2017-11-30, 23:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Du menar att KOF gifter sig med Timbro 1987 att det finns en koppling mellan Palmes ministrar senare Bengt Dennis Björn Rosengren att ta in denna sortens politiker. Eller var det för att Ingrid var Olofs sons flickvän? Först är Klerings pappa eventuellt inblandad i mordet sen pushar han in sin dotter jämte KOF för att tillsammans bedriva en mer moderat ekonomisk politik-En amerikansk näringslivspolitik signerat wacl eap timbro-kan va såå! Att klerings far hade kontakter med KOF(Palme var så trött) kan det va nåt? Palme var väl inte emot KOF ekonomiska politik enligt KOF själv sa han att gör som du vill jag begriper ingenting själv. Gläm inte KOFs lapp Löntagaronder hit o dit nu har ni baxat er hit
Jag menade vad jag skrev och har inga direkta tolkningar, utom att IK ville göra slut med MP hösten 1988. Om hon var inblandad i Barbros verksamhet så måste CP-spåret ha känts lugnande.

Jag tror inte att MP kunde ordna jobben åt IK, det måste ha gått andra vägar.
Citera
2017-12-01, 01:58
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad som hände hösten 1988:

Ingvar Carlsson vinner valet i september
Spaningarna på "den ensamme mördaren" Christer Pettersson tar fart

IK:s karriär inom statsförvaltningen efter MOP:

1987 IK departementssekreterare hos KO Feldt
1990 IK departementssekreterare hos Allan Larsson
1992 IK ekonom på Internationella Valutafonden
1994 IK departementssekreterare hos Göran Persson
1999 IK chef i regeringens EU ordförandesekretariat, utrikesdepartementet hos Anna Lindh
2001 IK departementsråd statsrådsberedningen hos Göran Persson
2006 IK statssekreterare på kulturdepartementet hos Lena Adelsohn Liljeroth
KO Feldt gillade inte löntagarfonder. Olof Palme gillade inte heller löntagarfonder. Men Allan Larsson måste väl ha gillat löntagarfonder eftersom det var han som föreslog dem och som lockade med sig LO-pamparna?

Olof Palme blev hatad för löntagarfonderna, men Allan Larsson blev upphöjd. Han blev hedersdoktor och fick medalj av kungen.

Det är förstås en hel del ruttet i den svenska djupa staten.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6ntagarfonder
Senast redigerad av iesho 2017-12-01 kl. 02:21.
Citera
2017-12-01, 03:58
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=TfuMCLPFuIE

Cirka 21 minuter in i klippet

Vittnet Tommy: ser en polisbil cirka kl 23 nära Rörstrandsgatan, ser en polisbil komma i ganska hög fart, stanna framför en buss och ur polisbilen kliver en civilklädd person som sedan kliver på bussen.

Tommy åker iväg och lite senare någonstans på Tranebergsbron möter han flera polisbilar.
Om man utgår från att detta är sant måste det i varje fall funnits många poliser nära mordplatsen strax efter kl 23.

En orsak till att jag tror mera på en konspiration kontra en ensam gärningsman. är att det verkar ha funnits många poliser nära mordplatsen så om han var ensam och lyckades komma undan så måste han ha haft mycket tur.

Cirka 24 min in i klippet
Fynd hos polisman i Traneberg när man uppmärksammat en vattenläcka.
Nazihjälm,walkie-talkie mm
Polisen tillät ? inte någon att gå in i lägenheten och ingen husrannsakan gjordes.
Åklagare Almblad godtog mannens förklaringar.
Krantz uppger att det här var en av poliserna som klev på samma buss som Krantz var på mordkvällen
Den polisman som både busschauffören och Krantz såg har hörts och Almblad säger att hans fästmö gett honom alibi plus att inte har licens för mordvapnet

Cirka 48 minuter in i klippet: Lars Engqvist på tidningen Arbetet fick ett brev på polisens papper.
En anonym polisman skrev att mordet blir svårt att klara upp för det finns poliser som är inblandade.

Det finns ju många olika spår men jag kan tänka mig att typ 3-5 poliser nog kan hålla käft bra länge ifall de är inblandade.
Kårandan kan nog bli stark t ex i Baseballigan.
Senast redigerad av Sumer 2017-12-01 kl. 04:00.
Citera
2017-12-01, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Palmemordet verkar inte vara enkelt, det här publicerades 25 februari 2016.

