2017-11-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är ingenting som behöver tolkas, jag skriver klart och tydligt att det är det jag menar.

Utpressning? Var hittar du det? Det enda hon behövde göra för att markera att hon inte tycker att förslaget var anständigt henne var att säga det till honom. Då är saken ur världen. Var kommer allt det andra in i bilden menar du?

Det är inte utpressning att erbjuda ett avtal till någon. Jag tycker inte att det är ett erbjudande som är attraktivt heller och hade sagt till gubben att dra åt helvete, inget mer med det.

Vad detta säger om "vårt" samhälle idag är följande: offermentaliteten dominerar befolkningen.

Och sen detta med att unga tjejer skulle vara särskilt utsatta i såna här situationer. Det är bara skitsnack. Tjejer och kvinnor har alla möjliga fördelar som är både lagstiftade och moralstiftade. Lägg därtill normal dynamik mellan könen och du kommer se att män ger kvinnor fördelar gentemot andra män hela tiden, varje dag.
Nu vet inte jag vart du bor men här där jag bor skulle jag vilja säga att det har blivit ett stort problem. Mycket större än vad du troligtvis kommer erkänna. Sexuella övergrepp har i stort sett blivit vardagsmat här. Faktum är att problemet är såpass allvarligt att många tjejer knappt vågar gå ut ensamma för att dom känner sig rädda. Så oavsett om det är brottsligt eller inte så har det blivit ett stort problem hur man än vrider och vänder. Men det ska som vanligt likförbannat ALLTID daltas oavsett om det är relevant eller inte. Det är också helt jävla sjukt.
Citera
2017-11-30, 15:22
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Det var inget, gå ner på stan och fråga istället men bli ej förvånad om du bemöts som lite speciell.

Välkommen tillbaka när du har några faktiska argument!

Jag ser inte hur det är möjligt att prata om någon som utnyttjad när den har fler möjligheter än de flesta andra i samhället.
Citera
2017-11-30, 15:23
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu vet inte jag vart du bor men här där jag bor skulle jag vilja säga att det har blivit ett stort problem. Mycket större än vad du troligtvis kommer erkänna. Sexuella övergrepp har i stort sett blivit vardagsmat här. Faktum är att problemet är såpass allvarligt att många tjejer knappt vågar gå ut ensamma för att dom känner sig rädda. Så oavsett om det är brottsligt eller inte så har det blivit ett stort problem hur man än vrider och vänder. Men det ska som vanligt likförbannat ALLTID daltas oavsett om det är relevant eller inte. Det är också helt jävla sjukt.
Ska du bemöta någonting av det jag faktiskt skriver eller?

Du jämför alltså överfallsvåldtäkter med detta fall? Har du hört talas om begreppet relativism?

Om du tittar på mina inlägg kring våldtäkter och sexuella övergrepp i Sverige(ja, jag bor här) så inser du väldigt snart att du försöker attackera med helt fel grepp här. Jag är mycket väl medveten om vad som pågår i landet och hur tryggheten både för kvinnor och män rasar.

Menar du att fall som detta bidrar till otryggheten i Sverige?
Citera
2017-11-30, 15:29
Medlem
Citat:
Du jämför alltså överfallsvåldtäkter med detta fall? Har du hört talas om begreppet relativism?

Om du tittar på mina inlägg kring våldtäkter och sexuella övergrepp i Sverige(ja, jag bor här) så inser du väldigt snart att du försöker attackera med helt fel grepp här. Jag är mycket väl medveten om vad som pågår i landet och hur tryggheten både för kvinnor och män rasar.

Menar du att fall som detta bidrar till otryggheten i Sverige?
Jag antar att du är för fäst vid din åsikt för att ta till dig vad jag försöker säga men jag gör ett sista försök. Den här tjejen har ju uppenbarligen blivit illa behandlad eftersom hon själv upplevt det som obehagligt. Sedan kan ju folk gnälla hit och dit om "mediakåt, lättkränkt, mm. Lagen i Sverige är solklar: Du får inte kränka eller begå sexuella övergrepp mot andra människor. Förstår man inte det eller motsäger den enkla lagen borde man kanske fundera på att flytta till en anarki.

Jag kan inte svara för hennes eller någon annans räkning men i och med att hon själv upplever det som sexuellt ofredande så kan man kalla det för att det bidrar till otrygghet ja. Inte för att handlingen i sig är av den allvarligare sorten men vem som helst som respekterar och förstår lagarna borde i alla fall sätta sig i hur hon känner. I alla fall jag förstår vad den här hyresvärden innerst inne var ute efter...
Citera
2017-11-30, 15:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag antar att du är för fäst vid din åsikt för att ta till dig vad jag försöker säga men jag gör ett sista försök. Den här tjejen har ju uppenbarligen blivit illa behandlad eftersom hon själv upplevt det som obehagligt. Sedan kan ju folk gnälla hit och dit om "mediakåt, lättkränkt, mm. Lagen i Sverige är solklar: Du får inte kränka eller begå sexuella övergrepp mot andra människor. Förstår man inte det eller motsäger den enkla lagen borde man kanske fundera på att flytta till en anarki.

