2017-11-28, 14:47
Avstängd
Just nu rapporterar polisen att det går en "rånvåg" i centrala Malmö.

När jag tänker efter så har nog hälften av min bekantskapskrets rånats eller misshandlats av araber eller afrikaner här nere på Möllan. Ytterst få av dem har polisanmält det ens. Jag gissar på att max 2-3 av 10 personrån/misshandel ens polisanmäls i Malmö.

De araber som grupprånar en full svenne på väg hem från krogen VET att han inte har pengar på sig. Bytet räcker inte ens till var sin falafel. - Det vi har att göra med är ett okupationsbeteende av ett über-folk.
Citera
2017-12-01, 16:16
Medlem
Den arab som blev mördad igårkväll är samma person som har hotat sjukhus personal vid tidigare skottskador bland annat med att hota kvinnor att han ska våldta dom.
Alltså ingen förlust Grattis skattebetalare
Senast redigerad av ascheberg 2017-12-01 kl. 16:35.
Citera
2017-12-01, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
De araber som grupprånar en full svenne på väg hem från krogen VET att han inte har pengar på sig. Bytet räcker inte ens till var sin falafel. - Det vi har att göra med är ett okupationsbeteende av ett über-folk.

Ja. De ser en ensam svensk i natten och vill lattja lite, det är som en lek för dem, som går ut på att de ska visa sin makt både för varandra och för offret. "Kom så rånar vi svennar" är en vanlig kommentar i dessa kretsar. De tror att så fort man inte svarar med våld är man svag och mesig. De är oförmögna att se sambandet mellan den mentaliteten och deras pissiga och misslyckade hemländer. Självreflektion är någonting som hela arab- och muslimvärlden saknar. Det existerar inte över huvud taget. Jag tror inte ens de förstår själva begreppet.

Västvärlden måste helt klart tuffa upp sig i en rad frågor, men att bli i sinnet som våldsblatten får aldrig vara ett alternativ, enligt mig. Då krävs det ingen invandring för att förstöra landet, det kommer vi göra på egen hand.
Citera
2017-12-01, 20:00
Medlem
Det var en skottlossning på eftermiddagen på Rosengård Vid en bilhyrfirma Någon som vet mer?
Citera
2017-12-01, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Den arab som blev mördad igårkväll är samma person som har hotat sjukhus personal vid tidigare skottskador bland annat med att hota kvinnor att han ska våldta dom.
Alltså ingen förlust Grattis skattebetalare

Man är inte förvånad, men det är ändå förvånande att han inte flytt fältet. Tredje gången gillt som han blev skjuten, eller hur?
Citera
2017-12-02, 14:38
Medlem
Beställde bomber från Bosnien – ”Malmös tyngst kriminella” frias av hovrätten
Hovrätten anser att det inte fanns en konkret plan för om de skulle användas till att skada någon.

Man vet inte om man ska skratta eller bli förbannad
Citera
2017-12-02, 16:59
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Just nu rapporterar polisen att det går en "rånvåg" i centrala Malmö.

När jag tänker efter så har nog hälften av min bekantskapskrets rånats eller misshandlats av araber eller afrikaner här nere på Möllan. Ytterst få av dem har polisanmält det ens. Jag gissar på att max 2-3 av 10 personrån/misshandel ens polisanmäls i Malmö.

Har själv vuxit upp i och runtomkring Malmö och varken jag eller min bekantskap har haft problem med personrån. Kan faktiskt bara komma på en gång det har hänt. Allmänt bråk och tjafs med blattar har det varit rikligt av men just personrån har inte alls inträffat. Vi är svennar.
Citera
2017-12-02, 23:41
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Har själv vuxit upp i och runtomkring Malmö och varken jag eller min bekantskap har haft problem med personrån. Kan faktiskt bara komma på en gång det har hänt. Allmänt bråk och tjafs med blattar har det varit rikligt av men just personrån har inte alls inträffat. Vi är svennar.

Varje år undgår tiotusentals Malmöbor att drabbas av rån. Ska alla de skriva i den här tråden när de inte blivit rånade?

(FB) 2017-11-28 Rånvåg i Malmö

https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-varnar-for-ranare-som-slar-till-pa-kvallar/
https://www.sydsvenskan.se/2017-11-28/ranvag-i-malmo-polisen-har-11-misstankta
http://www.skd.se/2017/09/27/ny-ranvag-i-malmo-2/
Senast redigerad av pudellus 2017-12-02 kl. 23:48.
Citera
2017-12-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja. De ser en ensam svensk i natten och vill lattja lite, det är som en lek för dem, som går ut på att de ska visa sin makt både för varandra och för offret. "Kom så rånar vi svennar" är en vanlig kommentar i dessa kretsar. De tror att så fort man inte svarar med våld är man svag och mesig. De är oförmögna att se sambandet mellan den mentaliteten och deras pissiga och misslyckade hemländer. Självreflektion är någonting som hela arab- och muslimvärlden saknar. Det existerar inte över huvud taget. Jag tror inte ens de förstår själva begreppet.

Västvärlden måste helt klart tuffa upp sig i en rad frågor, men att bli i sinnet som våldsblatten får aldrig vara ett alternativ, enligt mig. Då krävs det ingen invandring för att förstöra landet, det kommer vi göra på egen hand.
Västerländsk skit. Finns inget annat än invasioner och massmord i västs historia. Väst som hjälper det värsta packet i världen. Bra att väst får känna på det ni gjort mot andra länder under lång tid. Malmö är precis som ni förtjänar, ni skall vara på knäna västerländska pack och era marionetter.
Citera
2017-12-03, 10:15
Medlem
Moderaterna i Malmö säger att kommunen betalar bidragstagare deras utlandsresor
Någon som vet mer om det?
Citera
2017-12-03, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Moderaterna i Malmö säger att kommunen betalar bidragstagare deras utlandsresor
Någon som vet mer om det?

Ja det stämmer. Har hört detta från en person som jobbar på myndighet i Malmö.
Citera
2017-12-03, 11:45
Medlem
rex144s avatar
HSB föreningen Ida på Rosengård tömd på pengar, 150-200 miljoner borta, en kosovoalban var ordförande i den föreningen.
Lägenheterna där kommer sjunka i värde med 90% , eftersom ingen bank kommer bevilja lån till en lägenhet i en förening som kanske går i konkurs, hyran måste höjas med 3000kr om de vill undvika konkurs, för låginkomsttagare och pensionärer som bor där kommer det betyda att socialen måste gå in och täcka mellanskillnaden

Så i slutändan kommer alla skattebetalare få betala
Senast redigerad av rex144 2017-12-03 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in