2017-11-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Inget konstigt då MENA-folk alltid varit ledande när det kommer till slavhandel. Av nån anledning så pratas det extremt sällan om denna slavhandeln. De var så långt bort som till Irland och hämtade slavar.

Så ingen kan väl vara förvånad att de tar tillfället i akt när slavmaterial frivilligt kommer till landet.

Påminner om det gamla Tintin äventyret Koks i lasten.

De åkte faktiskt ändå upp till Island och gjorde slavräder. Har för mig att det var ganska nyligen som Island avskaffade rätten att saklöst döda muslimer som fanns instiftad i lag.
Citera
2017-11-27, 15:26
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Nu ska jag spekulera fritt.

Jag skrev för nån vecka sedan om att Saudiarabien hade beordrat hem sina medborgare från just Libyen. Men jag har inte direkt sett någon anledning till varför den ordern gick ut än. (-Nån som kan svara ?)

Nu slås det upp (av ingen mindre än CNN) rätt stort att Libyer "är onda" och säljer slavar ,trots att det knappast kan räknas som nyheter.

Man verkar nu återigen vilja måla upp en bild av att Libyer är "onda". Det gör man gärna i media när man vill manipulera folket på hemmaplan. Senast denna bilden av Libyen försökte förstärkas i media slog dom ihjäl Khadaffi.

Jag ställer mig frågan Varför just nu ? (-Nån som kan svara?)

Att få in pengar till allierade grupperingar i Libyen, "slavarna" släpps och trycks in i Europa i målet att destabilisera oss och skapa konflikter inom Eu vars demografi kommer att ritas om på grund av dessa skapade folkvandringar.

Av någon anledning så är att förstöra Europa/Skandinavien målet.
Citera
2017-11-27, 17:11
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Intressant med de som försöker få in white guilt i detta.
Trots att vi igen får se araber vara rasistiska svin.

Anledningen till att de mörka åkte dit var förstås att de lurats av drömmen om Europa/Sverige.
En del av skammen för detta bör falla på svensk asylpolitik, Rädda Barnen mfl som gjort resan lockande. Men alltså inte vita som grupp.
Citera
2017-11-27, 17:21
Medlem
SmyghukareNs avatar
Då numera barnäktenskap och/eller månggifte är fullt accepterat.

Är det lika dant med slavhandel?

Om jag nu åker ned, och handlar på mig några bra exemplar och tar hem, är detta helt OK?

Förevändningen för diverse avarter av människohandel är att det är helt accepterat, bara det från början skedde någon helt annan stans.

Om någon av mina i Libyen lagligt införskaffade slavar skulle få för sig att rymma, antar jag att polisen naturligtvis skulle hjälpa mig att få tillbaka min egendom.
Citera
2017-11-27, 20:13
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov
Dom enda som teoretiskt skulle kunna göra något åt detta är MENA-folket eftersom det alltid historiskt är dom som säljer slavarna.

MENA-folket är inte medlemmar i black lives matter eller intresserade av dessa flyktingar. Israelerna dumpar dom på Sverige och araberna människohandlar med dom i Libyen.

Att demonstrera här i Sverige mot hur MENA-folk gör i MENA är lika meningslöst som att demonstrera i Sverige mot att solen går upp och ner. Ingenting förändras.https://www.haaretz.com/israel-news/1.567450

Härligt, de FICK pengar för att komma till Sverige.
"The Interior Ministry said the migrants left for Sweden in the context of a government incentive scheme and were granted $3,500 each upon departure. They are encouraged to leave Israel voluntarily and to promise not to return."
Citera
2017-11-27, 20:33
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Idag har det demonstrerats mot att svarta säljs som slavar i Libyen.

Ämnet uppmärksammades i CNN den 14:e November
http://edition.cnn.com/2017/11/14/africa/libya-migrant-auctions/index.html
och demonstranterna på svenska gator och torg kräver att "någon" skall göra "någonting" åt det.
I nyheterna uttalade sig Margot Wallström och en av demonstranterna krävde i TV att Stefan Löfvén skall åka dit och fixa till så att allt blir bra.

Ingen tycks ta upp ämnet att araber i allmänhet ser ner på svarta. Det är araber som säljer svarta som slavar; alltså ett utslag av rasism och chavunism (blandat med vinstintresse, kan man förmoda). Dom tycker inte om att det kommer en massa främlingar till ens land och att dessa kallar sig "flyktingar". Istället för att göra som Sverige och öppna sina gränser så försöker man tjäna maximalt på fenomenet.

- Vad är rätt, och vad är fel?
- Vad borde man göra åt det?
- Vem är det som borde göra något?
- Kan Steffe ta regeringsplanet ner o fixa detta?
- Eller borde vi skicka en delegation som lär Libyen att agera som oss?

