Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 21:59
Avstängd
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du säger mycket du. Du sa att HA är starka i USA, vilken del av USA skulle HA kontrollera?

Du snackar om gatugäng och MC-klubbar på ett sätt som inte hör ihop.

Precis.

I Köpenhamn är invandrargängen fler till antalet än HA, så du behöver inte simulera exempel, det finns reella exempel. HA och AK81 står emot dem och SMC ordentligt och Köpenhamns gatuklimat är betydligt grövre än i Sverige, gängen starkare. Mer marknader att slåss om. Så detta dödliga förortsvåld du tror skulle skrämma har HA svarat upp emot hela tiden.

Det kanske funkar så i Köpenhamn. Men inte här i Sverige. Brödraskapet blev tok förnedrade i Sthlm.
Även här i Göteborg har dom ingen chans mot förortsgängen. Det våldkapital som förortgängen har är helt galet. Skulle HA eller deras suporters börja härja mot dom så blir det total slakt.
Dom som fortfarande har lite makt är BMC. Men inte heller dom vill starta något.
Citera
2017-11-27, 22:38
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Det kanske funkar så i Köpenhamn. Men inte här i Sverige. Brödraskapet blev tok förnedrade i Sthlm.
Även här i Göteborg har dom ingen chans mot förortsgängen. Det våldkapital som förortgängen har är helt galet. Skulle HA eller deras suporters börja härja mot dom så blir det total slakt.
Dom som fortfarande har lite makt är BMC. Men inte heller dom vill starta något.

Förnedrade och förnedrade, de ruttnade väl inifrån med diverse interna strider om vilket håll man skulle gå åt sen så var det här ungefär 20 år sedan och det har hänt en hel del sedan dess. Såna som Nubbe och Gedda (gick med i HA senare), Roffe mfl var väl ganska respekterade bland kriminella i Stockholm, värre var det för en sån som Danny som fick hybris och skulle utmana allt och alla. Är Nubbe med i HA fortfarande och hur aktiv är han med brottslighet? De från det gardet börjar ju bli till åren.
Citera
2017-11-27, 23:03
Avstängd
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Förnedrade och förnedrade, de ruttnade väl inifrån med diverse interna strider om vilket håll man skulle gå åt sen så var det här ungefär 20 år sedan och det har hänt en hel del sedan dess. Såna som Nubbe och Gedda (gick med i HA senare), Roffe mfl var väl ganska respekterade bland kriminella i Stockholm, värre var det för en sån som Danny som fick hybris och skulle utmana allt och alla. Är Nubbe med i HA fortfarande och hur aktiv är han med brottslighet? De från det gardet börjar ju bli till åren.

Lokalledaren blev skjuten av Lejonen. Dom andra i BSK vågade inte visa sig.
Så jag vill kalla det förnedrande.
Sen att BSK var ett av dom mest respekterade av så gott som alla Organiserade. Det var för 10-13 år sedan. Nu har förortsgängen tagit över här i Sverige.
Tyvärr anser jag. Men jag ser hur verkligheten ser ut nu. Speciellt här i Göteborg.
Citera
2017-11-27, 23:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Lokalledaren blev skjuten av Lejonen. Dom andra i BSK vågade inte visa sig.
Så jag vill kalla det förnedrande.
Sen att BSK var ett av dom mest respekterade av så gott som alla Organiserade. Det var för 10-13 år sedan. Nu har förortsgängen tagit över här i Sverige.
Tyvärr anser jag. Men jag ser hur verkligheten ser ut nu. Speciellt här i Göteborg.

Jag pratar om tidiga brödraskapet från mitten av 90-talet och några år framåt.
Citera
2017-11-27, 23:18
Avstängd
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jag pratar om tidiga brödraskapet från mitten av 90-talet och några år framåt.

Ja då var dom mycket respekterade. Dom gick in och medlade. Och var mycket tunga.
Nu är dom tyvärr en spillra av var dom varit förr.
Citera
2017-11-28, 00:05
Medlem
Från att snacka om liknande logga eller 1%klubb, vad som var värst till att han gled över på gatugäng. Och som jag sa, MC-klubbar ska inte jämföras med tighta barndomsvänner som enats i en form av elitgrupp endast för att maximera gruppens styrka och leva på makt och det är enbart den biten som gäller. Det blir en motståndare med en helt annan inriktning, som blir övermäktig.

Men HA brukar bjuda upp, här har de RWC och skulle stå på sig så mycket det bara går, vi såg en misshandel på krogen med en HA-medlem inblandad, från en mycket stark grupp i GBG, som slutade i att de satte sig ner.

Så de är mer än vad man kan tro, trots allt, även där.
Citera
2017-11-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterMadsen123
Hells angels är ett gäng moppe pojkar som hellre åker runt 45 pers intryckta i en skåpbil. Ingen utav dom vågar slåss själva. Alla ringer sina 311 underhuggare från red and white och slåss i grupp eller attackerar en ensam stackare som man kan plocka med en kinapinne själv. Hells angels är och förblir horungar som inte vågar göra sina pengar i någon förort.

