2017-11-28, 10:46
Medlem
Typiskt babbebeteende. För jag bor kör de på gångvägar med bilar, mopeder o crossar. En somalietant dog på järvafältet för ett tag sedan också när en busig babbe var ute o lekte. Samma sak i tensta. Aldrig att en babbe stannar och tar konsekvenserna av sitt handlande. Det finns inte i bsbbens natur.

Usch för babbar. En folksjukdom.
Citera
2017-11-28, 12:12
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
En tonårspojke i Trollhättan skadades på måndagskvällen i en misstänkt smitningsolycka.
Pojken kördes till sjukhus – där han senare dog.
Händelsen rubriceras som grovt vållande till annans död.

Eventuellt en mörkfärgad Opel. Senare meddelade Hans Lippens att det verkar röra sig om en större bil. – Vi har uppgifter om en mörkgrå suv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvvWzM/tonarspojke-dod-i-misstankt-smitningsolycka-i-trollhattan

Hur fan kan man vara så psykopat att man kör över en tonårskille och sedan kollar till bilen och sedan fortsätter köra?

Tänkte bara väcka dig och meddela att det finns hundratusentals psykopater bara i Sverige. Jag personligen kan inte förstå hur någon kan bli ställd av liknande händelser.

Mvh
Citera
2017-11-28, 12:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Olyckan har skett långt in på en parkering som borde vara relativt tom så sent på kvällen. Jag gissar GM har backat ut från väggen och alltså backat på BO.

Att olyckan sker sent på kvällen och långt in på parkeringen får mig att tro att det rör sig om en person som parkerat tidigare på dagen när det var trångt på parkeringsplatsen och att han/hon backat ut efter arbetsdagens slut.

Jag tror alltså att förövaren arbetar i huset.

Var det efter eller före 22? Vilka butiker stänger 22 i huset?

P.S Det kan även vara en motionär på motionshuset... D.S.
Citera
2017-11-28, 12:49
Medlem
Grå Opel känns inte som de kriminella gängens favoritfordon. Antagligen handlar det om en rattfyllerist.
Citera
2017-11-28, 13:04
Medlem
Ryktet lokalt säger att pojken och hans vän blivit jagade från sin fotbollsträning i Skoftebyn.

Observera att Skoftebyn är ett i princip helvitt villaområde. Dyra villor. Fotbollsspelarna från skoftebyn har länge varit notoriskt duktiga och de man inte ville möta när man gick på mellanstadiet och den lokala fotbollscupen drog igång.

Notera även avståndet som pojkarna måste ha sprungit. Skoftebyn-sylte-lextorp-kronogården. Visserligen bör de haft möjlighet att springa mellan hus och på cykelvägar? Kanske visste föraren var de bodde och visste var han skulle möta upp dem igen?

Iaf , tycks inte vara olycka om man hör på lokalryktet.
Citera
2017-11-28, 13:05
Medlem
PTHJs avatar
Nu borde det finnas uppgifter om vem som förolyckades, bilder vid platsen brukar finnas tillsammans med ljus efter händelser som denna.
Är nyfiken på hur mycket av händelsekedjan vittnen sett.
Citera
2017-11-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatloaftheveggo
Ryktet lokalt säger att pojken och hans vän blivit jagade från sin fotbollsträning i Skoftebyn.

Observera att Skoftebyn är ett i princip helvitt villaområde. Dyra villor. Fotbollsspelarna från skoftebyn har länge varit notoriskt duktiga och de man inte ville möta när man gick på mellanstadiet och den lokala fotbollscupen drog igång.

Notera även avståndet som pojkarna måste ha sprungit. Skoftebyn-sylte-lextorp-kronogården. Visserligen bör de haft möjlighet att springa mellan hus och på cykelvägar? Kanske visste föraren var de bodde och visste var han skulle möta upp dem igen?

Nu låg det ju en cykel bredvid offret om jag förstod det hela korrekt...
Citera
2017-11-28, 13:15
Medlem
Polisen söker en mörk större SUV enligt lokaltidningen.
Citera
2017-11-28, 13:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatloaftheveggo

Jag tror snarare att killen kommit cyklande från cykelvägen i riktning mot Granngården. Bilen har stått parkerad mot huset och backat ut. Det är min tolkning. Att en cykel är inblandad framgår av artikeln även om det inte sägs att killen cyklat...
Citera
2017-11-28, 13:18
Medlem
hippilis avatar
Sätter min ena strumpa på att den bilen är upp eldad i någon skog och snart anmäld stulen. Någon som sätter emot?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nu låg det ju en cykel bredvid offret om jag förstod det hela korrekt...

Det hade jag missat. De cyklade hem då kanske?

Ryktet säger även att pojken ska ha blivit överkörd upprepade gånger, som för att se till att det blir gjort?

Men som sagt, det är rykten bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Olyckan har skett långt in på en parkering som borde vara relativt tom så sent på kvällen. Jag gissar GM har backat ut från väggen och alltså backat på BO.

Att olyckan sker sent på kvällen och långt in på parkeringen får mig att tro att det rör sig om en person som parkerat tidigare på dagen när det var trångt på parkeringsplatsen och att han/hon backat ut efter arbetsdagens slut.

Jag tror alltså att förövaren arbetar i huset.

Var det efter eller före 22? Vilka butiker stänger 22 i huset?

P.S Det kan även vara en motionär på motionshuset... D.S.

Känns som ett troligt scenario. Eftersom personen smet så antar jag att hen hade något ytterligare att dölja, kanske påverkad av något. Annars hade man sannolikt stannat och ringt 112 istället för att smita. Otaktiskt om inte annat, att råka köra på någon i mörkret på en parkering lär man inte straffas särskilt hårt för, men smita och lämna någon för döden är desto värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in