2017-11-28, 20:16
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Spekulationerna under de senaste dygnen har alltså varit riktiga. Så vitt jag har läst har man dock inte sett några visuella tecken på en förestående uppskjutning, det har har skett via signalspaning.

Ubåt ?
Citera
2017-11-28, 20:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hur genereras cash av att NK dominerar en nyhetscykel menar du?

Ett vinter-os är en enorm prestigesak, inte sant ?

SK har investerat åtskilliga miljarder på bästa sändningstid för att få världens bästa vinter-atleter att komma dit. Givetvis vill man även visa landet ifrån sin bästa sida även, lugn och ro, stabilitet och leende publik och utövare. I.O.K önskar även detta. Allt detta kommer ju att visas ut i etern.., ifrån vem som vinner 5-milen till os-guld i hockey !

Men istället för att fokusera på detta.., så kan NK sätta käppar i hjulet med test..

Så vad kommer msm att visa :

-Hur det gick bob eller konståkning..?
-Kärnvapentest i NK !

(läste i norsk press att biljetter även inte har sålt som man hoppas..)
Citera
2017-11-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ubåt ?

Verkar vara uppskjuten österut från Pyongyangområdet i västra NK och har förmodligen landat i Japanska sjön
Citera
2017-11-28, 20:48
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Verkar vara uppskjuten österut från Pyongyangområdet i västra NK och har förmodligen landat i Japanska sjön

Tack.

Det var två månader sist så det kan vara något nytt. Om det inte är från en ubåt kanske de har lyckats tillverka en motor för fast bränsle. Sydkorea och Japan verkar ofta vara förberedda en eller två dagar innan så Kim är antagligen civiliserad nog till att varna på en vanlig frekvens.
Citera
2017-11-28, 20:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Hur genereras cash av att NK dominerar en nyhetscykel menar du?

Edit:
Såg nu ditt resonemang ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett vinter-os är en enorm prestigesak, inte sant ?

SK har investerat åtskilliga miljarder på bästa sändningstid för att få världens bästa vinter-atleter att komma dit. Givetvis vill man även visa landet ifrån sin bästa sida även, lugn och ro, stabilitet och leende publik och utövare. I.O.K önskar även detta. Allt detta kommer ju att visas ut i etern.., ifrån vem som vinner 5-milen till os-guld i hockey !

Men istället för att fokusera på detta.., så kan NK sätta käppar i hjulet med test..

Så vad kommer msm att visa :

-Hur det gick bob eller konståkning..?
-Kärnvapentest i NK !

(läste i norsk press att biljetter även inte har sålt som man hoppas..)

Utav ren nyfikenhet Madagascar, skulle vara kul att höra dina tankar om allt detta.. Håller inte alltid med dig i det politiska som sker "runt omkring" i världen, men du är en skribent vars inlägg jag läser och värderar med större tyngd !

Mvh // Snapcount
Citera
2017-11-28, 21:12
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Utav ren nyfikenhet Madagascar, skulle vara kul att höra dina tankar om allt detta.. Håller inte alltid med dig i det politiska som sker "runt omkring" i världen, men du är en skribent vars inlägg jag läser och värderar med större tyngd !

Mvh // Snapcount
Jag har tänkt att missiltesten generellt tjänar två syften för NK:s regim. Dels som ett sätt att ena folket och hindra/fördröja att folket griper makten (visa fingret åt USA, visa på teknisk skicklighet etc). Och dels att faktiskt testa sina missiler för att skaffa sig ett vapen som gör att USA och allierade inte vågar attackera nordkorea (eller den kapacitet de faktiskt visar upp med dessa tester kanske är tillräckligt för att verka avskräckande).

Du är inne på att NK vill ha pengar för att inte testa missiler under OS. Tja varför inte... Det kommer onekligen bli mycket effektfullt om NK testar missiler på det här viset under OS. Men kanske regimen kan få något bättre än pengar för att låta bli att skjuta missiler över skidspåren. Kan de få något slags garantier att de inte kommer bli attackerade!?
Citera
2017-11-28, 21:28
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Jag har tänkt att missiltesten generellt tjänar två syften för NK:s regim. Dels som ett sätt att ena folket och hindra/fördröja att folket griper makten (visa fingret åt USA, visa på teknisk skicklighet etc). Och dels att faktiskt testa sina missiler för att skaffa sig ett vapen som gör att USA och allierade inte vågar attackera nordkorea (eller den kapacitet de faktiskt visar upp med dessa tester kanske är tillräckligt för att verka avskräckande).

