2017-11-25, 20:07
Medlem
Idag har det demonstrerats mot att svarta säljs som slavar i Libyen.

Ämnet uppmärksammades i CNN den 14:e November
http://edition.cnn.com/2017/11/14/africa/libya-migrant-auctions/index.html
och demonstranterna på svenska gator och torg kräver att "någon" skall göra "någonting" åt det.
I nyheterna uttalade sig Margot Wallström och en av demonstranterna krävde i TV att Stefan Löfvén skall åka dit och fixa till så att allt blir bra.

Ingen tycks ta upp ämnet att araber i allmänhet ser ner på svarta. Det är araber som säljer svarta som slavar; alltså ett utslag av rasism och chavunism (blandat med vinstintresse, kan man förmoda). Dom tycker inte om att det kommer en massa främlingar till ens land och att dessa kallar sig "flyktingar". Istället för att göra som Sverige och öppna sina gränser så försöker man tjäna maximalt på fenomenet.

- Vad är rätt, och vad är fel?
- Vad borde man göra åt det?
- Vem är det som borde göra något?
- Kan Steffe ta regeringsplanet ner o fixa detta?
- Eller borde vi skicka en delegation som lär Libyen att agera som oss?
Citera
2017-11-25, 20:33
Medlem
MisterAdamovs avatar
Dom enda som teoretiskt skulle kunna göra något åt detta är MENA-folket eftersom det alltid historiskt är dom som säljer slavarna.

MENA-folket är inte medlemmar i black lives matter eller intresserade av dessa flyktingar. Israelerna dumpar dom på Sverige och araberna människohandlar med dom i Libyen.

Att demonstrera här i Sverige mot hur MENA-folk gör i MENA är lika meningslöst som att demonstrera i Sverige mot att solen går upp och ner. Ingenting förändras.
Citat:
Sweden Accepts Dozens of Eritrean Asylum Seekers From Israel
https://www.haaretz.com/israel-news/1.567450
Citera
2017-11-25, 20:40
Medlem
Är inte särskilt insatt i frågan men Sverige lär väl inte ensamt kunna fixa det hela (om svenskarna känner väldigt starkt för denna och enkom denna fråga så går det kanske, men troligtvis inte). Om slavauktionerna är vanligt förekommande och om slavarna är slavar i egentlig mening (d.v.s tvingades dit) så tycker jag definitivt att Sverige bör ta sin del i en internationell insats.
Är det slavar i egentlig mening eller är det desperata flyktingar som slavar lite temporärt i förhoppning om bättre tider inom en snar framtid(t.ex fred i hemlander)?
Citera
2017-11-25, 21:23
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Idag har det demonstrerats mot att svarta säljs som slavar i Libyen.

Ämnet uppmärksammades i CNN den 14:e November
http://edition.cnn.com/2017/11/14/africa/libya-migrant-auctions/index.html
och demonstranterna på svenska gator och torg kräver att "någon" skall göra "någonting" åt det.
I nyheterna uttalade sig Margot Wallström och en av demonstranterna krävde i TV att Stefan Löfvén skall åka dit och fixa till så att allt blir bra.

Ingen tycks ta upp ämnet att araber i allmänhet ser ner på svarta. Det är araber som säljer svarta som slavar; alltså ett utslag av rasism och chavunism (blandat med vinstintresse, kan man förmoda). Dom tycker inte om att det kommer en massa främlingar till ens land och att dessa kallar sig "flyktingar". Istället för att göra som Sverige och öppna sina gränser så försöker man tjäna maximalt på fenomenet.

- Vad är rätt, och vad är fel?
- Vad borde man göra åt det?
- Vem är det som borde göra något?
- Kan Steffe ta regeringsplanet ner o fixa detta?
- Eller borde vi skicka en delegation som lär Libyen att agera som oss?

Självklart är slaveri fruktansvärt!

Araber, speciellt muslimska araber, ser sig som ett härskarfolk tillhörande en härskarkultur. De ser ner på andra folkslag och lägst av alla är svarta.

Hade inte slavhandel varit socialt accepterat hade den förståss stoppats direkt. Så uppenbarligen uppfattar den stora massan av libyer slaveri som helt OK.

Stefan Lövén vill säkert få lite positiv kritik från media. Men utrikespolitiken ligger under utrikesdepartementet och där är Margot Wallström chef. Så tack och lov slipper vi förhoppningsvis se S.L. försöka sig på något smart denna gång. (Bortsett från uttalanden som "detta är inte OK".) (Nu är jag förvisso inget fan av M.W. heller, men hon är nog ändå att föredra jämfört med S.L. i detta avseende.)

Några som handlar med slavar i Nordafrika skiter naturligtvis fullständigt i om det hålls demonstrationer i Sverige. Demonstranterna förstår nog det också, de vill naturligtvis känna sig som goda människor och kunna skryta om det inför sina kollegier och vänner.

