2017-08-10, 12:04
Medlem
Tack för uppdateringen från senaste stämman. Normalt brukar det finnas skribenter på avansa forumet som delger info. Denna gång så kom inget ut. Jag försökte få CFO att komma med en resume men det gick inte. VD var tydligen inte närvarande heller ...

Snacka om luftslott! Finns det ett eller tre system i kina? Hero la ut en länk för ett tag sedan på en med en bild från kinesisk artikel. Tyvärr så var översättningen inte helt korrekt.
Men har fått reda på så mycket att det verkar som om skribenten bakom artikel har ett rejält horn i sidan till grundarna bakom Jolly och beskyller företaget för att ljuga för allt och alla.

http://bbs.tianya.cn/post-837-230172-1.shtml

Intressant med bilden på Apiden!
Stämmer bilden så kan man ju med säkerhet säga att det är Rotron som sitter i.
Vad jag har hört så måste den motorn plockas ned efter kort tid.
Det gick väl några rykten om att man skulle ha gått tillbaka till samma motor som skeldar.

Jag har svårt att tro att Tullen är intresserad längre. Bracknor, hm ja de lär inte vänta på att få sälja av sina aktier heller.
Tyvärr bara lämna skiten och gå vidare med en dyrköpt läxa!
2017-09-06, 00:42
Medlem
SvartEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Sämsta aktien jag köpt. Åt upp all vinst jag hade totalt över alla investeringar. 93% minus. Nu är det bara behålla och hoppas den hämtar sig.
Ja det tror jag du kan glömma. Rädda det som räddas kan.
Jag har sett innanmätet i flera år och det är ju inte min rekomendation att behålla. Sen kan du traida och få lite vinst, visst, men då får du vara djävligt snabb och taktiskt.
2017-11-27, 22:52
Medlem
Glöm allt som har med detta bolag och dess pågående emission att göra:

https://www.facebook.com/emmelie.axe...60124500610497

"Emmelie Axelsson
Igår kl. 22:01 ·

#teknisktfel #metoo
Efter nästan ett år av sexuella trakasserier (allt från ”spa-inbjudningar, står utanför din dörr, lämnar min fästmö om du vill vara med mig, till när vi gifter oss får du en blå cab”) via sms och middagsprat från högste chefen på ett fd jobb så var han, jag och ekonomichefen (lilla ledningsgruppen kallade vi oss) på middag en kväll likt många andra tidigare.
Just denna middag spårade ur totalt, båda herrarna hade druckit redan innan de kom till restaurangen och samtalen handlade snabbt mer om det manliga könsorganet och ”hur kan jag, fina sexiga jag vara singel?” än om jobbet.
Kvällen slutade med att jag fick trycka av mig ena chefen ett par gånger, dels i taxin in till stan då han tyckte vi skulle kramas och kyssas lite. Jag påminde honom gång på gång att han har en fru och två små barn. Han valde då istället att visa mig en video på sin telefon, en video på när hans fru sög på hans kön. Jag bad honom sluta och istället tänka på hur han skulle känna om någon av hans frus kollegor gjorde så här mot henne. Då tyckte han vi skulle hångla istället.. det hände en rad mer otrevligheter innan kvällen var slut..

När jag efteråt väl valde att berättade om händelsen för högste chefen (han som ”bara” skickat romantiska sms) sa han att han stöttade mig och var bakom mig.

Strax efter att jag konfronterat ekonomichefen om vad som hänt och sagt att det beteendet från den kvällen aldrig får upprepas igen fick jag veta att min roll inte längre behövdes på företaget. Jag blev utfryst, kränkt och fick sparken!

#teknisktfel

Inga kommentarer tack."
2017-11-28, 17:48
Medlem
SvartEks avatar
Ja "såpoperan" fortsätter.

Ledningen förvånar inte någon längre, av de som är insatta.
Beklämmande människosyn och hur man behandlar anställda som är betalda för att hjälpa till att lösa problem och lyfta företaget...
och patetisk är den etiska nivå hur man hanterar andras pengar, dvs de som betalar och äger företaget.
Frågorna blir många.

