2017-11-27, 22:29
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag tror NMR hade tjänat mer på en vänligare inställning till "konkurrerande" nationella projekt. Detta eftersom att NMR är ännu mer extrema än DFS, och det är nog mer troligt att folk går från DFS till NMR än tvärtom (även om man kan tycka att det borde gå bra att vara med i bägge samtidigt). Om NMR hade haft en vänligare inställning så skulle de säkert kunna hålla föreläsningar i Svenskarnas Hus, dela ut sina flygblad där, etc. Känns bara så onödigt att sumpa en sådan chans till samarbete. Men än är det inte försent för att reparera denna skada. Men något säger mig att NMR är för arroganta och högfärdiga för att kunna be om ursäkt för sitt agerande.
Då har du inte lyssnat på Motgifts sändning idag. Där dem säger att NMR efter sitt agerande inte är välkomna i svenskarnas hus.
Citera
2017-11-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
En gammal röding som nu vaknat upp och kommit över till den goda sidan, ungefär som Conrad. Återigen: Vad fan är problemet?

Problemet är att "Conrad" helt saknar ryggrad och är opålitlig. Detta fick NRM känna på.
Man kan inte bara byta sida när vindarna börjar vända. Är det så svårt att förstå?

Han flänger hit och dit, kommunist, libertarian, nazist, asa-dyrkare, rasist och identitär på 7 år!
Man vet aldrig vart man har honom. Han är en fullkomlig idiot som inte ens kan styra upp tekniken i sin egen pod, inte klarar att räkna ut vad 50x 1000 blir i livesändning eller vet hur man utalar Wien.

Nu sätter han sig på enormt höga hästar och skall bestämma vem som får vara nationell eller ej, och intar någon ledarroll på något oklart sätt.
Noll självinsikt när han själv varit på fiendesidan för bara drygt 5 år sedan. Han är inte någon "gammal röding". Han har fortfarande klart kommunistiska sätt att se på pengar och egendom och var uppsminkad som transa för bara 5-6 år sedan. Finns bilder i I&C tråden.

Han predikar mot dekadens, men samarbetade länge med en transa som sänt bajsporr på nätet.
Han nickade förstående till dennes "könsdysmorfi" och åkte upp och hängde med äcklet på Freedomfest EFTER att bilder kommit fram hur denna äter bajs i ett badkar...och hur pervot försvarat barnporr och pedofili, samarbetat med RFSL. Räcker det inte så?

Förstår inte varför denna kappvändare skall sitta i styrelsen? Det slänger ett löjets skimmer över hela projektet.

Jag tycker att det är lågt att gulla med NRM i podden, på Almedalen för att på samma gång förbereda ett projekt där man direkt skjuter NRM i ryggen och dödförklarar hela rörelsen i princip.

Allt när han samtidigt viftat bort all kritik mot honom själv som "försök att splittra rörelsen".

Jag är verkligen inget NRM-fan, men tycker verkligen att de blivit oerhört respektlöst behandlade.
Är fullständigt övertygad om att detta projekt kommer att fallera tyvärr.

Ingrid sa i senaste avsnittet lyriskt att I&C skulle ha en helt ny studio där de skulle sända från i svenskarnas hus.
Så det är det man finansierar till stor del verkar det som.

Önskar dem verkligen inte illa, men projektet är dödsdömt med individer som Frändelöv och ultranarcissistiska psykfallet Carlqvist i styrelsen tyvärr. Det är folk som knappt kan sköta sina egna liv eller en brödrost.

Men detta viftas förstås bort som "gnäll och negativitet"...och man pungar gladeligen in donationspengar till detta pyramidspel som skjuter ansvaret på framtida generationer.

Oerhört defaitistisk att acceptera att ens land är förlorat. Men det är folk som jag som är pessimistiska?

För mig finns det bra mycket mer man kan göra än att finansiera byggandet av någon fritidsgård där Frändelöv och Dan kan sitta och sända radio från sin nya studio.
Det finns viktigare saker att finansera än dessa latmaskars uppehälle.
Citera
2017-11-27, 22:34
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascistoid
Då har du inte lyssnat på Motgifts sändning idag. Där dem säger att NMR efter sitt agerande inte är välkomna i svenskarnas hus.

