Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-27, 22:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nu har jag plöjt igenom rad för rad i de första 1960 sidorna och skall nog snart vara i mål med de resterande sidorna också.

Det är ju som många påpekat redan och inte minst förhörsledarna så förbannat irriterande och höra alla dessa. Kommer inte ihåg,tror jag,som jag minns det,har inte riktigt koll etc etc etc.

Nog att det är en snorvalp som super och knarkar om vartannat som säkert kan leda till dåligt närminne men även efter lång tid i häktet så kommer han ju för fan inte ihåg vad han käkade till frukost.

Är det någon i tråden som vet hur snorungen var före mordet.....

Var han precis lika avtrubbad då också dvs ingen aning om det är måndag eller fredag.
Morgon eller kväll, sommar eller vinter...

Enkelt uttryckt är han så puckad eller är det helt enkelt en skicklig linje som han håller i förhöret dvs kommer man inte ihåg något så kan man heller inte bli överbevisad av fakta......

Han försöker ju egentligen bara vid ett enda tillfälle så här långt i FUP visa sig på styva linan och det är ju angående vad han ser från köksfönstret ner mot vägen där Tova blev enligt utsago upphämtad av en bil.

När han får se polisen rekonstruktion så påpekar han snabbt att han kan se att det kommer en liten bil.... Då svarar förhörsledaren: Nej det är den absolut största Opel kombin som vi använder........

Åter till frågan: Hur pass med i matchen var Billy tidigare dvs före mordet???

Han verkar ha gått på droger, mediciner, tabletter, alkohol och en del psykiska problem, och dom uppenbarade sig verkligen efter dom sagt att dom skulle bryta upp. Han sprang på vårdcentralen för precis allt och mådde skit, ångest osv. Han verkade således avtrubbad långt innan och totalt avsaknad av empati. Kontrollfreak också så att han utövade både makt och kontroll över T. Möjligheten finns att han får något av häktesläkaren så han slirar eller så är han sån helt enkelt.
Citera
2017-11-27, 23:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Håller på och läser förhören med Calle,
Fick en känsla av att polisen trodde att han var inblandad,
någon mer som fick den känslan av polisens frågor?
Och varför hänger man med brorsans tjej alt f.d tjej,
överhuvudtaget?

Nix, men däremot hade han information vilket polisen gärna vill ta del av.
Han berättade tex vad B sade då han var i huset och duschade efter mordet.
Kommer inte ihåg exakta ord just nu, men högst intressanta. Så C hade mycket att delge men inte fan var han misstänkt en enda gång under utredningens gång. Dom visst direkt vad det handlade om och vem som hade utfört den här brutala attacken och slagit ihjäl T med hammare. Tog till och med sig tid att binda ihop skosnörena innan han sänkte skottkärran. Under tiden skrev han till vännerna att dom absolut inte fick komma till gården.
Citera
2017-11-27, 23:11
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han verkar ha gått på droger, mediciner, tabletter, alkohol och en del psykiska problem, och dom uppenbarade sig verkligen efter dom sagt att dom skulle bryta upp. Han sprang på vårdcentralen för precis allt och mådde skit, ångest osv. Han verkade således avtrubbad långt innan och totalt avsaknad av empati. Kontrollfreak också så att han utövade både makt och kontroll över T. Möjligheten finns att han får något av häktesläkaren så han slirar eller så är han sån helt enkelt.

Det är väl ungefär min uppfattning också. Det som bl.a då förvånar mig är:
Han verkar ju ändå ha haft någorlunda umgängeskrets och även om flera av dem också sysslade med droger så tycker jag ändå att fler borde ha tagit avstånd från honom....
Typ vem vill umgås med en tomte som knarkar,super och rusar till sjukan stup i ett för olika krämpor och uppe på toppen av allt detta inte vet om det är morgon eller kväll dvs noll koll....??
Det är just det jag hakar upp mig på.........

(Nu anser jag inte att det innefattar Tova eftersom jag tror att hon helt enkelt inte vågade bryta med honom så bestämt som man skulle önska eftersom hon fruktade för sitt liv och tyvärr blev det ju så.Mordet tror jag i själva verket inträffade när hon till slut tog mod till sig och sade till honom att förhållandet är kört en gång för alla)
Citera
2017-11-27, 23:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det är väl ungefär min uppfattning också. Det som bl.a då förvånar mig är:
Han verkar ju ändå ha haft någorlunda umgängeskrets och även om flera av dem också sysslade med droger så tycker jag ändå att fler borde ha tagit avstånd från honom....
Typ vem vill umgås med en tomte som knarkar,super och rusar till sjukan stup i ett för olika krämpor och uppe på toppen av allt detta inte vet om det är morgon eller kväll dvs noll koll....??
Det är just det jag hakar upp mig på.........

(Nu anser jag inte att det innefattar Tova eftersom jag tror att hon helt enkelt inte vågade bryta med honom så bestämt som man skulle önska eftersom hon fruktade för sitt liv och tyvärr blev det ju så.Mordet tror jag i själva verket inträffade när hon till slut tog mod till sig och sade till honom att förhållandet är kört en gång för alla)

Tomtar söker sig till tomtar eller? Vet ju inte varför han hade kamrater om dom söp, knarkade ihop eller om han hade gott om pengar, husrum osv. T fick inte andas knappt och inte umgås med vem hon ville för då skulle hon dö. Kom hon inte till honom skulle hon också dö. När han fick veta att hon hade vänner som han inte gillade så sa han skyll dig själv. Pausen i förhållandet fick honom till att gå över gränsen och han har verkligen mått dåligt, och han önskade livet ur henne. Han kunde nog inte koncentrera sig helt på något annat än T efter dom pausat. Som du ser anger han flera olika historier om deras förhållande efter pausen. Han vill att det ska se ut som att dom var ett par ändå på ett visst sätt och genom sex bland annat. Fick han inte T skulle ingen annan heller ha henne så han slog ihjäl henne iskallt och utan ånger.
Citera
2017-11-27, 23:26
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Så gediget vet jag inte. Billy är ingen sprinter på det intelligenta planet så det var ett smalt arbete att få till indiciekedjan. Han har ju bjudit på det mesta, han har missat allt mer eller mindre. Att hitta Tovas dagbok var inget detektivarbete. Så gediget vet jag inte.