Jag kan inte svara för hennes eller någon annans räkning men i och med att hon själv upplever det som sexuellt ofredande så kan man kalla det för att det bidrar till otrygghet ja. Inte för att handlingen i sig är av den allvarligare sorten men vem som helst som respekterar och förstår lagarna borde i alla fall sätta sig i hur hon känner. I alla fall jag förstår vad den här hyresvärden innerst inne var ute efter...
Ingen missförstår vad hyresvärden var ute efter. Vad försöker du säga med den sista meningen?

"Illa behandlad". "Obehagligt". "Upplever det som sexuellt ofredande". "Inte för att handlingen i sig är av den allvarligare sorten men vem som helst som respekterar och förstår lagarna borde i alla fall sätta sig i hur hon känner".

Hur ska du ha det? Ska jag rätta mig efter hennes känslor, eller efter lagarna?

Som sagt, jag avskyr sexuella kränkningar och våld. Detta faller inte därunder. Inte heller bidrar detta till någon sorts otrygghet i samhället. Det påståendet är oerhört märkligt. Om så vore fallet så skulle nog fler satt sig och författat annonser för att förändra samhället.

Att jag så starkt motsätter mig detta är helt enkelt för att ingenting kommer att fungera längre om alla beter sig på det här viset. Det är rent samhällssöndrande beteende och media eldar så gärna på.
Citera
2017-11-30, 15:50
Medlem
Lite förvånad att detta blir en nyhet, supervanligt, har hänt mig och alla kvinnor jag känner som letat bostad i storstan.
Citera
2017-11-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är man 24 år gammal så är man kvinna och ingen småtjej, du har en rent märklig förmåga att förvränga vissa fakta här samtidigt som du inte har en aning om hur gammal "gubben" egentligen är. Svårt också att se vad det egentliga brottet består av här, får man ett förslag så är det ju bara att tacka nej och gå vidare men vissa är helt uppenbart kåta på att synas i media och beklaga sig.

Du kan inte heller jämföra med de tjänster en tandläkare eller skomakare erbjuder, däremot så förekommer det nog förslag om byteshandel från båda hållen ibland vid lägenhetsuthyrning och vi kan nog bara spekulera i mörkertalet som finns här där kvinnor byter lägenhetskontrakt mot vissa tjänster.

Här är ett fall där en gift man lät sin 30-åriga älskarinna hyra hans andra lägenhet i 5 år, man kan nog bara spekulera i vad betalningen delvis eller fullt ut bestod av

Oj oj här trampade jag på öm tå ha ha!! Har jag påstått att det begåtts ett brott? Är det någon som förvränger så är det du. Du får nog titta en extra gång i spegeln. Så du menar på fullt allvar att om man söker en lägenhet, så ska man förvänta sig sexuella erbjudanden? Och att det är fullt normalt?? Nä du...det är inte normalt, men som du säger ej brottsligt. Däremot kan man ju ha åsikter om det. Du anser det är fullt normalt och jag anser det är beklämmande att använda en lägenhet som en form av makt för sex. Denna mannen har ju uppenbarligen sett hennes annons och sen tänkt...hmm ..jag har ju en lägenhet och hon såg bra ut..Jag vet...jag kontaktar henne och säger att lägenheten är hennes om hon har sex med mig?? Normalt eller hur?? Det är ju precis det man förväntar sig när man lägger ut en annons att man söker lägenhet? Det är väl bara lägga korten på borden att du anser byte av sexuella tjänster är bra och jag anser det är ett dåligt sätt. Det är ju inget dramatiskt i detta
Citera
2017-11-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Lite förvånad att detta blir en nyhet, supervanligt, har hänt mig och alla kvinnor jag känner som letat bostad i storstan.

Så du anser att det är inget som behöver uppmärksammas? Det är norm och ska så förbli? Fuck the lawnowner or fuck the flat ha ha! Generation avtrubbad
Citera
2017-11-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ingen missförstår vad hyresvärden var ute efter. Vad försöker du säga med den sista meningen?

"Illa behandlad". "Obehagligt". "Upplever det som sexuellt ofredande". "Inte för att handlingen i sig är av den allvarligare sorten men vem som helst som respekterar och förstår lagarna borde i alla fall sätta sig i hur hon känner".

Hur ska du ha det? Ska jag rätta mig efter hennes känslor, eller efter lagarna?

Som sagt, jag avskyr sexuella kränkningar och våld. Detta faller inte därunder. Inte heller bidrar detta till någon sorts otrygghet i samhället. Det påståendet är oerhört märkligt. Om så vore fallet så skulle nog fler satt sig och författat annonser för att förändra samhället.

Att jag så starkt motsätter mig detta är helt enkelt för att ingenting kommer att fungera längre om alla beter sig på det här viset. Det är rent samhällssöndrande beteende och media eldar så gärna på.

Om man söker en bostad. Ska man förvänta sig bli erbjuden en sexuell invit?? Finns det män som kan se en annons utan att tänka i sexuella termer?
Citera
2017-11-30, 15:59
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria

Instämmer. Så himla farligt var det inte, lite får de tåla. Dessutom erbjöd han, inte krävde.
Citera
2017-11-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Instämmer. Så himla farligt var det inte, lite får de tåla. Dessutom erbjöd han, inte krävde.

Antar att du har samma inställning om det gällt din dotter...för "Boys will be boys". eller hur. ha ha. ..ryggdunkarmentaliteten. Nä det är bra att hon markerade. Dags sätta ned foten!
Citera
2017-11-30, 17:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Skickar den till ett mer passande delforum.

ABoK ———-> Bostad, hem och trädgård

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in