Minns en incident i somras när vi backade in en bil i en fullvärdig HAs bil. Varpå hans hora till flickvän sparkar våran bildörr. När vi öppnar dörrarna springer ludret in i bilen och låser. Mannen sätter på sig västen och tror vi ska backa. Efter några örfilar och förnedring kryper råttan till sin bil. Detta vågade han väl inte berätta för klubben hahahaha 😂😂😂😂😂 som sagt, ensamma är ni små horungar utan pungkulor. Absolut finns de nån enstaka som inte backar men sånna har vi hundratals utav i förorterna. Änglarna tinar sakta bort från våra gator och snart rycker vi era guldkedjor lika lätt som vi handlar frukt på torgen.. Bye bye era veklingar 😁

Asg är de bara jag som ser komiken i hur denna hen kallar någon för horunge för den inte slåss själv, när hen beskriver hur ”vi” (dvs pluralis, hen är alltså inte ensam) kliver ur bilen. Dvs Hen och hens polare slår på någon, som sen då ska vara en fegis som inte slåss ensam mot hen och hens polare.......... det är ju sebdotufft skrivet att man skrattar så man gråter
Citera
2017-11-28, 12:16
Medlem
Red and white haha största luffarna i Sverige. Dom kan inte stå emot ett skit. Vilka är era idoler i mc klubbarna? Kära i någon speciell?
Citera
2017-11-28, 12:20
Medlem
kungarolfs avatar
Fast förortsgängen i Sverige är väldigt lokalbaserade, dem består ofta av olika kompis konstellationer och knappast en homogen grupp på samma sätt som HA eller BMC. Bara i en storstad så finns flertalet olika gängkonstellationer. Original Gangsters från Göteborg är ju en av de organisationer från förorten som bäst lyckats organisera sig genom åren, men de var inte i närheten av BMC/Xteam eller HA/RWC medlemsantal. Jag är själv uppväxt med en del av dem som figurerat i Göteborgs förortskrig, så jag vet vad jag pratar. Det finns inget organiserat brottssyndikat i Sverige med rötter i förorten som är nationellt utbredda på samma sätt som 1% klubbarna, det är löjligt att påstå.

Både HA och Bandidos är förankrade inom den undrevärlden, och att dem är bara är vanliga mc klubbar är också helt åt helvete. Båda är kriminella brottssyndikat som varit aktiva aktörer inom den undre världen sedan de etablerade sig i det här landet. Redan i slutet av 90 talet hade många kriminella blattar i förorten tröttnat på vad dem ansåg var HAs maktmonopol. Jag menar, jag känner dessa gubbar från förorten, jag vet hur snacket gick.
Senast redigerad av kungarolf 2017-11-28 kl. 12:36.
Citera
2017-11-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Det finns något som kallas Sverigemodellen(som du var inne på), det är HA som ligger bakom den. Alla MC klubbar som vill ha västar med ryggmärken måste ansöka om detta och få godkänt. För att bli godkänd måste olika kriterier uppfyllas, klubben i fråga som söker får då en provperiod att bevisa sig "värdig". Detta är givetvis ej stadgat enlig svensk lag, vilket i teorin betyder att en ny klubb i teorin kan skita i Sverigemodellen. Men i praktiken får det självklart konsekvenser och det är inte lönsamt att skita i det. En ny klubb som inte följer Sverigemodellen blir dessutom totalt utfrysta ur mc gemenskapen i Sverige.

När det kommer till förortsgäng och "gatugäng" och sånt där så tror jag inte att HA reglerar det eller lägger sig i det överhuvudtaget, såvida det inte liknar eller anspelar på HAs egna logga dvs. I Danmark och Malmö finns gänget Black Cobra, dem har ju egna svarta och vita tröjor med text på samt gängemblem(en orm). I USA är det betydligt vanligare att olika gatugäng har färger/emblem/kläder, men i Sverige är det ganska ovanligt bland förortsgäng. Vilka kända förortsgäng har vi haft här i Sverige? OG, Naserligan, Södertäljenätverket. Inga av dessa har haft några speciella kläder, utan det fungerar mer som i Italien. Italienska maffian springer ju inte runt med speciella kläder och namn på samma sätt som MC gängen. Sedan har ju förortsgängen kanske en logga, det är gaska vanligt, men den syns inte mer än på en armtatuering. Dem springer inte runt i speciella kläder. Om vi säger att du startar ett gäng och du vill att ni ska ha logga/färger/namn på vissa kläder, då behöver du inte oroa dig för att HA ska komma och läxa upp er. Så länge ni inte är ett mc gäng och inte liknar/anspelar på HA så bajar dem i det(förutsatt att ni inte börja trampa på deras territorium så att säga).

HA startade inte Sverigemodellen, de är medlemmar i den.
Du måste inte alls ansöka om lov i SBM för att starta en mc-klubb om det inte är så att du vill som mc-klubb vill ingå i SBM.
Och nej, du hamnar inte i trubbel (om de nu inte är så att du tagit någon annan klubbs färger/logga, och då är det mer en fråga om diskussion.
Citera
2017-11-28, 16:52
Medlem
81 supportrar häktade för mordförsök på dagboks Pontus Matz Bandidos HBG's lillebror HIV mannen Linus Matz.
https://www.scribd.com/document/3657...05-17-Aktbil-7

https://www.scribd.com/document/3657...05-17-Aktbil-8

https://www.scribd.com/document/3657...05-17-Aktbil-6

Daja Olsson
Andreas Eriksson
Sanna Eriksson

Målnummer 3705-17
Citera
2017-11-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozer2011
tackar för svaret har en liten fråga till
det finns ju massor av olika biker gäng i världen samt gatugäng
har sätt många som har liknande logor nästan identiska, säkert utan de andras vetskap är det ett
problem ? har aldrig dock sätt någon efterlikna just HAS logga. vh

HA startade inte Sverigemodellen, de är medlemmar i den.
Du måste inte alls ansöka om lov i SBM för att starta en mc-klubb om det inte är så att du vill som mc-klubb vill ingå i SBM.
Och nej, du hamnar inte i trubbel (om de nu inte är så att du tagit någon annan klubbs färger/logga, och då är det mer en fråga om diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in