2017-12-01, 16:17
Medlem
PeterNosters avatar
I veckans brott sa LGWP att det var nåt mystiskt med Anders.
-"Han är ett stort frågetecken. Det verkar inte som han har någon anknytning till några personer. Han tycks sakna både vänner och ovänner."
Antagligen anledningen att det tog tid att identifiera honom.

https://www.svtplay.se/video/1601700...t-7?start=auto
Citera
2017-12-02, 15:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I veckans brott sa LGWP att det var nåt mystiskt med Anders.
-"Han är ett stort frågetecken. Det verkar inte som han har någon anknytning till några personer. Han tycks sakna både vänner och ovänner."
Antagligen anledningen att det tog tid att identifiera honom.

https://www.svtplay.se/video/1601700...t-7?start=auto

Mystiskt vet jag inte. Jag har inte sett avsnittet, men AK hade väl inte egen familj med fd fru och barn i bakgrunden. Jobbat på en ganska stor arbetsplats. Kanske han måhända varit en föreningsmänniska, alltså engagerat sig i någon förening som en social grej, men inte i framträdande roll (han är i den åldern)?
Kanske syskon men där kontakt varit sporadisk om när de skaffat egna familjer (eller stor åldersskillnad)? Systern uppger att han var en van fjällvandrare, brukade han göra det själv, utan sällskap, så kanske han var en enstöring?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-12-02 kl. 15:29.
Citera
2017-12-02, 17:36
Medlem
Litte udda uttryckt av LGWP. Uttrycket "mystiskt" uppfattar jag vanligtvis som att det är något som döljs, antingen i personens bakgrund eller närstående? Men är tveksam på att så är fallet med AK. En äldre man utan egen familj, förmodligen lite försynt eller tillbakadragen och därav att han inte haft bekanta som saknat honom omedelbart, eller ringt för att höra att han är ok om de hört om ett BO i hans ålder i närhet där han bor?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-12-02 kl. 17:38.
Citera
2017-12-21, 16:21
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Huserar eu-migranter i området? De brukar stjäla lastpallar till att bygga upp sina tältläger med och vid den tiden bör det inte vara så svårt att sno med sig några från varken ica eller Arla.

Du får ett väldigt sent svar här nu på din kommentar.
Men jag vet faktiskt inte om EU-migranter håller till i området. Det skulle dock inte förvåna mig med tanke på den ”svårtillgängliga” terrängen kring i det här området. Med svårtillgänglig terräng menar jag den mycket täta skog som finns bakom Arlas byggnader. Det är nog svårt att överblicka ett sådant område och då kan man tänka sig att ibland rör sig en och annan skum filur där i tid och otid.

Har inte läst tråden på länge, men hoppas att fallet med den mördade mannen har nått sin vägs ände. Allra viktigast av allt, att en lösning har kunnat fastställas så att anhöriga kan få frid i sina själar.

Vem du nu än är, du okände man som misste livet på detta vedervärdiga sätt: Må du för evigt vila i frid.
Citera
2017-12-21, 18:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Du får ett väldigt sent svar här nu på din kommentar.
Men jag vet faktiskt inte om EU-migranter håller till i området. Det skulle dock inte förvåna mig med tanke på den ”svårtillgängliga” terrängen kring i det här området. Med svårtillgänglig terräng menar jag den mycket täta skog som finns bakom Arlas byggnader. Det är nog svårt att överblicka ett sådant område och då kan man tänka sig att ibland rör sig en och annan skum filur där i tid och otid.

Har inte läst tråden på länge, men hoppas att fallet med den mördade mannen har nått sin vägs ände. Allra viktigast av allt, att en lösning har kunnat fastställas så att anhöriga kan få frid i sina själar.

Vem du nu än är, du okände man som misste livet på detta vedervärdiga sätt: Må du för evigt vila i frid.

Nej, tät skog klarar de inte Det ska vara stora sandplaner med en och annan buske. Helst inga andra djur i närheten.
Citera
2018-04-13, 18:25
Medlem
Var i Kallhäll idag o träffade syrran o tänkte då på den här mannen. Nån som hört nåt om utredningen?
Citera
2019-05-04, 14:51
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Tänkte bara uppa denna tråden bara för att. En äldre herre blir rånmördad och senaste inlägget i tråden för över ett år sedan. Väldigt få inlägg i tråden. Något nytt, teorier, misstänkta?

Något av det värsta brottet man kan tänka sig egentligen. Förvisso är nästan alla mord vedervärdiga. Men att en gubbe som antagligen jobbat hela livet blir bragd om livet runt pensionsåldern, förmodligen av främlingar och över småslantar är förjävligt och högsta prio borde vara att lösa detta.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2019-05-04 kl. 14:55.
Citera
2019-05-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Tänkte bara uppa denna tråden bara för att. En äldre herre blir rånmördad och senaste inlägget i tråden för över ett år sedan. Väldigt få inlägg i tråden. Något nytt, teorier, misstänkta?

Något av det värsta brottet man kan tänka sig egentligen. Förvisso är nästan alla mord vedervärdiga. Men att en gubbe som antagligen jobbat hela livet blir bragd om livet tidigt i sin pension, förmodligen av främlingar och över småslantar är förjävligt och högsta prio borde vara att lösa detta.

Verkligen. Men man har inte sett något om att de fått fram något uppslag att gå efter. Vilket väl tyvärr ofta är så bland människor som levt fridfullt.
Citera
2019-05-09, 19:37
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Verkligen. Men man har inte sett något om att de fått fram något uppslag att gå efter. Vilket väl tyvärr ofta är så bland människor som levt fridfullt.

Ja, det är svårt med mannen som inte bara verkar ha varit skötsam utan också isolerad. Men man kan väl tänka sig att någon sett något skumt i närområdet. Man kan tänka sig att det var lokala förmågor. Känns inte som ett ställe folk passerar om man inte har anknytning. Någon borde veta.

Man får hoppas polisen arbetar med det i det dolda i varje fall. Finns ärligt talat hundratals mord som det gör detsamma om de klaras upp. Ändå får de mest uppståndelse. Men kriminella som skjuts till döds hade det i hasorna oavsett vad deras lipande vänner och bekanta tjuter om, även om det för det mesta är tragiska händelser i alla fall.
Citera
2025-06-01, 09:20
Medlem
Ratis avatar
Är detta fortfarande olöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in