Vilken värld lever de i och vilken självbild har de och var gick det fel i uppfostran i hur man beter sig socialt och i möblerade rum ?
I vilken miljö fick dessa lära sig det där med "konsekvenstänk" ?
Hur stolta är deras föräldrar över sina nu vuxna barns prestationer ?
Hur stolta är deras fruar och barn över sina familjefäder ?
Hur ser nästa lördagskväll ut framför TV-soffan ?

Är det sådana här företag som bara får konsulter som anställda i framtiden ?

Hur många har fått utstå "spott och spä" bland visselblåsare på forum och bland anställda ?
Vågar ledningen gå utan backspeglar monterade på kepsen eller hatten när dom går på stan ?
Sover dom gott ?
2017-11-30, 11:46
Medlem
tack Hetero för att du håller avanza forumet nyktert,
Saxat från Redeye, https://www.redeye.se/arena/posts/cy...kraschlandning

Cybaero, i glidflykt mot en kraschlandning

2017-11-28 22:44
Views: 146
Cybaero är på gång med en ny nyemission, får de kapital eller inte och vem vågar satsa?
Ni som har tveksamheter om Cybaero läs på om bolaget bl a Avanzas forum om Cybaero och förra ledningens agerande. Rolf Schytt som blev VD efter Mikael Hult sa t o m på en aktieträff i Göteborg att den produkt de sålde till Kina fanns inte ens på papperet men Mikael Hult höll masken under sin VD-tid och bad aktieägarna om mer pengar för att kunna leverera tullenordern om närmare 50 Msek och den andra 700-800 miljoner ordern till AVIC.
Så här i efterhand 3 år senare kan det konstateras att Mikael Hult verkligen ljög aktieägarna rätt upp i ansiktet intill han fick sparken. En produkt som inte finns på papper kan inte utvecklas, testas och levereras 9 månader senare http://www.mynewsdesk.com/se/cybaero...v-kund-1055997
Sedan kan det konstateras att Mikael Hult tecknade fullt i det förmånliga aktieprogram som fanns i Cybaero och några dagar senare sålde aktier värda närmare 9-10 Msek efter att det gått ut PM om avtalet som sades vara värt 700-800 Msek som visat sig vara helt substanslös och utan värde.
Alla PM finns här http://www.mynewsdesk.com/se/cybaero.../pressreleases
När vi väl är inne på Cybaero är det märklig att bolaget överhuvudtaget får vara listat på First North, men där finns väl ett intresse att inte förlora en kund och dessutom en kund som de kan dela ut böter till lite då och då vilket genererar mer intäkter till First North-ägarna.
Efter att ha deltagit på ett antal stämmor och följt med i den allmänna händelseutvecklingen kan konstateras vad jag befarade vid tidspunkten för avyttrande av mina aktier att, tullen-affären är död, och att affärsidén för Cybaero att sälja stora dyra komplicerade drönare är död. Dödare än Monty Pythons pappegoja https://www.youtube.com/watch?v=4vuW6tQ0218
Att investera i Cybaero gör man bara om man har en böjelse att förlora insatt kapital, Cybaero har aldrig haft kompetens, resurser eller annan förmåga som krävs för att verka i det segmentet.
Det gör inte saken bättre att det inte är positiva tongångar som skrivs om Cybaero, speciellt inte från f d kvinnliga anställda.
https://twitter.com/hashtag/cybaero
2017-11-30, 21:08
Medlem
Det är jag som ska tacka dig Mr.Long som på Placera alltid har bidragit (och nu bidrar här på Flashback samt på RedEye) med alltid klarsynta inlägg.
Senast redigerad av Stalballe1990 2017-11-30 kl. 21:11.
2018-02-18, 15:55
Medlem
boriss avatar
Cybaero nära konkurs.

https://www.breakit.se/artikel/11700...r-inte-konkurs
2018-02-19, 12:46
Medlem
Följande inlägg togs bort idag ur Placera Forum, tråd CybAero:

CybAero / Siffrorna visar verkligheten / Till mina mest enträgna samt icke minst, mest enfaldiga belackare
på detta forum (ett antal forumsignaturer, jag namnger dem inte - de vet själva vilka jag menar)
Herotodus I dag 09:27

Det är inte endast de usla styrelse- och ledningsfigurer cybban haft sedan begynnelsen
som är stolpskott ut ni är genomruttna stolpskott också, dock imbecilla sådana.