Fast allt blev ju så mycket enklare när tova var så smart att ändå skriva ner mycket av det som har hänt och fått en kompis att ta kort på en konversation samt sagt till henne att hon har dokumentation hemma om något händer. Kanske inte hade varit så glasklart om de tagit honom direkt utan låtit honom sopa bort en massa spår. Det var liksom lite tur att nån polis var alert och såg knapparna som var en stor anledning till att de började misstänka att det är något skumt som pågår..
Citera
2017-11-27, 23:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Tomtar söker sig till tomtar eller? Vet ju inte varför han hade kamrater om dom söp, knarkade ihop eller om han hade gott om pengar, husrum osv. T fick inte andas knappt och inte umgås med vem hon ville för då skulle hon dö. Kom hon inte till honom skulle hon också dö. När han fick veta att hon hade vänner som han inte gillade så sa han skyll dig själv. Pausen i förhållandet fick honom till att gå över gränsen och han har verkligen mått dåligt, och han önskade livet ur henne. Han kunde nog inte koncentrera sig helt på något annat än T efter dom pausat. Som du ser anger han flera olika historier om deras förhållande efter pausen. Han vill att det ska se ut som att dom var ett par ändå på ett visst sätt och genom sex bland annat. Fick han inte T skulle ingen annan heller ha henne så han slog ihjäl henne iskallt och utan ånger.
Billy bode ensam på en gråd. Flera hus byggnader mecka osv. Det var vännernas attribut. Sen fans ingen dusch där. Så relevant. Cyklade till pappa å duschade.
Citera
2017-11-27, 23:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

känns som lite fel karaktäristik i mina öron när det handlar om tjugo hammarslag och sänkning med skottkärra i sjön. Men nåt åt det hållet visst.

Om det hade varit helt affektbefriat hade han väl slagit en-två gånger och grävt ner henne i skogen. Med reservation för hans onda rygg då.

Och planerat lite innan...
Citera
2017-11-28, 00:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Jaha, har du källa på att man drog ut på tiden för just det du nämner som teknisk bevisning?
Tycker att det är normaltid för mord om inte till och med lite tidigare än normalt.
Jag skrev inte överintelligens så lägg inte ord i min mun utan förhåll dig till vad jag egentligen skriver.
Erkännande är inget dom drar ut på tiden för det är ett som är säkert. Så det är ju jättebra att du inte vill ha det till något alls, men det låter inte riktigt så. Du kanske har missat robusta mordfall där indiciekedjan fäller dom för mord? Finns ju många fall som är av indicietyp.

Nu är jag inte så sugen på att blanda mig i erat tjafs men åtal blev faktist uppskjutet minst en gång för att Sammens väntade på bland annat analyssvar från NFC för teknisk bevisning.

Jag ska försöka hitta källa, tills jag hittar det får du ta mig på orden... Om du vill.
Citera
2017-11-28, 00:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu är jag inte så sugen på att blanda mig i erat tjafs men åtal blev faktist uppskjutet minst en gång för att Sammens väntade på bland annat analyssvar från NFC för teknisk bevisning.

Jag ska försöka hitta källa, tills jag hittar det får du ta mig på orden... Om du vill.

Det tror jag på eftersom det är mer vanligt, men det lät mer som att dom sköt upp det för att man saknade teknisk bevisning, och väntade på ett erkännande. Det är inte att skjuta upp ett åtal heller för den delen utan det tar närmare 6 månader för NFC att göra klart analysprovsvaren.
Citera
2017-11-28, 00:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det tror jag på eftersom det är mer vanligt, men det lät mer som att dom sköt upp det för att man saknade teknisk bevisning, och väntade på ett erkännande. Det är inte att skjuta upp ett åtal heller för den delen utan det tar närmare 6 månader för NFC att göra klart analysprovsvaren.

Jaha då hänger jag med hur ni menar. Missuppfattade hela frågeställningen. Dags sova
Citera
2017-11-28, 01:00
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ja, jag delar din uppfattning att livstid ligger i farans riktning för Billy, jag tror mer på 16-18 pga av den låga åldern, även om han ligger på rätt sida för livstid.
Men vad är det enligt dig som gör denna FU till den bästa du läst? Håller med om stark indiciekedja, men tyvärr saknas teknisk bevisning som binder tokfan till mordet.
vad är det som fått dig att ändra dig så drastiskt sen fup(?) kom?
Citera
2017-11-28, 01:14
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Jag vill inte ha det till något alls.
Jag kan bara konstatera att det saknas teknisk bevisning som binder B till mordet, och det kan du väl inte ha någon annan åsikt över?
Jag kan till skillnad från dig inte se någon överintelliges som behövdes för detta åtal.
Det som drog ut på tiden var att det saknades teknisk bevisning och eller ett erkännande, trots en mängd förhör i olika teman så som vädjan, övertygelse om bevis och i vissa fall även hot/information om livstidsstraff inte hjälpte.
ge dig nån jävla gång.
det var INTE därför det drog ut på tiden, ingenting har dragit ut på tiden.
skapligt less på dina tomma inlägg nu.
rudimentär är vad du är.

Det finns en jävla massa "teknisk bevisning".

"jobbar med juridik" my ass.
trasa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in