2017-11-27, 09:35
Medlem
baggebo1s avatar
Det är bra att projektet direkt verkar få många finansiärer, det betyder att de ganska snart måste visa vad de menar och att de är seriösa. Får avvakta med bedömningen tills dess. Men ett första intryck är att de verkar nästan märkligt naiva när det gäller det praktiska.
Senast redigerad av baggebo1 2017-11-27 kl. 09:38.
Citera
2017-11-27, 09:36
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ja, det är så himla töntigt och tröttsamt hur de vill distansera sig från allt och alla. Allt som inte gynnar, respekterar och förhärligar NMR som organisation är direkt en fiende. Verkar som att de strävar efter att ses som outsiders av resten av samhället. Det Fria Sverige har inte ens nämnt NMR, och jag kan inte se att det skulle finnas någon inbyggd motsättning – ändå känner NMR att de måste hetsa och påverka folk till att inte stötta projektet. Att kunna vara glad för någon annans skull verkar inte finnas på deras karta. Men ser man allt-som-inte-är-NMR som sina fiender blir väl resultatet så, men det luktar som du säger lite sektmentalitet över det beteendet.

På tal om inget, vet någon hur många medlemmar DFS har nu? 500 var den senaste siffran jag hörde.

Dan skrev på I&C discordkanal igårkväll att de då kommit upp i 620 medlemmar
Citera
2017-11-27, 09:37
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascistoid
Jag kan nog inte minnas ett enda tillfälle sedan I & C radikaliserades att dem uppmanade folk att rösta på Sverigedemokraterna. Så lät det tidigare när dem var fast i den sverigevänliga rörelsen, kontrajihadismen men inte nu längre.

Det är ju uppenbarligen Nordiska motståndsrörelsen som hetsar emot Motgift sfären och deras nya projekt Det fria Sverige.

Konspirations dårarna på Blueshift har själv i åratal undvikit judefrågan och istället talat om Illuminati som ena riktiga gatekeepers. Inte det mest passande forumet för en NMR:are att välja för att just anklaga andra för att vara opålitliga i judefrågan.

Jag tycker det är extremt tråkigt. Alla vet att det fins ont blod mellan Dan, Magnus och NMR men jag trodde vi hade kommit längre. Det är trots allt [innevarande år]. Får hoppas det inte är bakgrunden.

NMR brukar ofta påtala att de är det ENDA alternativet och när ALLA andra partier och organisationer har misslyckats och lagt ner är NMR de enda som står kvar. Sen blir man sura när någon annan drar samma slutsats? Likaså konkurrerar ju inte DFS med NMR när det kommer till medlemmar (DFS är ju typ som hyresgästföreningen). Kanske ser man det som en konkurrent när det kommer till insamling av kapital?

NMR har ju gjort något likande (flyttat till samma ställe) i mindre skala under flera år men det har ju varit helt internt och inte något som involverat allmänheten (tror inte ens det är något de skrivit om i sin egen media).

Det ena utesluter inte det andra. Vill NMR bygga en folkrörelse, samla in pengar och skapa en eller flera fysiska lokaler är det ju inga problem. Utöver sina egna medlemmars bidrag är jag övertygande om att många mycket väl kan tänka sig att betala en hundring i månaden till både DFS och en hundring till något likande projekt. Hade ju varit fantastiskt.

Bara kör för fan, bara kör!
Citera
2017-11-27, 09:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är bra att projektet direkt verkar få många finansiärer, det betyder att de ganska snart måste visa vad de menar och att de är seriösa. Får avvakta med bedömningen tills dess. Men ett första intryck är att de verkar nästan märkligt naiva när det gäller det praktiska.

Har man bara tillräckligt med kapital är det ju inte sådär jättesvårt att driva en förening som äger några fastigheter. Eller vad är det du tror är problematiskt?
Citera
2017-11-27, 10:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Har man bara tillräckligt med kapital är det ju inte sådär jättesvårt att driva en förening som äger några fastigheter. Eller vad är det du tror är problematiskt?
Att de tror att systemet kommer att se på en svensk intresseorganisation på samma sätt som säg en turkisk, bosnisk eller somalisk, och att de kommer att tillåta en sådan existera på samma villkor. DFS verkar tro att det bara är "idén" som saknats innan.