Du är inne på att NK vill ha pengar för att inte testa missiler under OS. Tja varför inte... Det kommer onekligen bli mycket effektfullt om NK testar missiler på det här viset under OS. Men kanske regimen kan få något bättre än pengar för att låta bli att skjuta missiler över skidspåren. Kan de få något slags garantier att de inte kommer bli attackerade!?

En tanke som slagit mig är att en del påstår att Nordkorea inte behöver kärnvapen eftersom USA inte är ett hot mot Nordkorea. Desto mer fyrverkier Kim avfyrar, desto mer ihåligt blir det påståendet, till slut måste USA antingen attackera eller acceptera att Nordkorea har kärnvapen , och då är hotet från USA ett faktum.

Kim ser mätt och belåten ut nu.
Citera
2017-11-28, 21:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Kan de få något slags garantier att de inte kommer bli attackerade!?

Garantier för att aldrig bli attackerade, tror jag att NK aldrig kommer att köpa. Libyen är ett färskt minne för NK..

Så, då är det "the next best thing" som NK shoppar efter : Cash and goods !

(detta är så jag ser det !)
Citera
2017-11-28, 21:40
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
En tanke som slagit mig är att en del påstår att Nordkorea inte behöver kärnvapen eftersom USA inte är ett hot mot Nordkorea. Desto mer fyrverkier Kim avfyrar, desto mer ihåligt blir det påståendet, till slut måste USA antingen attackera eller acceptera att Nordkorea har kärnvapen , och då är hotet från USA ett faktum.

Kim ser mätt och belåten ut nu.
Jag funderar på om det redan skett... alltså att USA har accepterat NK har kärnvapen. Det tjoas mycket från USA ("Fire and fury" och övrig hot air) men det händer ju inte mycket i praktiken och NK fortsätter sina tester.

Edit:
Trump ska för övrigt strax jabba tillbaka live, t ex här https://www.cbsnews.com/live-news/president-trump-speaks-on-north-korea-live-stream-updating/
Senast redigerad av Madagascar 2017-11-28 kl. 21:45.
Citera
2017-11-28, 21:46
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Jag funderar på om det redan skett... alltså att USA har accepterat NK har kärnvapen. Det tjoas mycket från USA ("Fire and fury" och övrig hot air) men det händer ju inte mycket i praktiken och NK fortsätter sina tester.

Trump ska hålla tal om dagens test nu.

Rent tekniskt har Nordkorea haft kärnvapen länge men inte kunnat skicka de till USA.
Vi får se men jag tror det blir det vanliga Trumpetandet för det går tydligen hem på valboskapen.
Citera
2017-11-28, 21:51
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag har en känsla att det antingen blir lite mer fyrverkerier från DFR Korea inom kort eller så kommer det nån slags politisk uppgörelse som handlar om USA-S.Koreas militärövningar Vs testerna i DFRK.

Vi ser alltså lugnet före stormen om min känsla är rätt. Vad tror ni händer bakom kulisserna?

Jaha, då kom den då. Än funkar min nos!

Ett nytt ICBM test att döma av rapporterna, flög över 50 minuter i enlighet med de uppgifter som just nu finns i offentligheten. Detta innebär av allt att döma ett nytt framgångsrikt test och det är bara att gratulera Kim Jong Un och DFR Korea till ännu ett steg på vägen till nukleär maktbalans med USA.

Range på denna missil, över 13 000 km, dvs når varje del av USAs fastland.
Citera
2017-11-28, 21:53
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ingen aning !

(troligtvis i sjön.., vill ha fokus på NK = dvs cash är min teori)

Över Hokaido sägs det.

Edit:
Notera också, nattuppskjutning. Mycket svårare för USA att göra nått då och ger bra övning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in