2017-10-31, 14:55
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
För ett tag sen såg jag en bild på M*x på hans förra sambos facebook-sida. Tyckte han var väldigt lik den här fantombilden som polisen publicerat.

Finns det några nyare bilder på honom? Han har väl ingen egen facebook-sida.

länk? Vad heter Max mer?
Citera
2017-10-31, 21:25
Medlem
Jag funderar på om att H påtalar i intervjun i ST att han besökte Tor 2 veckor innan morden och satt i köket och pokulerde skulle vara ett alibi om eventuella träffar av fingeravtryck och dna träffar mot honom.
Citera
2017-11-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
länk? Vad heter Max mer?

Namn på honom och exet står här https://minfil.org/ufgaP9ccbd/H_rn_sand_Bratt_s_1_16.pdf
Citera
2017-11-02, 21:46
Medlem
Denna H erhöll en medalj ur kungens hand nästan exakt på 10 års dagen efter morden! Googla på H s namn och medalj. Tycker att det är märkligt att han får denna medalj retroaktivt och att "slumpen" gör att det är exakt 10 år (2015) då han får utmärkelsen av våra kung. Kan det finnas en förklaring varför polisen inte "klarar upp" fallet därför han är skyddad av staten? Rättsystemet har ju visat sig vara ruttet i många andra fall.
Citera
2017-11-12, 19:46
Medlem
Paapen,

för mig blir det för osannolikt med dessa konspirationsteorier undersök istället denna H djupare tänker vad för bilar han ägt vad för byggplaner han haft när och var han ansökt om ev byggnadstillstånd etc.

H och/eller M*x har något med mordet att göra det är jag 100% övertygad om.
Citera
2017-11-14, 10:23
Avslutad
Det kan ju även vara så att Max vet vem mördaren är men törs inget säga då han vet vad mördaren är kapabel till.
Den här H vore mycket intressant att kolla upp, känns som det kan vara en person utredarna har missat helt.
Citera
2017-11-27, 13:06
Medlem
Tänk på SIG eller numera SOG.Väldigt hemligt och beskyddande.Tror inte morden kommer att lösas.
Citera
2017-11-28, 00:27
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det kan ju även vara så att Max vet vem mördaren är men törs inget säga då han vet vad mördaren är kapabel till.
Den här H vore mycket intressant att kolla upp, känns som det kan vara en person utredarna har missat helt.

Oj kusligt att H dök upp i tråden, har tänk tanken flera ggr, en av få i bygden som skulle kunna klara att brotta ner den store starke Tor. Fantombilden stämmer dock inte alls med H. Ja han försvann spårlöst från byn och stan efter mordet och har aldrig synts till. Iskall och tävlingsinriktad. Orienterade. Hade en grisfarm bakom Tors hus vill jag minnas. Kommer inte ihåg vad han körde för bil, nyare kombi skulle jag tro, ingen som var matt i lacken iaf.
Citera
2017-11-28, 11:24
Medlem
Detta vet vi om H: Närmsta granne med Tor.Byggt en pir på Tors mark.Skilde sig och flyttade några veckor efter att morden begåtts.Har varit arbetskamrat med Gerd på Ka5.H var det högsta befälet på Ka5 vid dess nedläggelse och tog ned regementets flagga vid nedläggningen.H är utbildad kustjägare och attakdykare vilket påvisar väldig starkt psyke samt fysisk styrka.H har arbetat efter Ka5 nedläggning som FN officer och efter det som någon sorts insatschef för organisationen Hoppets Stjärna där han farit runt bland de värsta krigshärdarna och blivit beskjuten m.m. Denna H har varit med i så många krig och katastrofer att han erhållit medalj av kungen då han blivit skadad vid en insats i ex Jugoslavien.H har varit med i stiftelsen Vårdkasen där många medlemmar har varit poliser med kanske stor insyn i Brattåsmorden.H borde ha utretts från början.Leif GW Persson var väldigt upprörd över klantighet just i början av mord utredningen. Vad finns mera?
Citera
2017-11-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paapen
Detta vet vi om H: Närmsta granne med Tor.Byggt en pir på Tors mark.Skilde sig och flyttade några veckor efter att morden begåtts.Har varit arbetskamrat med Gerd på Ka5.H var det högsta befälet på Ka5 vid dess nedläggelse och tog ned regementets flagga vid nedläggningen.H är utbildad kustjägare och attakdykare vilket påvisar väldig starkt psyke samt fysisk styrka.H har arbetat efter Ka5 nedläggning som FN officer och efter det som någon sorts insatschef för organisationen Hoppets Stjärna där han farit runt bland de värsta krigshärdarna och blivit beskjuten m.m. Denna H har varit med i så många krig och katastrofer att han erhållit medalj av kungen då han blivit skadad vid en insats i ex Jugoslavien.H har varit med i stiftelsen Vårdkasen där många medlemmar har varit poliser med kanske stor insyn i Brattåsmorden.H borde ha utretts från början.Leif GW Persson var väldigt upprörd över klantighet just i början av mord utredningen. Vad finns mera?

"Hata slumpen" som GW brukar säga. Verkligen speciellt att H skilde sig och flyttade några veckor efter morden?! Sen så i artikeln från Sundsvalls tidning så uppges det att han är i Göteborg vid tidpunkten för intervjun, lite ungefär som nån som vill visa upp ett alibi.
Citera
2017-11-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
"Hata slumpen" som GW brukar säga. Verkligen speciellt att H skilde sig och flyttade några veckor efter morden?! Sen så i artikeln från Sundsvalls tidning så uppges det att han är i Göteborg vid tidpunkten för intervjun, lite ungefär som nån som vill visa upp ett alibi.

Morden skedde 31 maj 2005.Frun registrerade den 16 juni 2005 enskild firma för skogsfastighet. H flyttar till Lidingö men behåller en fastighet i stan som sedermera säljs 2015 tror jag. H är medlem i stiftelsen Vårdkasen trots boende på Lidingö.
Citera
2017-11-29, 17:06
Medlem
Något som jag reagerar på är ju att han beskriver Tor nästan som sin bäste vän, trots att han ligger i pirkonflikten med honom. Barbro beskrev ju Tor som "fruktansvärt irriterad" över pir/båthus konflikterna.

Nu är det väl i ärlighetens namn lite så folk till mans pratar när någon just dött. Men ändå något jag reagerar på. Sen verkar han ju ha de psykologiska erfarenheter som krävs för att kunna ta ihjäl även Gerd när hon kommer. Och hon känner ju garanterat igen honom, både granne och fd kollega.

Som jag tidigare sagt så kan ju förklaringen till fantombilden vara att Max blev sedd vid fastigheten vid ett annat tillfälle än just exakt då mordet skedde. Antingen vid städning av hus/bevis/blodspår, eller så kanske han höll vakt då mordet skedde. Och därför finns hans DNA inte upphittat.

Han och H är ju grannar, och dessutom båda i fejd med Tor. Fiendens fiende är din vän som man säger.
Plus att H's pir är rakt nedanför Max hus, och Max lär ju knappast ha tillåtit bygget om de inte var åtminstone bekanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in