Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Detta är dina subjektiva uppfattningar bara, du för inte fram några argument alls i sak. Att du talar om förnekelse är också lite roligt när du förnekar de officiella siffrorna på inflation. Du anser att den är mycket högre än vad de siffrorna säger men vägrar säga hur mycket högre.
Om vi rent hypotetiskt antar att du har rätt att inflationen är långt högre än vad som mäts upp, trots att du inte ens vågar antyda hur mycket den är, inser man förstås att detta påverkar prisutvecklingen. Den stora prisuppgången som då varit är då inte alls så stor, kanske är det t.o.m. en nedgång enligt din syn men det vet vi inte eftersom du inte vågar nämna hur hög inflationen varit enligt dig, trots att du är säker.
För det första pratar du alltid skit. Alltid. Jag har flera gånger, tvärtemot vad du påstår, din sopa, angivit de korrekta inflationssiffrorna. Vad KPI visar är ingen hemlighet fast nu skiter ju jag i KPI. Du får nämna skiten själv.
Mer av pengar är inflation i pengar. Ingen, allra minst du, kan förneka det. KPI är bara ett prisindex och ger således ingen korrekt bild av inflationen. Spelar ingen som helst roll vad den politiska makten påstår för det ändrar ingenting i princip. Du är precis som Alpha, om du nu inte är samma person. Med KPI förljugs inflationen som ungefär 1/3 av vad den verkligen är.
Det finns ingen värdeuppgång på svenska bostäder, bara inflation i prisutvecklingen, som förvärrat skuldsättningen för svenskarna och gjort dem fattigare. Detta har jag också anmärkt ett par gånger vid det här laget.