Det är ju ett styrelsebeslut, vilket underströks, men det var den åsikten Dan förde fram med tanke på angreppet på inte bara projektet utan även rena personangrepp som man såg det.
Citera
2017-11-27, 22:37
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Problemet är att "Conrad" helt saknar ryggrad och är opålitlig. Detta fick NRM känna på.
Man kan inte bara byta sida när vindarna börjar vända. Är det så svårt att förstå?

Han flänger hit och dit, kommunist, libertarian, nazist, asa-dyrkare, rasist och identitär på 7 år!
Man vet aldrig vart man har honom. Han är en fullkomlig idiot som inte ens kan styra upp tekniken i sin egen pod, inte klarar att räkna ut vad 50x 1000 blir i livesändning eller vet hur man utalar Wien.

Nu sätter han sig på enormt höga hästar och skall bestämma vem som får vara nationell eller ej, och intar någon ledarroll på något oklart sätt.
Noll självinsikt när han själv varit på fiendesidan för bara drygt 5 år sedan. Han är inte någon "gammal röding". Han har fortfarande klart kommunistiska sätt att se på pengar och egendom och var uppsminkad som transa för bara 5-6 år sedan. Finns bilder i I&C tråden.

Han predikar mot dekadens, men samarbetade länge med en transa som sänt bajsporr på nätet.
Han nickade förstående till dennes "könsdysmorfi" och åkte upp och hängde med äcklet på Freedomfest EFTER att bilder kommit fram hur denna äter bajs i ett badkar...och hur pervot försvarat barnporr och pedofili, samarbetat med RFSL. Räcker det inte så?

Förstår inte varför denna kappvändare skall sitta i styrelsen? Det slänger ett löjets skimmer över hela projektet.

Jag tycker att det är lågt att gulla med NRM i podden, på Almedalen för att på samma gång förbereda ett projekt där man direkt skjuter NRM i ryggen och dödförklarar hela rörelsen i princip.

Allt när han samtidigt viftat bort all kritik mot honom själv som "försök att splittra rörelsen".

Jag är verkligen inget NRM-fan, men tycker verkligen att de blivit oerhört respektlöst behandlade.

Ingrid sa i senaste avsnittet lyriskt att I&C skulle ha en helt ny studio där de skulle sända från i svenskarnas hus.

Önskar dem verkligen inte illa, men projektet är dödsdömt med individer som Frändelöv och ultranarcissistiska psykfallet Carlqvist i styrelsen tyvärr. Det är folk som knappt kan sköta sina egna liv eller en brödrost.

Men detta viftas förstås bort som "gnäll och negativitet"...och man pungar gladeligen in donationspengar till detta pyramidspel som skjuter ansvaret på framtida generationer.

Oerhört defaitistisk att acceptera att ens land är förlorat. Men det är folk som jag som är pessimistiska?

För mig finns det bra mycket mer man kan göra än att finansiera byggandet av någon fritidsgård där Frändelöv och Dan kan sitta och sända radio från sin nya studio.

NRM? Naturhistoriska riksmuseet?
Citera
2017-11-27, 22:44
Medlem
Fashwaves avatar
Om man ser på Martin Sellner och andra identitärers youtubekanaler verkar det redan finnas liknande projekt ute i Europa. Hus för likasinnade. För kultur och samarbete.

Bra om man håller NMR utanför. Fortsätt med det.

DFS kommer aldrig bli folkligt eller lyckas om man slår sig ihop med NMR.

Det är dags för en patriotisk rörelse där man är stolt över sin europeiska historia och sitt etniska ursprung, utan att hata andra kulturer.

Hylla vår kultur och historia, men inte förespråka hat mot andra för det.
Vi vet att vi är bättre, men varför hata andra för det.

Var en god patriot utan hat utan med stolthet.

Dags att lämna 30-talets hatretorik och rasideologi.

Den stigen är redan beprövad och den lede rakt ner i dödsskuggornas dal.

Släpp sargen och kom med i matchen.
Senast redigerad av Fashwave 2017-11-27 kl. 22:48. Anledning: smurf
Citera
2017-11-27, 22:46
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det är ju ett styrelsebeslut, vilket underströks, men det var den åsikten Dan förde fram med tanke på angreppet på inte bara projektet utan även rena personangrepp som man såg det.
Det är inte otroligt att Det fria Sveriges plan var att ställa sig neutrala till Nordiska motståndsrörelsen och kanske på sikt kunna samarbeta på något sätt, vilket hade varit gynnsamt för båda parter. Allt tills taktikerna i NMR förstörde det med sina egendomligheter i Radio Nordfront.
Citera
2017-11-27, 22:56
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Men hur ska det annars existera alternativa medieröster?
Självklart måste man stödja de som törs gå i bräschen för att redpillra och underhålla redan frälsta?

