Citat:
Ursprungligen postat av
nyigbg
Ekdal är en skadebenägen 28-åring. Han kommer inte bli bättre eller komma till wn storklubb.
Vad gäller anfallare är det väl Alex Isak som vi har att hoppas på bara. Han är ju i en större klubb men ej ordinarie.
Carlos Strandberg verkar inte riktigt ta nästa kliv men jag kan ha fel.
Av de yngre vet jag inte. Vilka är rijtigt lovande?
En riktigt bra innermittfältare saknas. Vi har ett antal helt OK men ingen riktigt bra.
För att fortsätta på off topic så är ju Isak väldigt ung fortfarande. Men han har gjort sina inhopp i Dortmund. Och nu ryktas det ju Abumeyang kanske sticker i väg. Så han kanske kan få mer och mer speltid.
Har sett för lite av honom för att kunna avgöra, men vet att han var för jävlig i derbyna mot DIF. Det kändes lite som att han hade "det där". Ingen Zlatan. Men det där målsinnet och lugnet.
Albin Ekdahl känns tyvärr lite passé, jag hade honom som en av dom som jag trodde skulle hamna i något större lag.
Men det verkar inte ha lossnat - ännu mindre nu med tanke på skador. En bra fotbollspelare och stabil på mittfältet, men inte en som kan bli världsklass eller hamna i ett större lag som.
Emil Forsberg håller jag jag högst som nästa stjärna tillsammans mes VNL.
I övrigt ser det tyvärr ganska skralt ut.
Dom flesta landslagsspelarna kommer väl harva runt i mittengäng i central Europa medans Emil kanske hamnar i något topplag.