Är ni totalt bombade i pärat eller är förklaringen helt enkelt bara den att ni är så
infernaliskt obotligt curlade och lata?

Ni har ju i åratal under resans gång underlåtit att bemöda er om något så banalt som att
någon gång eller till slut göra bara en endaste liten grundläggande research innan ni
själva gick in bolaget/aktien med större belopp. Med era egna surt förvärvade slantar!
Hur tusan kunde ni så imbecillt blint tro på och svälja, så som små barn tror på sagor, all
den guld och gröna skogar i form av otaliga utfästelser dessa superskitstövlar till utsugare
och parasiter i ledning och styrelse lovade er på alla årsstämmor, NE-hearings, i PM etc.?
Inte en endaste utfästelse har blivit uppfylld.
Varningstecken fanns det gott om i form av upprepade disciplinstraff börsnämnden,
upprepade orena årsredovisningar, bråk med ISP samt svenska och utländska
tullmyndigheter, och icke minst: Total avsaknad leveranser till kund m.m. o.s.v.
Läser ni aldrig årsredovisningar? Och varför har ni aldrig funderat över t.ex. varför cybban
länge haft den högsta personalomsättningen, inbegripet ledningsfigurer, på hela Mjärdevi?
I ett företag med högutbildade? Simpla fakta som är lätta att ta reda på!
Nä, er enfaldiga "lösning" var hela tiden att ni försökte snacka upp kursen vad som än
hände, med värsta sortens dravel vill jag då påstå. Rödnästa wannabe-investerare är
vad ni är.

För helsike: Skitstövlarna har ju tillsammans med sina lierade kumpaner snott totalt
en halv miljard från investerare och bidragsgivare!

Som de dumsnikna jubelidioter ni är förtjänar ni inte ett uns av medömkan, ni har endast
er själva att skylla.

Karma...

(Ni andra som förlorat mycket och är genomhärskna på den här jättefarsen: Gå ihop nu
och ställ till med ett jävla liv!)
2018-02-19, 14:13
Medlem
SvartEks avatar
Så sant !

Det kan bli en intressant vecka för de som är inblandade, och pålästa. Sanningarna kommer kanske fram som damråttor ur hörnen och andra skrymslen.

Alla de som smutskastat visselblåsare i detta fall (på avanza-forumet) önskar jag en god fortsättning på veckan och året.

Ledningen som förvisso bytts lite då och då önskar jag en god sömn, för ni sover väl gott om nätterna och är stolta över er spegelbild i hallspegeln.
Era Familjer kan jag tro att de högaktar er etc, eller vet dom inte hur ni jobbar ?

Medlem
Foruejsonlys avatar
Har aktien varit handelsstoppad sen den 16:e? Kan inte vara kul att sitta i den nu.....går inte ens att slumpa bort sitt innehav
2018-02-26, 12:08
Medlem
Willy-45s avatar
Sökte på Cybaero på FB. Hamnade här.
Framför mig ligger en broschyr från slutet -17 där man äskar medel från "#¤%&/.&/(
Inbjudan till teckning av Units i Cybaero..
"Investerade" inget då. Eller nu.

Törs jag läsa resten av tråden?
2018-03-22, 20:02
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Ur dagens Svd,
https://www.svd.se/kvarts-miljard-i-...nagot-ar-galet

Citat,
Omsättningen är mindre än årsintäkten för en normalstor pressbyråkiosk. Men förlusterna överstiger 250 miljoner kronor. Skandalbolaget Cybaero, handelsstoppat på börslistan First North, har en katastrofal resultatutveckling. Nu riktar Aktiespararna svidande kritik mot ägarna.

Citat,
Alla pilar pekar åt fel håll. Cybaero, som säljer små obemannade helikoptrar, hade första halvåret 2017 en omsättning på blygsamma 652 000 kronor. Samtidigt störtdyker resultatet. Första halvåret slutade med en brakförlust på 35 miljoner kronor.Totalt har bolaget förlorat 278 miljoner kronor, över en kvarts miljard kronor, sedan 2012.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in