Vad finns för alternativ?

Ringa in till Ring P1 och skälla på Sverker och Täppas?
Senast redigerad av Fashwave 2017-11-27 kl. 22:59.
Citera
2017-11-27, 22:57
Medlem
Jag förstår varför nmr var upprörda.
Dan sa att moståndsröreslen minsann inte är någon myndighet och att man inte behöver kontakta dem för tillstånd. Det var väl inte därför de var förbannade?

Nej, de är ingen myndighet. Däremot kan man kanske tycka att det vore moraliskt vettigt att i alla fall nämna vad man höll på med, nu när man ändå står på samma sida.

Dan säger att han är helt oförstående till den kritiken.
Hur?
Detta projekt har det hyschats om och sedan dag ett på presskonferansen kommer man ut med en rejäl sucker punch och förklarar att motståndsrörelsen och deras kamp är misslyckad och princip förgäves då slaget redan är förlorat.

Är det underligt att folk surnar till och känner sig svikna?
Golden one, Conrad och Ingrid Carlkvist får däremot vara med.

Sedan sitter karln och säger att moståndsrörelsen nu är förbjuda från att hyra lokalen.
Men man vill ju inte orsaka splittring. Smart att pissa alla motståndare i ansikten, folk som faktiskt vill kämpa istället för att sitta och snacka i någon studio.

Well done herr Eriksson.
Jag ställer mig helt oförstående till ditt agerande.

Lycka till hursomhelst.
Citera
2017-11-27, 22:58
Medlem
praeles avatar
Citat:

Oerhört defaitistisk att acceptera att ens land är förlorat. Men det är folk som jag som är pessimistiska?:whoco5:

Det finns viktigare saker att finansiera än dessa latmaskars uppehälle.
Conrad sätter sig på höga hästar till skillnad från dig och Motståndsrörelsen som verkar vilja bestämma vilka som får öppna en ny organisation och vem som inte får göra det? Varför i helvete skulle hela den nationella rörelsen dö för att DFS startar en ny organisation? Tycker du att Nordfront "spittrade" den nationella tv-och radiorörelsen bara för att Nordfront startade detta efter att Motgift gjorde det? Frågade förresten Nordfront Motgift om lov om de också fick starta tv och radio, nämnde de Motgift i sitt första avsnitt av Radio Nordfront för att ge cred till dem som kommit så pass mycket längre inom det området, eller "låtsades de som ingenting" Hör du inte själv hur jävla dumma dina resonemang är?

Jag tror inte ens Conrad var sverigedemokrat för 6-7 år sen. Motståndsrörelsen brukar ha som policy att skita i vad folk gjort förut så länge en person är villig att förändra sig och kämpa här och nu i sin nya organisation. Mycket hinner hända på sju år, jag orkade inte lyssna på I&C för 1-2 år sedan då de var counterjihadister och vägrade prata om judar, men folk vaknar upp stegvis och deras radio är oändligt mycket bättre idag. Jag tycker de säger en del underliga saker än idag men de har ett stort kontaktnät med sina lyssnare som kan bearbetas och på sikt bli mer radikala. Jag förstår inte varför man skjuter ansvaret till framtida generationer när man har som mål att starta ett projekt med en gemensam lokal i en by dit en dedikerad styrelse och andra vita familjer kan flytta för att bo och samarbeta med varandra tillsammans. DFS accepterar inte på något sätt att landet är förlorat, vad har du fått det ifrån?

Varför gör inte du revolution i morgon för att slippa lägga detta ansvar på framtidens generationer?
Citera
2017-11-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Men hur ska det annars existera alternativa medieröster?
Självklart måste man stödja de som törs gå i bräschen för att redpillra och underhålla redan frälsta?
Vad finns för alternativ?
Ringa in till Ring P1 och skälla på Sverker och Täppas?

Jag har varit medlem och även donerat till Motgift i snart 2 år. Jag tycker det blev sämre när Jonas försvann och det handlade mer om intäkter och medlemmar än någonting annat.