Men som sagt - snabba pengar kommer att kräva snabba resultat - sen bedömning.
Senast redigerad av baggebo1 2017-11-27 kl. 10:43.
Citera
2017-11-27, 11:04
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Att de tror att systemet kommer att se på en svensk intresseorganisation på samma sätt som säg en turkisk, bosnisk eller somalisk, och att de kommer att tillåta en sådan existera på samma villkor. DFS verkar tro att det bara är "idén" som saknats innan.

Så naiva är de självklart inte. De har ju t.ex. sagt att de inte kommer söka några typer av bidrag t.ex. De är nog också medvetna om att det kan uppstå problem när fastigheter ska köpas, (kommuner som går in och köper upp) men sådant här självklart att göra lite under radarn.

Vad tycker du är snabba pengar och snabba resultat? De har ju sagt att målet för en första fastigheter är ett år och det är ju fult realistiskt om man ser till antalet medlemmar de redan har.
Citera
2017-11-27, 11:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Om kriminella MC-gäng kan etablera klubbar i Sverige tror jag nog att även en laglig intresseorganisation ska klara av det, även om det kanske kommer bli lite kämpigt.
Citera
2017-11-27, 11:13
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Men har det tidigare funnits någon organisation eller projekt som omsatt miljonbelopp men misslyckas p.g.a. statlig intervention? Det är ju det som är skillnaden, att vi för första gången når en massa tillräckligt stor för att tillsammans kunna generera stora summor pengar (helt avgörande). När info14 för 10 år sedan började samla pengar till 'skolgårdsprojektet' nåddes väl lite över 100000 kr om jag inte missminner mig men det tog tid, många månader - år. Den summan samlas ju idag in på en kväll eller ett par dagar. SvP kämpade väl även under ganska lång tid för att nå sitt första mål på 500 000 (trots några stora donationer)?
Citera
2017-11-27, 11:35
Medlem
Radio Nordfront kommenterar ganska kritiskt om Det fria Sverige.

6 minuter in https://www.spreaker.com/user/radionordfront
Citera
2017-11-27, 12:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Så naiva är de självklart inte.
Så de är inte så naiva att de tror att en öppen svensk identitetsorganisation driven av vit makt-veteraner fritt kommer att kunna köpa fastigheter och driva gym och fik utan problem, men de väljer ändå att presentera det så när de vill ha in pengar?
Citat:
De har ju t.ex. sagt att de inte kommer söka några typer av bidrag t.ex. De är nog också medvetna om att det kan uppstå problem när fastigheter ska köpas, (kommuner som går in och köper upp) men sådant här självklart att göra lite under radarn.
Under radarn... Hahaha. Du har redan 3-4 organisationer som kommer att sitta och punktmarkera allt som sker genom den här föreningen.
Citat:
Vad tycker du är snabba pengar och snabba resultat? De har ju sagt att målet för en första fastigheter är ett år och det är ju fult realistiskt om man ser till antalet medlemmar de redan har.
Då väntar vi ett år och ser. Men mindre saker måste de kunna visa tidigare hur de tänkt, hur seriösa de är osv.
Senast redigerad av baggebo1 2017-11-27 kl. 12:20.
Citera
2017-11-27, 12:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om kriminella MC-gäng kan etablera klubbar i Sverige tror jag nog att även en laglig intresseorganisation ska klara av det, även om det kanske kommer bli lite kämpigt.
ZOG har betydligt mindre problem med kriminella MC-gäng än med svenska intresseorganisationer.
Citera
2017-11-27, 12:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Men har det tidigare funnits någon organisation eller projekt som omsatt miljonbelopp men misslyckas p.g.a. statlig intervention? Det är ju det som är skillnaden, att vi för första gången når en massa tillräckligt stor för att tillsammans kunna generera stora summor pengar (helt avgörande). När info14 för 10 år sedan började samla pengar till 'skolgårdsprojektet' nåddes väl lite över 100000 kr om jag inte missminner mig men det tog tid, många månader - år. Den summan samlas ju idag in på en kväll eller ett par dagar. SvP kämpade väl även under ganska lång tid för att nå sitt första mål på 500 000 (trots några stora donationer)?
Det ska bli mycket intressant att följa vad de gör med detta unika kapital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in