▸ Christer Petterssons ”dubbelgångare”.
▸ Sydafrikaspåret.
Spaningsoperation med walkie-talkies

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article22332013.ab

Did not realize there was already an article out there regarding "Christer Petterssons ”dubbelgångare" - I notice there are no pictures of the "Bear" company director doppelganger - on the factory floor with OP - just his handy right hand man who ran the factory - whom looks terribly uncomfortable standing there! Maybe there's a reason one can't find any pictures - after 31 years one would have a lot of time deleting pics!
Anyone got more pics of OP's last few days?
Citera
2017-12-01, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
Did not realize there was already an article out there regarding "Christer Petterssons ”dubbelgångare" - I notice there are no pictures of the "Bear" company director doppelganger - on the factory floor with OP - just his handy right hand man who ran the factory - whom looks terribly uncomfortable standing there! Maybe there's a reason one can't find any pictures - after 31 years one would have a lot of time deleting pics!
Anyone got more pics of OP's last few days?

Helt ointressant med dubbelgångare eftersom mördaren ej hade CPs signalement. Sådana fantiseranden av dåligt pålästa uppmärksamhetssökare är ganska lätthittade.
Citera
2017-12-01, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Helt ointressant med dubbelgångare eftersom mördaren ej hade CPs signalement. Sådana fantiseranden av dåligt pålästa uppmärksamhetssökare är ganska lätthittade.

Lisbet menar att mördaren/mördarna var lik några som spanat utanför lägenheten där hon bodde
säg att LP har rätt här Vem är det då hon ser som är lik eller eventuellt är 100% den man som förföltj paret? Är mannen identifierad?
Frågan är ser Lisbet mördaren som flyr eller ser hon Anders Björkman
Då är det Anders Björkman som följt efter tidigare och som var en av 2 pers varav den ena sköt?

Tänk då om det är Stig E som skjuter som springer in på baksidan av skandia som förringas av hh som elefant i porslinsfabriken
Stig E ingen har sett han men han vet hur OP o Lisbet gick

Var Anders Björkman och Stig E i lag
Hade någon av dem varit utanför OPs lägenhet?
Eller var Stig mördaren om han vart förklädd kunde det varit han då?
Eller var han för kort?
Stig E är ju otroligt nära mordplatsen ställer upp på lustig intervju där han springer
Ritade nidbilder på OP-Hade eventuellt hemlig tjänst inom stay behind som vi inte vet om.
HH kanske är/var lierad med Stig E och förminskar ratar Stig E och Anders B

Tänk om Lisbet får order av HH att inget säga offentligt och att vi tar över Mordutredningen
kanske Lisbet vet att det var Stig men har yppandeförbud pga stigs hemligtjänst.
Senast redigerad av capodaster 2017-12-01 kl. 09:09.
Citera
2017-12-01, 09:14
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Lisbet menar att mördaren/mördarna var lik några som spanat utanför lägenheten där hon bodde
säg att LP har rätt här Vem är det då hon ser som är lik eller eventuellt är 100%den man som förfölt paret?
Frågan är ser Lisbet mördaren som flyr eller ser hon Anders Björkman
Då är det Anders Björkman som följt efter tidigare och som var en av 2 pers varav den ena sköt?

Tänk då om det är Stig E som skjuter som springer in på baksidan av skandia som förringas av hh som elefant i porslinsfabriken
Stig E ingen har sett han men han vet hur OP o Lisbet gick

Var Anders Björkman och Stig E i lag
Hade någon av dem varit utanför OPs lägenhet?
Eller var Stig mördaren om han vart förklädd kunde det varit han då?
Eller var han för kort?
Stig E är ju otroligt nära mordplatsen ställer upp på lustig intervju där han springer
Ritade nidbilder på OP-Hade eventuellt hemlig tjänst inom stay behind som vi inte vet om.
HH kanske är/var lierad med Stig E och förminskar ratar Stig E och Anders B
Lisbet trodde själv (eller ville vi skulle tro ?) att två eller flera personer (en organisation) låg bakom mordet. Det är fel, en professionell attentatsman skjuter inte sitt offer helt öppet med risken att bli nedslagen och gripen av vilken rådig person som helst som råkar passera, för att inte tala om en livvakt eller tillfällig polisman; inte heller låter man dådet, och sig själv, bevittnas av flera personer som senare kan ge ett signalement; dessutom är man klädd för uppgiften, och helst maskerad, och lufsar inte runt i lågskor en snötäckt februarinatt.

http://www.dagensjuridik.se/2016/03/kronika-thomas-ahlstrand-palmemordet
Senast redigerad av 299792458 2017-12-01 kl. 09:20.
Citera
2017-12-01, 10:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Lisbet P säger "vi mötte några" 6:40 i videon https://www.youtube.com/watch?v=2NE66hMOb5E

De var tvungna att gå nära till reklampelaren på grund av det mötande gänget. Så det såg ut som om dom och Anders B kom ifrån reklampelaren på väg till Dekorimas entre/skyltfönster där mördaren stod.

Jag tror att mördaren anlände 23:16 eller samtidigt med Inge M.