Mitt problem är att Motgiftarna väljer att liera sig med fullständiga idioter till kappvändare samtidigt som man klipper banden med folk som stått på samma sida i årtionden.

Allt för att Dan vill åt mellanmjölksmarknaden och suga in mer medlemsavgifter och donationspengar till lönerna.Varför tror ni NMR saknas? För de skrämmer bort Svensson.
Gissar på nya podd snart med Motgiftarna och I&C med brons,silver, guld, diamant och planium nivårer?

Tycker Dan har fått någon sorts storhetsvansinne när han leker buisnessman med donationspengar snarare än att föra någon form av kamp. Det är helt okay, men har svårt för att han slängde skit på folk som faktiskt gör någonting istället för att sitta på sin feta röv och käka korv och podda. Utomlands.
Citera
2017-11-27, 23:05
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Conrad sätter sig på höga hästar till skillnad från dig och Motståndsrörelsen som verkar vilja bestämma vilka som får öppna en ny organisation och vem som inte får göra det? Varför i helvete skulle hela den nationella rörelsen dö för att DFS startar en ny organisation? Tycker du att Nordfront "spittrade" den nationella tv-och radiorörelsen bara för att Nordfront startade detta efter att Motgift gjorde det? Frågade förresten Nordfront Motgift om lov om de också fick starta tv och radio, nämnde de Motgift i sitt första avsnitt av Radio Nordfront för att ge cred till dem som kommit så pass mycket längre inom det området, eller "låtsades de som ingenting" Hör du inte själv hur jävla dumma dina resonemang är?

Jag tror inte ens Conrad var sverigedemokrat för 6-7 år sen. Motståndsrörelsen brukar ha som policy att skita i vad folk gjort förut så länge en person är villig att förändra sig och kämpa här och nu i sin nya organisation. Mycket hinner hända på sju år, jag orkade inte lyssna på I&C för 1-2 år sedan då de var counterjihadister och vägrade prata om judar, men folk vaknar upp stegvis och deras radio är oändligt mycket bättre idag. Jag tycker de säger en del underliga saker än idag men de har ett stort kontaktnät med sina lyssnare som kan bearbetas och på sikt bli mer radikala. Jag förstår inte varför man skjuter ansvaret till framtida generationer när man har som mål att starta ett projekt med en gemensam lokal i en by dit en dedikerad styrelse och andra vita familjer kan flytta för att bo och samarbeta med varandra tillsammans. DFS accepterar inte på något sätt att landet är förlorat, vad har du fått det ifrån?

Varför gör inte du revolution i morgon för att slippa lägga detta ansvar på framtidens generationer?

Om man lyssnar på deras visioner så inser man att DFS inte har något gemensamt med NMR alls.

De är patrioter men inget politiskt parti.

De är mer en högerinriktad "frankfurterskola" i 2000-talet.

Alla kan inte slåss på barrikaderna.
Senast redigerad av Fashwave 2017-11-27 kl. 23:14.
Citera
2017-11-27, 23:11
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Jag har varit medlem och även donerat till Motgift i snart 2 år. Jag tycker det blev sämre när Jonas försvann och det handlade mer om intäkter och medlemmar än någonting annat.

Mitt problem är att Motgiftarna väljer att liera sig med fullständiga idioter till kappvändare samtidigt som man klipper banden med folk som stått på samma sida i årtionden.

Allt för att Dan vill åt mellanmjölksmarknaden och suga in mer medlemsavgifter och donationspengar till lönerna.Varför tror ni NMR saknas? För de skrämmer bort Svensson.
Gissar på nya podd snart med Motgiftarna och I&C med brons,silver, guld, diamant och planium nivårer?

Tycker Dan har fått någon sorts storhetsvansinne när han leker buisnessman med donationspengar snarare än att föra någon form av kamp. Det är helt okay, men har svårt för att han slängde skit på folk som faktiskt gör någonting istället för att sitta på sin feta röv och käka korv och podda. Utomlands.

Citat:
men har svårt för att han slängde skit på folk som faktiskt gör någonting istället för att sitta på sin feta röv och käka korv och podda. Utomlands.

Det får man leva med. Tyvärr.

Alla sektliknande och politiska rörelser på ytterkanterna har alltid denna sandlådenivå tills någon riktig ledare eventuellt tar tag i styråran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in