Lösningen ligger förståss hos libyerna. Men jag utgår från att frågan kommer att föras såväl i FN som EU och säkert på fler ställen också t.ex. AU och AF. Rimligen kommer Libyen att tvingas agera. Sannolikt kommer de att kräva pengar och kommer nog att lyckas med det också tyvärr.
Senast redigerad av Ancistrus 2017-11-25 kl. 21:27. Anledning: Stavfel
Citera
2017-11-25, 21:46
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Nu är frågan hur mycket kostar en neger?
Frakta hem den utan att nån inte ser negern

Skulle va skönt att ha en slav.

Det hela är självklart hemskt men kan inte undgå att undrar hur de prissätter dem. Man kan ju vara fysiskt bygd men ett totalt nervvrak som människa.

En som är billig i drift är väl också att föredra, -undrar om det är något som diskuteras på marknaden. Matvanor och så.

Returrätt borde ingå känner jag spontant efter dessa funderingar.
Citera
2017-11-25, 21:52
Medlem
stone_sleepers avatar
Söker man 'slavery Libya' på youtube så dyker det upp massor av videos, både nya och gamla. Men ingen i MSM brydde sig innan CNN åkte ner och undersökte... Jag visste att det pågick sen flera år.
Citera
2017-11-25, 22:06
Medlem
Den arabiska slavhandeln pågick i över 1000 år i Afrika. Man beräknar att araberna tagit 120 miljoner slavar i subsahara under åren. Arabernas intresse var främst unga kvinnor som sexslavar. Männen användes inte som arbetskraft utan i huvudsak som soldater i "black armys" som lokala varlords hade. 70& av slavtrafiken till arabvärlden var unga kvinnor. - Det var precis tvärtom till USA. 600 000 slavar och 70% av män som skulle slava på fälten.

Idag har det skrivits 1000 böcker om slavhandeln till USA. Men knappt någon om den arabiska slavhandeln fast den var 150 ggr större.

Idag är Afro-americans 14% av USAs befolkning. I arabvärlden sysn det knappt. Det beror på att arabernsa kasterade alla afrikanska män och de kvinnor som blev gravida med slaväögarna måste helt enkelt ha mördats eller fått sina bebisar dödade. Annars hade hela arabvärlden varit "svart" idag. Saudiarabien avskaffade slavhandeln först 1959.
Citera
2017-11-25, 22:31
Medlem
Tycker hela grejen är ganska härlig i sin absurditet. Däremot förstår jag inte idioter som tycker att detta är EUs problem. Mig veterligen sker detta i afrika, och således ska varken EU eller Sverige lägga energi på hur de sköter sin interna politik i Libyen.
Citera
2017-11-25, 22:45
Medlem
MisterAdamovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Tycker hela grejen är ganska härlig i sin absurditet. Däremot förstår jag inte idioter som tycker att detta är EUs problem. Mig veterligen sker detta i afrika, och således ska varken EU eller Sverige lägga energi på hur de sköter sin interna politik i Libyen.
Det beror på att EU mutar kustbevakningen att stoppa flykten över havet. Nu riskerar EU kritik för att dom inte tar in ett obegränsat antal potentiella slavar till EU.
Citera
2017-11-25, 23:21
Medlem
Oj vilken överraskning. Jag som trodde att Libyen skulle bli asbra när Gaddafi försvann.
Citera
2017-11-25, 23:43
Medlem
Eroticon6s avatar
"fake news" Alex jones har tagit upp slavaktionerna i Libyen flera gånger senaste året. Msm har då försökt följa det hela situationen . Dom har väl senaste året klurat på hur de ska lyckas vända på det hela och lägga skulden på vita européer istället för araber och Obama/Clinton som bombade sönder libyen. Under demon på Sergel fick man nästan bilden av att slavägarna i Libyen var vita svenska män. De flesta länder i Mellanöstern och Afrika använder sig av någon form av slaveri. Vita nordeuropeer var de första som förbjöd handel med människor.
Citera
2017-11-26, 00:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jag blir illa berörd när jag ser dessa sinnesvaga människor med tårar i ögonen, en del så upprörda att talet kom ut i hätska stötar.
Helt troligen dem samma kretiner som tågade för att Khadaffi skulle störtas med våld, en ond ful gubbe ELAK! ELAK! BOMBA honom! bu huuhuu!!!
Nyttiga idioter som vallas upp inför media för att framstå som det goda, se här dem i Sverige bryr sig!
Jo helt säkert...
Vi har varit med och sabbat ett land till grund o botten, ett i raden av länder och nu undrar vi hur i helvete sådant som slaveri kan få ske? Någons fel men inte vårt!

Det räcker så bra med dem här nyttiga idioterna som bara gud vet hur de mobiliseras på plats men det är skickligt arrangerat var gång. i nuet så plundras Libyen på allt som är värt, kvinnor hamnar i sex gebitet precis så som det var tänkt, maximal vinning! Det därför som man bombar stater till stenåldern och att ni applåderar varje gång.

Det fanns inte och finns ingen plan för efter...så va fan sluta upp med att lipa var istället glada och dansa och begär en alldeles egen slav för eder insats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in