2017-11-26, 21:18
Medlem
volvo 240s avatar
Inget konstigt då MENA-folk alltid varit ledande när det kommer till slavhandel. Av nån anledning så pratas det extremt sällan om denna slavhandeln. De var så långt bort som till Irland och hämtade slavar.

Så ingen kan väl vara förvånad att de tar tillfället i akt när slavmaterial frivilligt kommer till landet.
Citera
2017-11-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Varför kan inte demonstranterna köpa slavarna fria och släppa ut dem!?

Det kan ju dom inte, ingen kan nåt här i svealand. Men det kunde sätta fokus på att vi tillåter sexslavar på våra gator.
Ett upprop typ INGA SLAVAR PÅ VÅRA GATOR skulle tilltala mig iaf. Starta en Riktig dialog i samhället, men vem vågar och orkar. Dom vill väl knulla dessa antar jag.
Citera
2017-11-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Vem skall vi demonstrera emot?

Jag föreslår att vi demonstrerar mot dem som är ansvariga för att ha förstört den Libyska statsbildningen som var ett unikum av mänskliga rättigheter i norra Afrika, där social trygghet och välfärd rådde. Genom att ha förstört Libyen så bäddade NATO m fl för allt annat socialt elände som skulle komma, inklusive terrorism och människohandel på olika nivåer.
.

This
Citera
2017-11-27, 00:20
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz

Förstår dock inte vad en demonstration skulle kunna åstadkomma heller förutom att samla godhetspoäng..

Godhetspoängen räcker alldeles utmärkt för dessa människor. De bryr sig inte om resultat alls, demonstrationerna görs för egen del till 100%.
Citera
2017-11-27, 00:29
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Godhetspoängen räcker alldeles utmärkt för dessa människor. De bryr sig inte om resultat alls, demonstrationerna görs för egen del till 100%.

Jo, det var min första tanke men jag undrade om det kunde vara så enkelt. Men nu när jag tänker efter så.. Jo det kan det. Jag tror ju knappast att Libyerna(?) skulle anordna demos för oss om läget var omvänt..
Citera
2017-11-27, 01:51
Medlem
Nu ska jag spekulera fritt.

Jag skrev för nån vecka sedan om att Saudiarabien hade beordrat hem sina medborgare från just Libyen. Men jag har inte direkt sett någon anledning till varför den ordern gick ut än. (-Nån som kan svara ?)

Nu slås det upp (av ingen mindre än CNN) rätt stort att Libyer "är onda" och säljer slavar ,trots att det knappast kan räknas som nyheter.

Man verkar nu återigen vilja måla upp en bild av att Libyer är "onda". Det gör man gärna i media när man vill manipulera folket på hemmaplan. Senast denna bilden av Libyen försökte förstärkas i media slog dom ihjäl Khadaffi.

Jag ställer mig frågan Varför just nu ? (-Nån som kan svara?)
Citera
2017-11-27, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas

När blir Offerkoftan för trång och obekväm och PK-Glorian för tung att bära tro ?
Då blir det till att sticka en offerkofta till att trä på sig

Libyerna fortsätter ju bara med det som IS höll på med, lite slavhandel så där vid sidan om, de som är inget värda de halshugger man lite försynt så där bakom kebabkiosken...

När begriper svensken att det bara är skräpfolk ?
Citera
2017-11-27, 09:46
Medlem
Lagerthas avatar
Vad kostar det nu för tiden att köpa en afrikan och vad kan man egentligen ha dem till?
Citera
2017-11-27, 10:24
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Ingen utbildad europé stöttar slaveri någonstans.

Demonstrationer i Sverige handlar dock inte om att stoppa slaveriet utan är PR jippon för sina egna statsfinansierade organisationer som tex Afro Svenskarnas Förbund och diverse vänster organisationer.
Citera
2017-11-27, 11:09
Medlem
men... "befriade" int väst Libyien alldeles nyss.. hemska Gadaffi togs bort.. och allt var frid och fröjd men demokrati och vad det nu var.

jobbigt att det alltid blommar upp sådant här efter man förändrat /påtvingat något i ett annat land som de inte vill själva.
Citera
2017-11-27, 11:18
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Ska du skämta kan du ta det i humorforumet om du nu tycker det är roligt att uttrycka dig så.
Annars- väx upp, fjant.

Väldigt intressant, och samtidigt sorgligt.
FN är verkligen ett hittepågäng som inte direkt gör något, men samtidigt kräver auktoritet.

Jag skämtade inte ditt vidriga Hen-SJW-cuck-niggerlover-as 😂
Citera
2017-11-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
men... "befriade" int väst Libyien alldeles nyss.. hemska Gadaffi togs bort.. och allt var frid och fröjd men demokrati och vad det nu var.

jobbigt att det alltid blommar upp sådant här efter man förändrat /påtvingat något i ett annat land som de inte vill själva.

Ja Irak är ju likadant, -- Men muslimerna har ju hållit på så här i snart 1400 år, det går ett par tre generationer med relativt lugn och harmoni, sen blir det krig igen som varar i ett par tre generationer, Muslimerna strider ju mest emot andra muslimer, med våldsam brutalitet, sen om de heter IS, Al Qaida, PLO, Sunni, Shia, spelar ju mindre roll, de byter namn som en annan som byter strumpor

Det spelar ju för fan ingen roll vad Väst försöker hitta på ändå, likt förbannat börjar de att slåss med varandra - och skiter i konsekvenserna

Demokrati vet de inte vad det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in