Citat:
ahh monsieur hibou grand duc....
1. Genusteori tar hänsyn till biologi, där detta spelar någon roll ex. reproduktion.
2. Som jag skrev, biologi har inte ett skit att säga om stora delar av våra könsroller genom tiderna.
Finns ingen biologi som säger att kvinnor inte ska ha eller skulle ha medborgliga rättigheter.
Finns absolut ingen biologi bakom att just män ska tjäna mer och ex. uppmuntras bli stridspiloter, lokförare eller statsministrar men inte kvinnor.
Män besitter liksom inga lokförar gener som inte kvinnor har. Allright?
Genusvetenskap tillhör sociolgi, men! eftersom just kön är något som ingår i närmast alla ämnesområden människan ingår så är den också en av de mest tvärvetenskapliga vi har idag.
1. Genusteori tar hänsyn till biologi, där detta spelar någon roll ex. reproduktion.
2. Som jag skrev, biologi har inte ett skit att säga om stora delar av våra könsroller genom tiderna.
Finns ingen biologi som säger att kvinnor inte ska ha eller skulle ha medborgliga rättigheter.
Finns absolut ingen biologi bakom att just män ska tjäna mer och ex. uppmuntras bli stridspiloter, lokförare eller statsministrar men inte kvinnor.
Män besitter liksom inga lokförar gener som inte kvinnor har. Allright?
Genusvetenskap tillhör sociolgi, men! eftersom just kön är något som ingår i närmast alla ämnesområden människan ingår så är den också en av de mest tvärvetenskapliga vi har idag.
Jo, att genusarna vill ge sig in i det mesta är nog riktigt. Men det skall vi inte tillåta.
Faktum är att stridsflygare behöver betydande muskelmassa för att stå emot G-krafter, och män har betydligt större förmåga att utveckla muskler än kvinnor. Det är tämligen få individer av respektive kön som utgör undantag härvid. Lokförare tror jag inte omfattas av motsvarande egenskapsbehov - kanske behövs könskvotering till lokföraryrket, som det kanske gör till yrken som sopåkare, tarmrensare och stuveriarbetare. Märkligt svagt intresse hos genusarna för rättvisa i dessa yrken...
Citat:
Jag har inte heller gillat Heimersson speciellt. och efter detta än mindre.
och nej jag anser inte att sexuella trakasserier behöver ingå i den mänskliga sexualiteten.
sen? du menar alla förövare och offer är "vänster" från 60-70 talet?
Hur tänkte du där?
och nej jag anser inte att sexuella trakasserier behöver ingå i den mänskliga sexualiteten.
sen? du menar alla förövare och offer är "vänster" från 60-70 talet?
Hur tänkte du där?
Jag gillar honom litet mer sedan han blev AB-martyr.

Det tycks mig vara en övervikt av såväl offer som förövare som ideologiskt hör hemma i 68-traditionen av marxism, feminism och identitetsvänster.