Tja...om de kan bjuda in en svart CNN-reporter på auktionen så kan väl Steffe åka ner och göra ett besök också. Friköpa gänget och ta hit dem med planet.
Här snackar vi svensk hjältestatus!
Citera
2017-11-27, 22:21
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Då numera barnäktenskap och/eller månggifte är fullt accepterat.

Är det lika dant med slavhandel?

Om jag nu åker ned, och handlar på mig några bra exemplar och tar hem, är detta helt OK?

Förevändningen för diverse avarter av människohandel är att det är helt accepterat, bara det från början skedde någon helt annan stans.

Om någon av mina i Libyen lagligt införskaffade slavar skulle få för sig att rymma, antar jag att polisen naturligtvis skulle hjälpa mig att få tillbaka min egendom.

Vafalls? Är han galen?
Nej absolut fel och förbjudet du måste förstå att inte fråga så mycket utan ge av dig själv och dina närmaste det är kärlek, kärlek ger kärlek.
Citera
2017-11-29, 11:41
Medlem
Var inte så rasistiska allihopa. Spontant kan jag känna att om folk (arab eller inte) vill köpa sig en något klyftigare schimpans så ska de minsann få göra det.
Citera
2017-11-29, 12:12
Medlem
dontblamecains avatar
Vad är det med de svenska nyhetsredaktionerna? Är dom förbjudna att förklara sammanhang? När väst plockade bort Gadaffi, blev det kaos i landet, och har varit det ända sedan dess. Inte ett ord om detta i inslagen om slavhandeln i Libyen. Det börjar låta som John Cleese: “Don´t mention the war!” Hur i helvete kan “nyhetsankarna” nu sitta i rutan utan minsta rodnad på kinderna och låtsas som om ingenting. Är minnet så kort, eller är det en medveten strategi att fördumma svenska folket?
Citera
2017-11-29, 12:17
Medlem
Det handlar ju inte om att man bryr sig om dessa slavar i Libyen eller i Afrika för den delen, utan mer att man är sur att man lyckats stänga flyktinginförseln från Libyen till Europa. Om Sverige brydde sig så mycket om flyktingarna kunde man väl flyga in dessa direkt från flyktinglägren istället för att tvinga dessa på farliga resor med livet som insats för att ta sig hela vägen upp till Sverige.
Citera
2017-11-29, 14:10
Medlem
mormorstrosas avatar
https://www.dn.se/nyheter/varlden/nar-dagen-ar-slut-har-de-raddats-fran-en-saker-dod/

DN skrev om (bland annat) slavhandeln i Libyen i somras. Men då handlade det om Bangladesher och fanns inga bilder på någon auktion så det blev inga demonstrationer. Slavhandeln är väl på ett sätt rasistiskt men att det bara drabbar svarta är fel.

Som många andra här så tycker jag demonstrationerna framstår som ogenomtänkta. Att BLM blandas in gör det inte bättre. Vad tror folk om Libyen egentligen? Att det är ett välfungerande land förutom den här detaljen? Att om slavhandeln upphör blir Libyen som vilket land som helst?
Citera
2017-11-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
Vad är det med de svenska nyhetsredaktionerna? Är dom förbjudna att förklara sammanhang? När väst plockade bort Gadaffi, blev det kaos i landet, och har varit det ända sedan dess. Inte ett ord om detta i inslagen om slavhandeln i Libyen. Det börjar låta som John Cleese: “Don´t mention the war!” Hur i helvete kan “nyhetsankarna” nu sitta i rutan utan minsta rodnad på kinderna och låtsas som om ingenting. Är minnet så kort, eller är det en medveten strategi att fördumma svenska folket?

Tja, du vet väl att allting kan förklaras med R-A-S-I-S-M?

Svarta människor säljs på slavauktioner av arabiska människor i Libyen. Detta måste givetvis vara de vita européernas skuld. Och varför det? Jo, därför att svarta människor bara måste, måste, måste få komma till Europa. Men vita människor vill inte erbjuda svarta människor var sin gratis enkelbiljett till Europa. Fy skäms! Därför måste svarta människor använda människosmugglare i stället, och ibland blir de sålda som slavar av människosmugglarna.

Se där, det är ju klart och tydligt bevisat att det är de vita människornas fel att arabiska människor säljer svarta människor som slavar. De vita människorna måste därför skicka ner alla sina räddningsflyg till Libyen och flyga alla miljoner (eller miljarder?) svarta direkt till Europa, så att slavhandlarna blir lurade på konfekten.

Vi måste flytta hela Afrikas befolkning till Europa, annars är vi dumma och elaka rasister! Fy på oss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in