2017-11-25, 18:45
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jepp. Hade jag haft en skålande gubbe hade det kunnat bli en sån också.

Nu får man ju lägga till att hon i en framtid någon gång kanske trots allt får tidsbestämt, om hon lever så länge. (Men det ej tidsbestämda straffet är i sig en potentiell "dråpare", för den som inte ser det som en utmaning att sköta sig.) Mycket mer än 40 år tror jag inte hon får sitta, men sen ska hon ha ett sammanhang att återvända till...

Sen är "anhöriga" här nog en bred definition av individer, där de målsägande har en del att säga till om.

Brottens fulla uppklarande borde kunna spela in.

Sen måste man ju i humanitetens namn kunna anta att JM gör en helomvändning ifråga om sin skuld och sin mottaglighet för rehabilitering. Men det brådskar ju inte från den allmänna rättskänslans sida, om man säger så. Men för hennes eget bästa borde hon kanske börja imorgon...

Jag är ingen expert på bestraffning men som allmän fingervisning borde hon defacto få sitta 5-10 år mer än Fossmo, kan jag tycka. Dvs 5-10 år mer än vad han nu har tänkt sitta.

Det är så fruktansvärt ledsamt att hennes barn om inblandade håller tyst. Om de åtminstone prata så skulle det kunna undelätta för att de skulle kunna få besöka sin mor. Ja det må hända en dålig eller dömd mor, men ändå deras mor.
Citera
2017-11-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Tja, min egen barndom är inget att skryta med då mina föräldrar utgorde ett veritabelt skämt.
Om jag hade haft en mamma och en pappa som hetat Göran och Anki Möller......! Jag hade fannimej sålt månen till en jävla bonnläpp i Tibro.

Beklagar ärligt om du har haft en taskig barndom, men att växa upp i JMs familj måste vara värre än något annat.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-25 kl. 19:20.
Citera
2017-11-25, 19:17
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Beklagar ärligt om du har haft en taskig barndom, men att växa upp i JMs familj måste vara värreä n något annat.

Håller med dig fullt ut... vi alla har haft någon grad av dysfunktionalitet i vår uppväxt.... jag har 70talet att skylla på... dvs legitimt ( å le lite) men i förhållande till att ha en fullblodad psykopat och mördare som förälder... its all God damn peanuts... helt plötsligt framstår mitt liv som en dans på rosa moln... å då har jag åkt på smisk o utegångsförbud för att jag snodde syrrans 2örings godis!
Citera
2017-11-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Det är så fruktansvärt ledsamt att hennes barn om inblandade håller tyst. Om de åtminstone prata så skulle det kunna undelätta för att de skulle kunna få besöka sin mor. Ja det må hända en dålig eller dömd mor, men ändå deras mor.

Menar du på allvar att - bara för att det är ens mor - ska tycka synd om henne vad hon än har gjort? De har väl en far också som de kan vända sig till?!
Citera
2017-11-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Håller med dig fullt ut... vi alla har haft någon grad av dysfunktionalitet i vår uppväxt.... jag har 70talet att skylla på... dvs legitimt ( å le lite) men i förhållande till att ha en fullblodad psykopat och mördare som förälder... its all God damn peanuts... helt plötsligt framstår mitt liv som en dans på rosa moln... å då har jag åkt på smisk o utegångsförbud för att jag snodde syrrans 2örings godis!

Sånt kan ju kännas. det begriper jag verkligen. Har dock själv aldrig blivit slagen av mina föräldrar, men jag fattade ändå skillnaden mellan rätt och fel. Tror att varenda människa har något att säga om sin barndom som man tycker var fel och dåligt. Jag också.

Men om man ser på helheten så kan det vara bra eller dåligt. Att föräldrar straffar en för att man har begått felaktiga handlingar, för att visa vad som gäller, det behöver ju inte vara fel. Så länge man inte som barn blir slagen eller förnedrad.

Lär man sig inte vad som är rätt eller fel kan man som barn tro att det är helt ok att t.ex slå andra barn eller göra annat fanstyg. Att veta att föräldrana försvarar en även när man har gjort dåliga saker är aldrig ok. En överslätande attityd från föräldrarna är bara dåligt. (Men kanske bekvämt?)

Idag är föräldrar livrädda för att säga till sina barn om de gör fel och det skapar narcissistiska barn som aldrig får ta konsekvenser av det de ibland gör som är fel.

JMs barn har säkert fått veta vad som är rätt och fel, men det har skett ur hennes egna skruvade tankegångar och perspektiv på livet.

Däri ligger säkert skillnaden mellan våra och hennes barns uppväxt och därmed sätt att se på omvärlden och våra regler och normer som gör oss till bra medmänniskor.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-25 kl. 19:37.
Citera
2017-11-25, 19:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ungefär så som du skriver här är troligen så som JM tänker. Dessutom: "Jag har inte gjort något fel, jag är en bra mamma och bakar bullar" osv osv. Det är bara en falsk spegel mot omvärlden, som vi andra ska se. Tycker hon. Men man ska vara med veten om att hon inte tycker det själv.

