Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Problemet är guldklimpen till lägenhet som vissa får skulle kunna tas av någon annan som kan betala för sig. Jag vill inte tvinga någon att flytta. Alla har rätt att bo var de vill. Så länge de betalar marknadsvärdet för sin bostad är det inga problem. Möjligheten att hyra en bostad för de som kan betala för sig är nästan noll, bara för att andra som inte kämpat för det ska få en gräddfil.
Hur hjälpet det bostadsbristen att massor av människor som har det väldigt gott ställt bor till reglerade priser i attraktiva områden?
Klart att det stör mig, och övriga 99% av befolkningen, att ett fåtal ska få statliga ptiviligier utan anledning. Fine om man är handikappad, psykiskt sjuk etc. Det tycker jag är helt ok. Men guldklimparna delas ju knappast ut till de minst bemedlade. Lika konstigt vore det att ha ett specialbarnbidrag till 1% av befolkningen om 10 000 per mån utan att det föreligger en specifik anledning.
Du är bara en avundsjuk liten grön fulgubbe vilket du borde jobba med och en borgerlig social status positionerade ytlig odåga.
Ok du, 85% är emot marknadshyror enligt en undersökning jag läste för 1-2 år sen. Försök inte få det låta som hela befolkningen är på din sida för att rättfärdiga din avundsjuka. En avundsjuka även kurt-sune lider av då han också alltid hamnar i snacket om "folk som bor subventionerat i innerstan för 2500 i en 4a på mosebacke"
När ska det för övrigt gå in i din lilla homo erectus skalle att fastigheterna är subventionerade för över 50-60 år sen? Beståndet i innerstan är inte ens subventionerat när det byggdes på 1900-1930-talet vad jag vet. Du betalar inte en jävla krona för det.
Att vissa som kan betala för sig ska bara bo i dom områden du tycker är attraktivast och vill åt skapar segregation, samhällssplittring, fattigdom och mindre sparmarginaler för hyresgäster och jag ser inte alls varför någon som råkade få högre intelligens på 120 IQ som klarade högskolestudier bara ska få ha tillträde att både köpa och kunna betala hyrorna i attraktiva områden. Många människor har inte förutsättningarna för att tjäna 40-50 papp. Det är primtivt och orättvist. Socialdemokraterna visste vad dom gjorde och skapade den svenska rättvisa fina modellen med bruksvärdessystemet. Vi är Sverige, världens bästa fina land, ordning, reda och bra kvalite och världens mest civiliserade rättvisa land, som tyvärr håller på kollapsa nu pga av såna primtiva apmänniskor som dig som vill ha tillbaka 1800-tals modellen som det mindre civiliserade och lägre utvecklade Europa och Nord Amerika har.
Jag bytte nyligen jobb nu och fick upp min lön till nästan 40 000 kr så jag tillhör den mer priviligerade 1/3 delen trots det kommer jag aldrig hålla med dig och ditt svineri.