Citat:
Ursprungligen postat av
Fascistoid
Jag kan nog inte minnas ett enda tillfälle sedan I & C radikaliserades att dem uppmanade folk att rösta på Sverigedemokraterna. Så lät det tidigare när dem var fast i den sverigevänliga rörelsen, kontrajihadismen men inte nu längre.
Det är ju uppenbarligen Nordiska motståndsrörelsen som hetsar emot Motgift sfären och deras nya projekt Det fria Sverige.
Konspirations dårarna på Blueshift har själv i åratal undvikit judefrågan och istället talat om
Illuminati som ena riktiga gatekeepers. Inte det mest passande forumet för en NMR:are att välja för att just anklaga andra för att vara opålitliga i judefrågan.
Jag tycker det är extremt tråkigt. Alla vet att det fins ont blod mellan Dan, Magnus och NMR men jag trodde vi hade kommit längre. Det är trots allt [innevarande år]. Får hoppas det inte är bakgrunden.
NMR brukar ofta påtala att de är det ENDA alternativet och när ALLA andra partier och organisationer har misslyckats och lagt ner är NMR de enda som står kvar. Sen blir man sura när någon annan drar samma slutsats? Likaså konkurrerar ju inte DFS med NMR när det kommer till medlemmar (DFS är ju typ som hyresgästföreningen). Kanske ser man det som en konkurrent när det kommer till insamling av kapital?
NMR har ju gjort något likande (flyttat till samma ställe) i mindre skala under flera år men det har ju varit helt internt och inte något som involverat allmänheten (tror inte ens det är något de skrivit om i sin egen media).
Det ena utesluter inte det andra. Vill NMR bygga en folkrörelse, samla in pengar och skapa en eller flera fysiska lokaler är det ju inga problem. Utöver sina egna medlemmars bidrag är jag övertygande om att många mycket väl kan tänka sig att betala en hundring i månaden till både DFS och en hundring till något likande projekt. Hade ju varit fantastiskt.
Bara kör för fan, bara kör!