2017-11-27, 18:55
Medlem
CMBes avatar
Vill inte vara allt för pessimistisk men allt som DFS/Motgift snackar om är ju saker som "ska" ske, t.ex. svenskarnas hus. Än så länge har man inte kunnat producera ett skvatt trots en enorm hajp. Jag hoppas att man kan börja uppfylla sina visioner, men tills vidare är det bara tomt prat.

Radio Nordfront/NMR fattar ju vartåt det barkar, men tycker ändå de inte behövde trasha DFS på det sätt de gjorde. Riktigt dålig inlägg på Blueshift av Kristoffer Hell som vanligtvis är väldigt skarp, och svagt av Öberg att dela vidare det.

Jag ger projektet 3 år...
Citera
2017-11-27, 18:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Greker, Turkar, syrier och syrianer, diverse arabfolk, judar, somalier, kurder etc har byggt upp sina intresseorganisationer byggt på SOLIDARITET till det egna folket. Men du gnäller värre än en jude -oh vey! Jag får inte materiel valuta för mina shekels!
Fast du vet - en hemflytt för Dan och Magnus, och en ny lokal betald av medlemmarna, är inte solidaritet med svenska folket - det är solidaritet med Motgift. Motgift är inte Sverige, hur gärna en Motgiftdåre än vill tro att det är samma sak. DFS kan få status som en svensk intresseorganisation när de visar att de gör något för det svenska folket. Hittills ser jag att deras arbete gynnar de olika företag som styrelsens representanter arbetar för. Det kan givetvis ändras med tiden. Och DFS bör verkligen inte misströsta att jag är negativ här. Deras supportrar är de mest lojala och ickekrävande man kan tänka sig. Som svensken i miniatyr - älskar att bli rövknullade av sina överordnade. Så pengarna kommer fortsätta rulla in.
Senast redigerad av baggebo1 2017-11-27 kl. 19:02.
Citera
2017-11-27, 18:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Lokalen i håla i skogen? Lägre kostnader, enklare med säkerheten, ingen som bor i närheten förutom de som flyttat dit i samband med lokalen. Här riskerar väl "svenskarnas hus" att i realiteten bli "Dan och Magnus medlemsbetalda Motgiftstudio".

Sverige består av mer än storstad och skog för fan (skärp dig, det är ju ett rent tramsargument). Det finns billiga fastigheter i t.ex Skåne där du med en timmes radie når över en halv miljon människor. Samma sak runt Göteborg. Många människor pendlar den sträckan till jobb varje dag utan att gnälla som en lat Somalier! Tycker man det är jobbigt att en gång varannan månad köra en timme eller två för att hjälpa till att klippa en gräsmatta och samtidigt ha det trevligt med kamrater bör man kanske omdefiniera sin ideologiska övertygelse och typ gå med i Centerpartiet istället.
Citera
2017-11-27, 19:12
Bannlyst
Har låtit detta sjunka in men kommer till exakt samma slutsats som jag gjorde direkt: Lägg ner skitet!!
Det finns ju för fan ingen efterfrågan på det de vill leverera! Visst kan det vara störande med blattar på gym och dylikt men hellre det än de totalt snedknullade, stigmatiserade hollywoodnassar som skulle dras till svenskarnas hus.
Man kan inte erbjuda folk en lösning på ett problem som inte finns i dagsläget.

Och inget konkret från skaparna! Hur fan kan man vara så korkad att man pungar ut med pengar till ett skithus som man inte ens vet var det kommer att hamna.

Biblioteket kommer ju bara vara logik förlags lager.

Och så ska man smyga dit utan att få spö eller hamna i tidningen.

Och hypen. Herregud säger jag bara.
Citera
2017-11-27, 19:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast du vet - en hemflytt för Dan och Magnus, och en ny lokal betald av medlemmarna är inte solidaritet med svenska folket - det är solidaritet med Motgift. Motgift är inte Sverige, hur gärna en Motgiftdåre än vill tro att det är samma sak. DFS kan få status som en svensk intresseorganisation när de visar att de gör något för det svenska folket. Hittills ser jag att deras arbete gynnar de olika företag som styrelsens representanter arbetar för. Det kan givetvis ändras med tiden. Och DFS bör verkligen inte misströsta att jag är negativ här. Deras supportrar är de mest lojala och ickekrävande man kan tänka sig. Som svensken i miniatyr - älskar att bli rövknullade av sina överordnade.

Du är, helt seriöst, gnälligare och mer obstinat än min fru när hon har PMS. Hade tänkt göra en utläggning om hur en förening kan hyra ut lokaler till sina medlemmar men jag tror inte det spelar någon större roll vad jag skriver.
Citera
2017-11-27, 19:21
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Och inget konkret från skaparna! Hur fan kan man vara så korkad att man pungar ut med pengar till ett skithus som man inte ens vet var det kommer att hamna.

