyssnar mot hur många som laddar ner och sen skiter i det. Vilket också gör det svårt att försörja sig på marknadsintäkter då annonsörer på internet letar efter exakta siffror, och demografiska profiler - bägge är svåra att mäta.

Med det sagt så finns det alltid Poddindex, även om jag läst flera artiklar som kritiserar dess metodik. T.ex från Patrik Syk. Skulle därför inte ta de absoluta siffrorna alltför allvarligt, men som ett relativt mått så är det tämligen intressant.

Edit: Nu när jag dubbelkollar så hittar jag inte Tutto på Poddindex, osäker på varför. Nästan helt säker på att jag stötte på dom häromdagen när jag gick igenom topp-100 listan och observerade att de låg under Sportbladets PL-podd, men över Kick & Rush. Osäker på om jag missminner mig, eller om de helt enkelt tagigts bort av någon anledning. Det sistnämnda verkar lite konstigt då de använder Acast vilket verkar vara en samarbetspartner, men aja.

Take it as you will.

Eftersom Tutto Balutto inte tillhör något bolag som producerar podcasts som finns på listan - så kan de omöjligt vara med där....
Citera
2017-12-03, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Eftersom Tutto Balutto inte tillhör något bolag som producerar podcasts som finns på listan - så kan de omöjligt vara med där....

Jo, men det låter rimligt. Min förvirring härstammar från att jag antog att de hostade på Acast (som finns på listan) och inte bara fanns där som referal till sin feed på Libsyn. My bad. Kan dock svära på att jag såg Tutto på listan men har haft fel om större saker tidigare så...

Verkar iallafall rankade som #1 bland sportpoddar på Itunes, även om Itunes också verkar väldigt diffus när det kommer till metodik. Om jag förstår rätt så är det enbart sista veckan, eller nya subscribers, eller något sådant. Såklart indikativt att Tutto går bra oavsett.
Citera
2017-12-03, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Jo, men det låter rimligt. Min förvirring härstammar från att jag antog att de hostade på Acast (som finns på listan) och inte bara fanns där som referal till sin feed på Libsyn. My bad. Kan dock svära på att jag såg Tutto på listan men har haft fel om större saker tidigare så...

Verkar iallafall rankade som #1 bland sportpoddar på Itunes, även om Itunes också verkar väldigt diffus när det kommer till metodik. Om jag förstår rätt så är det enbart sista veckan, eller nya subscribers, eller något sådant. Såklart indikativt att Tutto går bra oavsett.

Kanske för att de tillhörde Radio Play innan som ägs av Bauer Media Group AB, som finns med på listan. AMK morgon är en annan podd som inte heller finns med på listan fast den borde som också är "independent".

Samma med alla Perfect Day poddar finns inte heller med på listan - då de inte vill göra sin statistik offentlig. (Undra varför)..
Citera
2017-12-03, 09:23
Medlem
Frejssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Så Gusten insinuerar alltså att det finns tränare som berörs av Me Too. Några namn?

Det bara slank förbi. Måste vara Mellberg?
Sjukt konstig uppsägning/avhopp.
Citera
2017-12-03, 10:03
Medlem
nabplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

*Gusten ifrågasätter journalister som tar selfies med spelare och att det skulle riskera den journalistiska integriteten samtidigt som han själv namedroppar vilka spelare han äter lunch med i VARJE AVSNITT.

Jag håller med att han kan raljera över saker utan att först sopa rent framför egen dörr. Men man måste väl vara journalist för att kunna riskera yrkets integritet vilket Gusten inte är.
Citera
2017-12-03, 19:43
Medlem
snillet_1s avatar
Som av en händelse nämner Wilbacher Poddindex idag på Twitter:

Citat:
Libsyn har under hösten jobbat med statistiken för att vara jämförbara med Acast, RadioPlay, Mtg och Sveriges Radio. Nu säger de att de mäter på samma grunder. När vi jämför på https://www.poddindex.se är vi Sveriges största podd v 47 bakom P3 dok. 120 000 i ”räckvidd” för Tutto.

https://twitter.com/Wilbacher/status/937354257526870016
Citera
2017-12-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Som av en händelse nämner Wilbacher Poddindex idag på Twitter:

https://twitter.com/Wilbacher/status/937354257526870016

Är det för ego-centriskt att tro att vår käre Wilbacher hänger på Flashback? Finner det tämligen otroligt att Tutto har fler lyssnare än Fillip & Fredrik, men det kanske bara är för att jag har få vänner som är fotbollsfans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in