Ja, hon talar emot sig själv. I förhöret som jag hänvisar till säger hon ordagrant att hon just mellan Sari och mordlatsen inte ser en enda person.
Även om de i just det du hänvisar till alldeles innan detta sägs pratar om promenaden på östra sidan, så har jag svårt att uppfatta att det specifikt är just innan mordlatsen hon avser. Just detta uttalande kan lika gärna vara menad allmänt om hur många hon upplevde vara ute.

Det är ju sånt här som gör att man inte kan lita på det hon säger.
Dels är hennes utsaga väldigt olik de andra vittnena, dels säger hon emot sig själv.

Man får känslan av att hon säger en sak till den "vanliga" polisen, och en annan, möjligen sanningen, till SÄPO. Det är i sådana fall ännu hemligt och i rättegången har hon svårt att hålla isär det?
Senast redigerad av PeoFallmo 2017-12-01 kl. 10:21.
Citera
2017-12-01, 10:29
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
https://www.youtube.com/watch?ov=TfuMCLPFuIE

Cirka 21 minuter in i klippet

Vittnet Tommy: ser en polisbil cirka kl 23 nära Rörstrandsgatan, ser en polisbil komma i ganska hög fart, stanna framför en buss och ur polisbilen kliver en civilklädd person som sedan kliver på bussen.

Tommy åker iväg och lite senare någonstans på Tranebergsbron möter han flera polisbilar.
Om man utgår från att detta är sant måste det i varje fall funnits många poliser nära mordplatsen strax efter kl 23.

En orsak till att jag tror mera på en konspiration kontra en ensam gärningsman. är att det verkar ha funnits många poliser nära mordplatsen så om han var ensam och lyckades komma undan så måste han ha haft mycket tur.

Cirka 24 min in i klippet
Fynd hos polisman i Traneberg när man uppmärksammat en vattenläcka.
Nazihjälm,walkie-talkie mm
Polisen tillät ? inte någon att gå in i lägenheten och ingen husrannsakan gjordes.
Åklagare Almblad godtog mannens förklaringar.
Krantz uppger att det här var en av poliserna som klev på samma buss som Krantz var på mordkvällen
Den polisman som både busschauffören och Krantz såg har hörts och Almblad säger att hans fästmö gett honom alibi plus att inte har licens för mordvapnet

Cirka 48 minuter in i klippet: Lars Engqvist på tidningen Arbetet fick ett brev på polisens papper.
En anonym polisman skrev att mordet blir svårt att klara upp för det finns poliser som är inblandade.

Det finns ju många olika spår men jag kan tänka mig att typ 3-5 poliser nog kan hålla käft bra länge ifall de är inblandade.
Kårandan kan nog bli stark t ex i Baseballigan.

Det påstås att vid mordtillfället fanns mer än 35 poliser inom en 600 meters radie från mordplatsen.
Citera
2017-12-01, 10:39
Medlem
PeoFallmos avatar
Kan inte sluta att tycka att VG är en mycket intressant person.
Förhöret, som lästs upp i sin helhet i palmemordspodden, är synnerligen märkligt. Han kan inte ge ett rakt svar på en enda fråga. Men i sin egen bok är minnet bra igen.

Det är intressant att VG har viss koppling till flera adresser utmed Döbelnsgatan, vilken är den flyktväg som direkt pekas ut i de uppgifter jag har fått.

Han har möjlig anknytning till en affärslokal, en kvinnlig bekant har en "eventuell" bostad där och en koppling till en lägenhet som påstås ha tillhört några kurder.
Just den lägenheten är intressant, den ligger på exakt den plats där C Brewitz ser en springande man.
Citera
2017-12-01, 10:56
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, hon talar emot sig själv. I förhöret som jag hänvisar till säger hon ordagrant att hon just mellan Sari och mordlatsen inte ser en enda person.
Även om de i just det du hänvisar till alldeles innan detta sägs pratar om promenaden på östra sidan, så har jag svårt att uppfatta att det specifikt är just innan mordlatsen hon avser. Just detta uttalande kan lika gärna vara menad allmänt om hur många hon upplevde vara ute.

Det är ju sånt här som gör att man inte kan lita på det hon säger.
Dels är hennes utsaga väldigt olik de andra vittnena, dels säger hon emot sig själv.

Man får känslan av att hon säger en sak till den "vanliga" polisen, och en annan, möjligen sanningen, till SÄPO. Det är i sådana fall ännu hemligt och i rättegången har hon svårt att hålla isär det?
Varför visade de inte bara en bild av Anders B och Nicola F till henne och frågade; såg du dem ?
Citera
2017-12-01, 11:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Varför visade de inte bara en bild av Anders B och Nicola F till henne och frågade; såg du dem ?

Genom en tolkning av lagen är LP ett BO och inte ett vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in