2017-11-23, 09:07
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Mycket möjligt. Vill minnas att Mourinho är den som spelade Ramos på MB och därefter cementerat sin plats som MB, och även där han blommade ut som världens i särklass nyttigaste mittback i modern tid. Innan det spelade han ju HB med Pepe och Carvalho intill sig. Tiden han rockade pannband.
Nope. Innan Mourinho kom var Salgado högerback. Ramos har varit mb från start. Däremot vikarierade han till höger vid behov såklart, framförallt i landslaget.
Citera
2017-11-23, 13:57
Medlem
anteri17s avatar
Frånser man från övergångssumman så är speltiden ganska bra. Han lirar lite då och då och skaffar sig nödvändig erfarenhet för en annan typ av fotboll. Visst har han sett skakig ut, men speltiden kommer göra honom gott. Jämför tex med Pontus Janssons säsonger i Torino; där var det närapå frysbox. Idag är han kanske Championships bästa mb.
Citera
2017-11-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Frånser man från övergångssumman så är speltiden ganska bra. Han lirar lite då och då och skaffar sig nödvändig erfarenhet för en annan typ av fotboll. Visst har han sett skakig ut, men speltiden kommer göra honom gott. Jämför tex med Pontus Janssons säsonger i Torino; där var det närapå frysbox. Idag är han kanske Championships bästa mb.
Dessutom har han sett bättre och bättre ut nu i slutet. Självförtroendet är nog påväg tillbaks
Citera
2017-11-23, 17:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Tyvärr så föll han då Newcastle gjorde sitt mål.

Men man måste få lov att göra misstag om man skall växa.
Citera
2017-11-23, 19:36
Medlem
De Gea såg också rätt skakig det första året. Idag är han lagets bästa spelare och ligans bästa målvakt.
Citera
2017-11-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Tyvärr så föll han då Newcastle gjorde sitt mål.

Men man måste få lov att göra misstag om man skall växa.

Var det hans fel?
Citera
2017-11-25, 15:56
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Var det hans fel?
Hade Lindelöf dominerat á la Ramos så hade ingen höjt ett ögonbryn - visst hån hade förekommit, men ingen direkt kritik.
Problemet är ju att han gick över för en hög summa och inlett lite skakigt, det gör ju att han får ögonen lite extra på sig - oavsett om han halkar men ändå spelar stabilt resten av matchen.
Nu säger jag inte att jag håller med kritikerna ang Newcastle-matchen, utan vill bara ge en logisk förklaring.

Som så många nämnt tidigare, De Gea hade en rätt skakig inledning om man säger så. Just nu världens bästa målvakt. Samma sak med Vidic och Evra.

Det är bra av Mourinho att ge honom chansen lite då och då. Han vet att han sitter på en framtida guldspelare.
Jag tror inte Lindelöf hamnar i någon frysbox eller blir utlånad. Jag tror han kommer försöka allt vad han orkar för att ta en plats i elvan, såklart.

Hoppas han levererar idag mot Brighton!
Citera
2017-11-25, 18:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik

Bästa insatsen hittills i United-tröjan. Stabil och resolut. Man fick lite Vidic-vibbar av tacklingen på fjollan Knockaert.
Citera
2017-11-25, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Hade Lindelöf dominerat á la Ramos så hade ingen höjt ett ögonbryn - visst hån hade förekommit, men ingen direkt kritik.
Problemet är ju att han gick över för en hög summa och inlett lite skakigt, det gör ju att han får ögonen lite extra på sig - oavsett om han halkar men ändå spelar stabilt resten av matchen.
Nu säger jag inte att jag håller med kritikerna ang Newcastle-matchen, utan vill bara ge en logisk förklaring.

Som så många nämnt tidigare, De Gea hade en rätt skakig inledning om man säger så. Just nu världens bästa målvakt. Samma sak med Vidic och Evra.

Det är bra av Mourinho att ge honom chansen lite då och då. Han vet att han sitter på en framtida guldspelare.
Jag tror inte Lindelöf hamnar i någon frysbox eller blir utlånad. Jag tror han kommer försöka allt vad han orkar för att ta en plats i elvan, såklart.

Italien- matcherna var vändningen. Idag gör han en mycket stabil match. Brytningen i 55e minuten var den mest rejäla jag sett på länge. Den biten har jag inte sett hos Linderlöf tidigare. Nu behövs det den här stabiliteten i flera matcher på raken. Nu är Linderlöf på väg in i Man United på riktigt.
Citera
2017-11-25, 18:29
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Italien- matcherna var vändningen. Idag gör han en mycket stabil match. Brytningen i 55e minuten var den mest rejäla jag sett på länge. Den biten har jag inte sett hos Linderlöf tidigare. Nu behövs det den här stabiliteten i flera matcher på raken. Nu är Linderlöf på väg in i Man United på riktigt.

https://streamable.com/eqg57

Riktigt jävla bra tackling.
Citera
2017-11-25, 22:16
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Verkligen. Idag var han riktigt bra. Stabil och trygg. Tacklingen i 55e var verkligen en sån "kaptens-tackling". Alltså en sån typ av tackling en krigande lagkapten i engelska ligan 1996 typ. Den satt riktigt bra.
Han hade ett bra presspel där han gick upp i rygg och ibland vann bollen högt uppe i banan, vilket oftast resulterade i ett nytt anfallsförsök för Man United.
Hoppas han fortsätter i denna kurva nu.

Folk kommer säkert gnälla "amen det var ju bara Brighton". Ja, exakt. Det är såna matcher som behövs för att sedan kunna axla ansvaret mot tex Man City.
Citera
2017-11-25, 22:32
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
https://streamable.com/eqg57

Riktigt jävla bra tackling.
Lysande. Vi behöver fler sådana lyft från alla inför VM 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in