• 1
  • 2
2017-11-28, 15:10
Medlem
Nellis-AFBs avatar
En rst p tomma stolar r en rst p att lmna ngra av riksdagens stolar HELT tomma.

S om 4% sprren skulle uppns, hur mnga av riksdagens 349 stolar skulle vara tomma?

Jag r s trtt p alla politiker. Majoriteten r rena idioter och det verkar ju inte bli bttre. Titta bara p SD kessons svrmor dyker aldrig upp, Nina Kain frnvarande jmt. Tror inte att de andra partierna r srskilt mycket bttre. Alla dessa politiker r bara cancersvulster p samhllet.

Ett parti som tomma stolar skulle vara det enda riktiga missnjespartiet!

Ngon som har ngra andra ider?
Citera
2017-11-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
En rst p tomma stolar r en rst p att lmna ngra av riksdagens stolar HELT tomma.

S om 4% sprren skulle uppns, hur mnga av riksdagens 349 stolar skulle vara tomma?

Jag r s trtt p alla politiker. Majoriteten r rena idioter och det verkar ju inte bli bttre. Titta bara p SD kessons svrmor dyker aldrig upp, Nina Kain frnvarande jmt. Tror inte att de andra partierna r srskilt mycket bttre. Alla dessa politiker r bara cancersvulster p samhllet.

Ett parti som tomma stolar skulle vara det enda riktiga missnjespartiet!

Ngon som har ngra andra ider?

I dagslget r en "tom" rst en rst p etablisemanget och vnsterliberala, det frstr du va? Vore mycket kontraproduktivt.
Citera
2017-11-28, 15:19
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
I dagslget r en "tom" rst en rst p etablisemanget och vnsterliberala, det frstr du va? Vore mycket kontraproduktivt.
Tror han menar att partiet skulle heta Tomma Stolar (ts), inte att man rstar blankt, om det var s du tolkade det.

Inte ett helt frkastligt alternativ i mina gon. Hellre 19 bra politiker i riksdagen n 349 urusla.
Citera
2017-11-28, 15:20
Medlem
Utopiantoss avatar
Ett nytt parti med enda frga p dagordningen, att INTE placera ngon mnniska i de stolar som partiet eventuellt fr sig tilldelade? Mycket intressant. Jag tycker sjlv att vi har alldeles fr mnga politiker. Frvnta er inte att detta kommer ndras inom ngon snar framtid, ty SD har redan svrt att fylla sina stolar, tminstone i kommunerna, och det gillar s klart vriga partier. Ironiskt nog r det faktiskt vriga partier tillsammans med media som har frsatt SD i den situationen. Mnga SD-sympatisrer vrjer sig nmligen fr att g ver till SD, av rdsla fr social utfrysning.

Men tror ni verkligen att detta nya parti, om de kom in i riksdagen, faktiskt skulle kunna frndra ngot, bara genom att lta en massa stolar eka tomma?
Citera
2017-11-28, 15:23
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Tror han menar att partiet skulle heta Tomma Stolar (ts), inte att man rstar blankt, om det var s du tolkade det.
Men om man rstar p Tomma Stolar s blir resultatet bara en massa tomma stolar, inget mer. I princip blir det d en rst p etablissemanget, eftersom de tomma stolarna annars hade kunnat gtt till ngot parti utanfr etablissemanget. Samma sak med blanka rster.
Citera
2017-11-28, 15:27
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Men om man rstar p Tomma Stolar s blir resultatet bara en massa tomma stolar, inget mer. I princip blir det d en rst p etablissemanget, eftersom de tomma stolarna annars hade kunnat gtt till ngot parti utanfr etablissemanget. Samma sak med blanka rster.
Det behver inte bara vara SDare som hade rstat p (ts). Kan ju lika grna vara Socialdemokrater som tycker att det sitter ondigt mnga i riksdagen. Men jag hller med i det du sger.
Citera
2017-11-28, 15:34
Medlem
En tom stol... r en stol som rstar blankt och pverkar d ingenting i rst berkningarna. Dremot skulle det bli ett par hnder mindre runt kttgrytorna vilket inte r en dum ide.
Citera
2017-11-28, 15:53
Medlem
AA-suiteds avatar
Hade sjlvklart aldrig fungerat. Vad tror du folk rstar p? 1 eller 2?

1. Rsta p oss s ndrar vi p det du bryr dig mest om

2. Rsta p oss s ndrar vi ingenting och deltar inte i politiken
Citera
2017-11-28, 15:56
Medlem
ImTheMans avatar
kan man lsa en tom valsedel? annars skriver ju folk bara sig sjlva om partiet skulle ha en chans
Citera
2017-11-28, 16:04
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
kan man lsa en tom valsedel? annars skriver ju folk bara sig sjlva om partiet skulle ha en chans
Det skulle jag tro. Ngon som kan bekrfta det?

SD funderar ju p att inte lngre ha ppna valsedlar, fr att ha bttre koll p vilka som vljs in, vilket jag inte tycker r en sekund fr tidigt. Hellre ngra fler tomma stolar n idioter som uttalar sig klandervrt.
Citera
2017-11-28, 16:28
Medlem
Sqrbankens avatar
Men, vnta hr. Innan folk sgar.

Finns stoff till komisk kritik fr folk som verkligen inte vill rsta p ntt parti men som vill hedra demokratin. Istllet fr en trkig blankrst som bara blir till statistik s kan man d rsta med Tomma Stolar (TS). I hndelse av 4% skulle det bli som roligast nr partierna str uppradade i PL-debatt med en pulpet med skylten (TS) insprngd mitt emellan de mnga floskelsprutorna. Detta missnje skulle helt klart synas mer n blankrststatistik.

Meeen; antar en hel del punkter i reglerna runt styret av landet skulle krnkas med ett bokstavligt talat ansiktslst parti.
Citera
2017-11-30, 12:59
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Jag hr vad ni sger. Och ni har bra ponger allihopa. Koncentration av makt till en mindre skara. Men det positiva vore minder pengar till Idioterna. Sjlva frdelningen i riksdagen pverkas inte.

Min tanke:
Stta ngon form av press p ALLA politiker.
Jag vill inte byta ut en idiot mot en annan.
Jag vill ha ett riktigt missnjesparti! Ett system dr en tom rst inte innebr att ens valsedel ogiltigfrklaras.
I dagslget r vi ca 1,1 % som rstar blankt. Det hade blivit betydligt fler om inte blankrsterna hade frklarats ogiltiga utan haft en pverkan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in