Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 09:43
Medlem
kebabloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Personen ska ha blivit ihjälslagen med en kofot enligt uppgifter till Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dddWGz/man-slogs-ihjal-vid

Citat urartikeln:
"En man uppges ha blivit ihjälslagen utomhus med en kofot, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Ett par uppges ha blivit vittne till dådet."

Enligt "ordet på stan" ska det vara på grund av att HA blev vräkt från sin förra lokal och nu befinner sig i "fel" del av Karlstad. Men skulle det verkligen vara så att BMC startar något som i så fall kommer sprida sig över hela Sverige för något sådant? Eller kan det vara någon av orten-gängen som har blivit klippta eller klippt? tex någon från kronoparken?
Citera
2017-11-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebablove
Enligt "ordet på stan" ska det vara på grund av att HA blev vräkt från sin förra lokal och nu befinner sig i "fel" del av Karlstad. Men skulle det verkligen vara så att BMC startar något som i så fall kommer sprida sig över hela Sverige för något sådant? Eller kan det vara någon av orten-gängen som har blivit klippta eller klippt? tex någon från kronoparken?

Så BMC, om det nu är dom, skulle alltså ha varit vid fastigheten och slagit ihjäl någon? Den fastigheten har väl varit rödvit de senaste åren så de har ju alltid varit på "fel sida" isf.
Citera
2017-11-29, 10:06
Medlem
kebabloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Bergmaier
Så BMC, om det nu är dom, skulle alltså ha varit vid fastigheten och slagit ihjäl någon? Den fastigheten har väl varit rödvit de senaste åren så de har ju alltid varit på "fel sida" isf.

Jag vet inte det är därför jag frågar. Det jag hörde "på stan" av en uppskrämd 17 åring som säljer lite grönt på fritiden hade hört att det var en RWC som hade hamnat i trubbel på något sätt (Käftat på krogen på lördag, kom dock ihåg att det råder väst-förbud på krogarna i Karlstad så antagligen inte för väst bärande) sedan blivit uppsökt och klippt utanför eller i närheten av lokalen. Eller kan det vara internt?
Citera
2017-11-29, 11:45
Medlem
Ofta strul och onödig uppmärksamhet kring HA i Karlstad, klubbhuset och fogden, bluffakturorna och den grejen, och så nu detta. I mitt tycke på ett sätt en ganska lugn avdelning med mer bikers än tuffingar, men ändå ska de göra sånt väsen av sig.
Citera
2017-11-29, 11:49
Medlem
Citat:
Jag vet inte det är därför jag frågar. Det jag hörde "på stan" av en uppskrämd 17 åring som säljer lite grönt på fritiden hade hört att det var en RWC som hade hamnat i trubbel på något sätt (Käftat på krogen på lördag, kom dock ihåg att det råder väst-förbud på krogarna i Karlstad så antagligen inte för väst bärande) sedan blivit uppsökt och klippt utanför eller i närheten av lokalen. Eller kan det vara internt?
Det som är märkligt eller jag vet inte om det framkommit är om de hittat ngn på området, och denna varit gömd, eller om snuten var på plats såpass snabbt att man hann finna personen innan det. För att det skulle ligga en snubbe där död utan att folk agerar förefaller otänkbart. Tror att snuten hittat honom innan han hann bli dumpad, verkar rimligast.

"Mannen har blivit ihjälslagen med en kofot och ett par uppges ha blivit vittne till det misstänkta mordet, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Polisen bekräftar att det var förbipasserande som larmade.

– De har gjort en iakttagelse och ringt oss. Eftersom adressen var känd för oss var vi snabbt på plats, säger Stefan Wickberg.

Man arbetar nu med att underrätta mannens anhöriga.