Svar: Man är inte en ensamstående degenererd kosmopolit utan en vanlig vit svensk. Förmodligen familjeförsörjare med barn eller i stånd med att bilda familj.
Citera
2017-11-27, 19:26
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Har låtit detta sjunka in men kommer till exakt samma slutsats som jag gjorde direkt: Lägg ner skitet!!
Det finns ju för fan ingen efterfrågan på det de vill leverera! Visst kan det vara störande med blattar på gym och dylikt men hellre det än de totalt snedknullade, stigmatiserade hollywoodnassar som skulle dras till svenskarnas hus.
Man kan inte erbjuda folk en lösning på ett problem som inte finns i dagsläget.

Biblioteket kommer ju bara vara logik förlags lager.

Och så ska man smyga dit utan att få spö eller hamna i tidningen.

Och hypen. Herregud säger jag bara.

670 "hollywoodnassar" har redan blivit medlemmar, så tvivlar på att ens Expo orkar stå och fota alla dessa personer. Och vem bryr sig egentligen? Möjligt jag hade tyckt det varit jobbigt för ett antal år sedan. Men idag blåser det andra vindar i landet.
Senast redigerad av motarbetar 2017-11-27 kl. 19:41.
Citera
2017-11-27, 19:29
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Svar: Man är inte en ensamstående degenererd kosmopolit utan en vanlig vit svensk. Förmodligen familjeförsörjare med barn eller i stånd med att bilda familj.

Vad har det med saken att göra? Förståeligt att många är skeptiska eftersom DFS hittills inte gjort någonting mer än att bjuda in några nationella (kompetent folk förvisso) och tala om att köpa en gemensam lokal. Detta trots massiv hajp.
Citera
2017-11-27, 19:37
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Vad har det med saken att göra? Förståeligt att många är skeptiska eftersom DFS hittills inte gjort någonting mer än att bjuda in några nationella (kompetent folk förvisso) och tala om att köpa en gemensam lokal. Detta trots massiv hajp.
Förutom att på 2,5 dagar fått 667 medlemmar som tillsammans drar in 66700 kr i månaden.
Citera
2017-11-27, 19:38
Medlem
baggebo1s avatar
Enligt uppgift i parallell tråd så meddelar nu Dan Eriksson att Nordiska Motståndsrörelsen kommer att vara bannlysta från eventuella lokaler som DFS införskaffar.

Jag som tyckte att de här grupperingarna började närma sig varandra lite de senaste månaderna, med Alternativhögern som nån sorts medlare. Och nu spricker allt igen.
Citera
2017-11-27, 19:44
Medlem
KamratBruns avatar
Lyssnade på senaste avsnittet av Radio Nordfront och måste säga, även om jag själv är mer för den väg NMR förespråkar, att man var ganska rejält ute och cyklade i sin första analys.

- Man säger att mellanmjölksvägen aldrig kommer fungera. Jag håller med! Men lyssnade man vidare på avsnittet kring Näste 1:s aktion i Uppsala och frågan kom om hur man gör för att ansluta till nästet så får man svaret att man kan maila nästeschefen för en "anställningsintervju". Det är ytterst få som vill gå på en anställningsintervju. 600 personer blev medlemmar på ett dygn i en helt ny förening för att man fyllde tomrummet av ett vanligt medlemskap. Betala 100:- i månaden och få ett medlemskort, en skrift, lite klistermärken och tillgång till ett forum.
Mer behöver man inte locka med för att få med folk. NMR har toksatsat på att få en spets i sina aktivister, vilket man lyckats bra med. Men man har helt glömt de som "bara" vill tillhöra en massa. Ett ekonomiskt stödmedlemskap är inte samma sak. Mellanmjölk kanske i engagemang, men inte i organisationens agenda om vart man vill. Att få folk att stödja det som en vanlig medlem är inte fel.

- Man säger att folk som närmat sig nu tar steg bort. I nästa mening klagar man på "försäljningsknep". Det är ju dock precis det man måste syssla med i politiken, att sälja in sitt budskap. Alla de som närmar sig ska tokbearbetas och knytas till organisationen, inte vänta på att de ska komma till en. Så fungerar väldigt få saker och så säljer man ingenting. Då får man snopet stå kvar när konkurrenten säljer bättre och "vinner affären"

- Man klagar på att många "bränner sig" och aldrig engagerar sig igen. Samma som ovan. Man borde söka upp alla som någon gång haft samvaro med rörelsen. Inte vänta på att dessa ska komma till en.

Så oavsett vad. DFS fyllde ett tomrum som NMR inte klarade knipa när man var ensamma på täppan och för det har man faktiskt inga andra än sig själva att skylla. Alla ovan saker går ju dock att reparera, om man så skulle önska.

En sak hade man däremot helt rätt i. Det är ytterst få projekt som dessa som överlever 5 år senare. Där finns bara ett alternativ som stadigt stått kvar...
Citera
2017-11-27, 19:44
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Förutom att på 2,5 dagar fått 667 medlemmar som tillsammans drar in 66700 kr i månaden.
Så det enda DFS har gjort är att ge Motgiftgänget pengar. Vad har DFS gjort rent praktiskt.

Missförstå mig rätt, som Magnus brukar säga, jag är inte fientligt inställd, utan bara väldigt skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in