2017-11-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Förstår verkligen inte vad folk ser hos henne. Det känns verkligen som att 9/10 av hennes skämt är swing-and-miss som fan. Hon är absolut inte helt humorlös, men det är så himla mycket av det hon säger som faller platt att det oftast blir rätt pinsamt. Hennes standup är likadan. Såg henne på en show jag betalt för och det kändes verkligen som att jag var på någon gratis rookie-klubb. Det var de 15 segaste minuterna i mitt liv. Men men, smaken är som baken antar jag.

Yes, håller helt med. Mitt inlägg var ironiskt. Såg också henne en gång live och det var outhärdligt. Att SR plockade upp henne ska tolkas som att du gör något jävligt fel som komiker nuförtiden.
Citera
2017-11-20, 14:16
Medlem
swimp78s avatar
Kan det vara därför hon plötsligt blivit så uttalat feministisk - att hon upptäckt att hon kanske inte får så mycket gig som andra (pga att hon är talanglös)? Kanske en idé om patriarkatet kan ge en tröst.

För just komikerbranchen är ju en meritokrati. Är man rolig och duktig blir man i regel om inte framgångsrik så i alla fall medelframgångsrik. Det finns inga lysande komiker som hålls nere/ute av nån sorts struktur. Komiker på c-nivån stannar där för att de är dåliga. Vissa medelmåttor når framgång dock.
Senast redigerad av swimp78 2017-11-20 kl. 14:19.
Citera
2017-11-23, 09:07
Medlem
MeganFoxs avatar
Vet att Martins hycklande tagits upp förut, men måste ta upp det igen.
Varför måste han i exakt varje avsnitt, i och med #metoo anklaga folk för att "hålla varandra om ryggen". När han uppenbarligen har gjort (gör) exakt samma sak angående Soran.

Hallå! Ryktena om Soran har funnits så himla länge, helt omöjligt att Martin inte skulle känt till det sen tidigare.
Citera
2017-11-27, 18:44
Medlem
https://www.dn.se/kultur-noje/komiker-anmaler-poddradiosandning-for-fortal/

"En etablerad svensk komiker har anmält poddradioprogrammet ”AMK Morgon” för förtal. Anmälan kom efter att komikerns namn nämnts i ett inslag med Metoo-diskussioner.

Komikern skriver i sin anmälan att namnet nämns på ett sådant sätt att lyssnare kan tro att hen är skyldig till sexualbrott. Anmälan motiveras med att ett sådant missförstånd skulle kunna förstöra komikerns karriär. Komikern yrkar på ersättning för ”sveda och värk” i samband med det som sägs i programmet.

Anmälan lämnades först till Stockholmspolisen och ligger nu hos Justitiekanslern.

AMK Morgon är ett morgonpoddradioprogram som leds av komikern Martin Soneby. Soneby hamnade tidigare i blåsväder under hösten 2015, efter att Kristoffer ”Kringlan” Svensson uttalat sig grovt om bland annat Aftonbladets Åsa Linderborg i programmet."

Komikern = Janne Westerlund
Senast redigerad av nastygocart 2017-11-27 kl. 19:06.
Citera
2017-11-28, 09:57
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nastygocart
https://www.dn.se/kultur-noje/komiker-anmaler-poddradiosandning-for-fortal/

"En etablerad svensk komiker har anmält poddradioprogrammet ”AMK Morgon” för förtal. Anmälan kom efter att komikerns namn nämnts i ett inslag med Metoo-diskussioner.

Komikern skriver i sin anmälan att namnet nämns på ett sådant sätt att lyssnare kan tro att hen är skyldig till sexualbrott. Anmälan motiveras med att ett sådant missförstånd skulle kunna förstöra komikerns karriär. Komikern yrkar på ersättning för ”sveda och värk” i samband med det som sägs i programmet.

Anmälan lämnades först till Stockholmspolisen och ligger nu hos Justitiekanslern.

AMK Morgon är ett morgonpoddradioprogram som leds av komikern Martin Soneby. Soneby hamnade tidigare i blåsväder under hösten 2015, efter att Kristoffer ”Kringlan” Svensson uttalat sig grovt om bland annat Aftonbladets Åsa Linderborg i programmet."

Komikern = J***e W*st*rlun•*d

Jag tycker inte att vi ska ge den här lättkränkta gubben och hans fru fler träffar på Google. Istället kan vi referera till honom som Palle Hästerlund. Det är ju uppenbart bara ett dåligt försök att få mer uppmärksamhet till sin dalande karriär som de gjort anmälan, blir ju bara mer uppenbart av att de går till pressen och snyftar. Lär ju knappast bli nått av anmälan ändå.
Citera
2017-11-30, 10:46
Medlem
bokskog54s avatar
Sandra Ilar är singel!

Väldigt cool och snygg tjej enligt mig.
Citera
2017-11-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Sandra Ilar är singel!

Väldigt cool och snygg tjej enligt mig.

Har hon dumpat Daniel?
Citera
2017-11-30, 15:56
Medlem
Ambivalens_s avatar
Jag tror hon dumpade Daniel för swimp78.
Citera
2017-11-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Förstår verkligen inte vad folk ser hos henne. Det känns verkligen som att 9/10 av hennes skämt är swing-and-miss som fan. Hon är absolut inte helt humorlös, men det är så himla mycket av det hon säger som faller platt att det oftast blir rätt pinsamt. Hennes standup är likadan. Såg henne på en show jag betalt för och det kändes verkligen som att jag var på någon gratis rookie-klubb. Det var de 15 segaste minuterna i mitt liv. Men men, smaken är som baken antar jag.

Tycker Elinor är en av de absolut roligaste och den utan tvekan bästa kvinnliga gästen. Hon har bra komisk timing, även om vissa saker såklart blir lite platt. Hon är tramsig samtidigt som hon kan diskutera seriösa ämnen. Men vi tycker väl alla olika. Hon gör sig bättre i podformat än på standupscenen, tycker jag.

Hennes avsnitt i Arkiv samtal är fantastiska. Hon och Simon G har kemi.
Citera
2017-11-30, 21:10
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Jag tror hon dumpade Daniel för swimp78.
Citera
2017-11-30, 22:10
Medlem
bokskog54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nouveaudouche
Har hon dumpat Daniel?

Vem som dumpade vem, vet jag inte men hon har det rätt tufft nu eftersom hon är ensamstående med hunden.
Citera
2017-11-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Vem som dumpade vem, vet jag inte men hon har det rätt tufft nu eftersom hon är ensamstående med hunden.

Tufft liv... Låter superjobbigt, speciellt när man aldrig jobbat i hela sitt liv förutom att skriva prator till radioprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in