En hundpatrull hittade den livlösa mannen på marken. Polisen gjorde upplivningsförsök men tyvärr var mannens utom räddning."
Senast redigerad av xtroverto 2017-11-29 kl. 12:00.
Citera
2017-11-29, 13:22
Medlem
mtuqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Fast förortsgängen i Sverige är väldigt lokalbaserade, dem består ofta av olika kompis konstellationer och knappast en homogen grupp på samma sätt som HA eller BMC. Bara i en storstad så finns flertalet olika gängkonstellationer. Original Gangsters från Göteborg är ju en av de organisationer från förorten som bäst lyckats organisera sig genom åren, men de var inte i närheten av BMC/Xteam eller HA/RWC medlemsantal. Jag är själv uppväxt med en del av dem som figurerat i Göteborgs förortskrig, så jag vet vad jag pratar. Det finns inget organiserat brottssyndikat i Sverige med rötter i förorten som är nationellt utbredda på samma sätt som 1% klubbarna, det är löjligt att påstå.

Både HA och Bandidos är förankrade inom den undrevärlden, och att dem är bara är vanliga mc klubbar är också helt åt helvete. Båda är kriminella brottssyndikat som varit aktiva aktörer inom den undre världen sedan de etablerade sig i det här landet. Redan i slutet av 90 talet hade många kriminella blattar i förorten tröttnat på vad dem ansåg var HAs maktmonopol. Jag menar, jag känner dessa gubbar från förorten, jag vet hur snacket gick.

Kostymerna, tydligen ett förortsgängen i Hagsatra som lierat sig med 1%
dags for ny tradstart, nagon som vet hur man gor?
Citera
2017-11-29, 22:22
Medlem
guldankans avatar
Polisen bekräftar nu att det är en fullvärdig medlem i Hells Angels som hittats död

Polisen bekräftar: Polisen bekräftar nu att det är en fullvärdig medlem i Hells Angels som hittats död på Sjöstad i Karlstad. Den man som hittades död vid Hells Angels lokaler på Sjöstad i Karlstad under tisdagskvällen var en 48-årig fullvärdig Hells Angelsmedlem.

Hells Angelsmedlemmen hade nyss avtjänat ett längre fängelsestraff.
På tisdagskvällen hittades han död.
https://mcrazzia.blogspot.se/2017/11/medlem-i-hells-angels-hittad-mordad.html
Senast redigerad av guldankan 2017-11-29 kl. 22:57.
Citera
2017-11-29, 22:51
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggerboy
HA startade inte Sverigemodellen, de är medlemmar i den.
Du måste inte alls ansöka om lov i SBM för att starta en mc-klubb om det inte är så att du vill som mc-klubb vill ingå i SBM.
Och nej, du hamnar inte i trubbel (om de nu inte är så att du tagit någon annan klubbs färger/logga, och då är det mer en fråga om diskussion.

Om det inte skulle vara HA som startade Sverigemodellen, vilka skulle det ha varit då menar du
Citera
2017-11-29, 23:02
Medlem
Citat:

Nej
Citera
2017-11-30, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Om det inte skulle vara HA som startade Sverigemodellen, vilka skulle det ha varit då menar du

Sammanslagning av klubbar runt om i Sverige. Från start var det ”Stockholms modellen”

Men du kanske lever i tron om att HA var den första mc-klubben i Sverige med?
Citera
2017-11-30, 08:50
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggerboy
Sammanslagning av klubbar runt om i Sverige. Från start var det ”Stockholms modellen”

Men du kanske lever i tron om att HA var den första mc-klubben i Sverige med?

Om jag uttrycker mig så här då, på vems initiativ startade modellen menar du.
Citera
2017-11-30, 12:30
Medlem
getmoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Polisen bekräftar: Polisen bekräftar nu att det är en fullvärdig medlem i Hells Angels som hittats död på Sjöstad i Karlstad. Den man som hittades död vid Hells Angels lokaler på Sjöstad i Karlstad under tisdagskvällen var en 48-årig fullvärdig Hells Angelsmedlem.

Hells Angelsmedlemmen hade nyss avtjänat ett längre fängelsestraff.
På tisdagskvällen hittades han död.
https://mcrazzia.blogspot.se/2017/11/medlem-i-hells-angels-hittad-mordad.html
hade nyss avtjänat ett längre fängelsestraff, men vem är det kan röra sig om? Broder mördad av brödrer, inte först gången för 81. Den ni alla barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in