Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det var inte helt oväntad inställning.
I och med att det saknas bevisning som binder B till själva mordet så.

Så det finns risk att han förklaras icke skyldig och blir frisläppt?
Citera
2017-11-27, 13:35
Medlem
Browndawgs avatar
Dom visar upp lite bilder på rättegången står det. Är det så att bilderna som visas upp skall finnas i FUP eller kan dom även visa andra bilder?

Ingen Flashbackare som är och åskådar?
Citera
2017-11-27, 13:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian

Risk och risk. Finns väl alltid en risk för det. Men nu har dom så jävla mycket på honom så jag tror det är klappat och klart.

Rätten kommer förkasta teorin om en tredje man tror jag.

Även om den mikroskopiska risken för att han inte fälls för mord slår in så står han ju även åtalad för andra brott.

Summa summarum, en frisläppning finns inte på världskartan. Enligt mig då.
Citera
2017-11-27, 13:39
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Risk eller chans, beroende på vilken sida i rättssalen man sitter, finns alltid.
Hur stor den är törs jag inte sia om.
Hade det funnits något som band honom till gärningen hade den varit 0, men nu gör det inte det. Åklagare han en grannlaga uppgift att övertyga rätten.
Intressant att följa
Citera
2017-11-27, 13:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Nää det ser bra ut. Han blir inne.
Citera
2017-11-27, 13:43
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
hade han verkligen samma byxor som vid mordet?
svårt att tro det
att han hade samma byxor som vid anhållan lägger jag mer tro till.

han hade säkert mjukisbyxor på sig vid mordet då hela byxan kan brinna upp och innehåller inga knappar.

Nej, självklart hade han inte "samma" byxor på sig som vid mordet. Dels för att de är uppbrunna och annars hade de såklart varit beslagtagna. Han hade inte mjukisbyxor vid mordet utan beiga chinos som han har flera likadana par av. Byxorna hade en knapp och det är därför polisen redovisar att de har hittat den knappen.
Citera
2017-11-27, 13:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Nej, självklart hade han inte "samma" byxor på sig som vid mordet. Dels för att de är uppbrunna och annars hade de såklart varit beslagtagna. Han hade inte mjukisbyxor vid mordet utan beiga chinos som han har flera likadana par av. Byxorna hade en knapp och det är därför polisen redovisar att de har hittat den knappen.

Jag har fasen inte hängt med i det där om knappen. Har polisen kunnat fastställa att det är en sådan knapp som hans byxor har? Eller bara att man hittat en knapp?
Citera
2017-11-27, 13:51
Medlem
Hoppas fanskapet åker dit så det smäller om det,, Va en mycket trevlig tjej,
Citera
2017-11-27, 13:52
Medlem
Browndawgs avatar
"Expojkvänner (ska stå n istället för r?) följer med intresse åklagarens redovisning när han visar bilder från fyndet av skottkärran med kroppen."

Dessa bilder finns väl inte i FUP? De borde väl bli offentliga nu eftersom dom visades öppet på rättegången? Eller?
Citera
2017-11-27, 13:54
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Helt rätt, Uglybastard verkar inte har läst FU. Byxorna har knappen med ett bakvänt frågetecken, vilken polisen hittat. I tunnan hittade man även ett antal knappar till Fjällrävenjackan, som även den är borta.
Citera
2017-11-27, 13:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Helt rätt, Uglybastard verkar inte har läst FU. Byxorna har knappen med ett bakvänt frågetecken, vilken polisen hittat. I tunnan hittade man även ett antal knappar till Fjällrävenjackan, som även den är borta.

Okej. Tack för förtydligande. Jag har själv inte hunnit läsa hela jäkla fuppen... Är lite dåligt men har inte funnits tid för mig helt enkelt. Lätt man missar saker när man läser FUP stressad.
Citera
2017-11-27, 13:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej. Tack för förtydligande. Jag har själv inte hunnit läsa hela jäkla fuppen... Är lite dåligt men har inte funnits tid för mig helt enkelt. Lätt man missar saker när man läser FUP stressad.
Ingen orsak! Så kan det vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in