Citat:
Ursprungligen postat av
majestic1891
Efter att ha varit på förhandlingen kan jag säga två saker:
Dottern, Julia Blomsterlund, verkar vara en riktig liten vidrigt fruntimmer. Hon nonchalerar, himlar med ögonen och är konsekvent stöddig mot åklagaren. Hon ljuger dessutom riktigt dåligt. Hon svarar först "ingen kommentar, haha" i tio minuter, och förklarar sedan i tio minuter att Aki var en labil missbrukare. Detta trots att hon enligt egen utsago inte skulle ha haft någon kontakt med mannen. Kan sätta en stor summa pengar på att hon var väl införstådd i vad som var på väg att ske Aki, om hon inte var direkt inblandad.
För det andra uppfattar jag inte alls Johanna Möller som arrogant och stöddig som dottern, tvärtom. Hon verkar snarast skämmas, sitter hela tiden med ryggen mot åhörarna. Hon mötte inte någons blick varken i eller utanför salen. Hon är säkert det inombords men just nu verkar hon rätt knäckt, vilket är rätt åt henne.
Var det idag?
Sorgligt om JB har den attityden.
Ja, JM verkade rätt så tilltufsad när hon fördes till HR kunde man se på nyheterna.
GW var rent av bekymrad.
Jag vet inte vad riktlinjerna säger, och JM är ju ett svårt fall, men det är klart att man nånstans måste försöka hålla reda på hennes välbefinnande, och inte tex droga ner henne för hårt. Men så ska hon gärna gå "halva vägen" själv också, och där ser man ju vissa problem...