https://www.youtube.com/watch?v=TfuMCLPFuIE
Cirka 21 minuter in i klippet
Vittnet Tommy: ser en polisbil cirka kl 23 nära Rörstrandsgatan, ser en polisbil komma i ganska hög fart, stanna framför en buss och ur polisbilen kliver en civilklädd person som sedan kliver på bussen.
Tommy åker iväg och lite senare någonstans på Tranebergsbron möter han flera polisbilar.
Om man utgår från att detta är sant måste det i varje fall funnits många poliser nära mordplatsen strax efter kl 23.
En orsak till att jag tror mera på en konspiration kontra en ensam gärningsman. är att det verkar ha funnits många poliser nära mordplatsen så om han var ensam och lyckades komma undan så måste han ha haft mycket tur.
Cirka 24 min in i klippet
Fynd hos polisman i Traneberg när man uppmärksammat en vattenläcka.
Nazihjälm,walkie-talkie mm
Polisen tillät ? inte någon att gå in i lägenheten och ingen husrannsakan gjordes.
Åklagare Almblad godtog mannens förklaringar.
Krantz uppger att det här var en av poliserna som klev på samma buss som Krantz var på mordkvällen
Den polisman som både busschauffören och Krantz såg har hörts och Almblad säger att hans fästmö gett honom alibi
plus att inte har licens för mordvapnet
Cirka 48 minuter in i klippet: Lars Engqvist på tidningen Arbetet fick ett brev på polisens papper.
En anonym polisman skrev att mordet blir svårt att klara upp för det finns poliser som är inblandade.
Det finns ju många olika spår men jag kan tänka mig att typ 3-5 poliser nog kan hålla käft bra länge ifall de är inblandade.
Kårandan kan nog bli stark t ex i Baseballigan.