Det hon har gjort har hon gjort endast för sin egen del. Vinning på alla plan, vare sig det handlar om makt, sex eller pengar eller något annat. En sån personlighetstyp älskar att rodda runt bland andra människor och snurra upp dem som en sån person endast anser var redskap i sina egna önskningar. De ber ju om det! Svaga dumma idioter. De förtjänar därför att utnyttjas.

Detta är psykopatens livsluft.

Det är hemskt att se, ändå hemskare att ca 10 % i vår omgivning är likadana. Därmed inte sagt att de kommer begå såna brott som JM - men de kommer att göra många människor olyckliga och fullständigt förvirrade.

Det är så måga människor som har förlorat både hem, jobb och barn i fullständig förtvivlan över hur deras liv kunde krossas, för att ondskefulla personer har drivit dem dit. Enbart för sitt eget höga nöjes skull eller av girighet på olika plan.

De onda lämnar efter sig mänskliga vrak - och bara skrattar åt det. "Idioter, svaga personer som förtjänar att utnyttjas". Just för att de som blir utnyttjade i psykots vardag oftast är just väldigt empatiska personer.

("Been there - done that")

Provokation och (relativ) exploatering är dessvärre delar av "spelet" (såvitt man kan bedöma) – men just därför måste man för sin egen skull hålla tungan rätt i mun. För advokaterna står på rad...
Citera
2017-11-25, 19:41
Medlem
Citat:
Provokation och (relativ) exploatering är dessvärre delar av "spelet" (såvitt man kan bedöma) – men just därför måste man för sin egen skull hålla tungan rätt i mun. För advokaterna står på rad...

Tala klarspråk.
Citera
2017-11-25, 19:52
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Menar du på allvar att - bara för att det är ens mor - ska tycka synd om henne vad hon än har gjort? De har väl en far också som de kan vända sig till?!

Nu förtår jag inte. Det var väl inte det jag skrev eller
Citera
2017-11-25, 20:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tala klarspråk.

Psykopater, är min erfarenhet, härmar ofta beteenden som de själva stött på (upplevt sig stött på) i någon bemärkelse, antingen genom socialt arv och fostran, externa idealgestalter, eller genom svek eller sår eller manipulationer som de fått erfara själva i vissa miljöer eller kontakter. De är lackmuspapper för vad som redan finns omkring oss. Om det är en medfödd dysfunktion eller ett skapat syndrom går kanske inte fullt ut klarlägga, men de bearbetar samma verklighet som vi gör, men på ett skadat sätt, eller nedbrytande sätt, som renodlar ett "trängt" eller enkelspårigt förhållningssätt till tillvaron, som "skydd".

De idealiserar inte sällan precis samma saker och personer som samhället idealiserar / som idealiseras i samhället, men tar det på fullaste allvar (det som är "rätt"), och gör det för att slippa vara det de i själva verket anser sig vara...

Förmodligen är vi alla psykopater emellanåt.

Men den yttersta gränsen handlar inte om vad som är "rätt", utan vad som är lagen. Vad som är "rätt" är en partsinlaga.

Advokaterna är naturligtvis medvetna om detta.

Det blev kanske inte klarare 😄
Citera
2017-11-25, 22:15
Medlem
Citat:
Psykopater, är min erfarenhet, härmar ofta beteenden som de själva stött på (upplevt sig stött på) i någon bemärkelse, antingen genom socialt arv och fostran, externa idealgestalter, eller genom svek eller sår eller manipulationer som de fått erfara själva i vissa miljöer eller kontakter. De är lackmuspapper för vad som redan finns omkring oss. Om det är en medfödd dysfunktion eller ett skapat syndrom går kanske inte fullt ut klarlägga, men de bearbetar samma verklighet som vi gör, men på ett skadat sätt, eller nedbrytande sätt, som renodlar ett "trängt" eller enkelspårigt förhållningssätt till tillvaron, som "skydd".

De idealiserar inte sällan precis samma saker och personer som samhället idealiserar / som idealiseras i samhället, men tar det på fullaste allvar (det som är "rätt"), och gör det för att slippa vara det de i själva verket anser sig vara...

Förmodligen är vi alla psykopater emellanåt.

Men den yttersta gränsen handlar inte om vad som är "rätt", utan vad som är lagen. Vad som är "rätt" är en partsinlaga.

Advokaterna är naturligtvis medvetna om detta.

Det blev kanske inte klarare 😄

Jodå Mycket klarare :-)
Ett tag undrade jag var du egentligen menade, men nu fattar jag.
Jag hoppas också att advokater är medvetna om detta spel, men jag är inte helt säker på att de alltid
begriper det till fullo. Det gör inte jag heller.

Kanske inte ens du?

Man låter sig luras ändå, pga psykopatens otroliga förmåga till just manipulation.
Citera
2017-11-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Johanna Möller är en djävul, (OCH MÄRK VÄL, EN SOCIONOM ÄR EN HATISK INDIVID VAD DET GÄLLER VITA, MEDELÅLDERS MÄN. VI MÅSTE SLITA VAPNET UR DERAS HÄNDER!) som hör hemma bakom lås och bom. Jo, hon har gjort och har sagt oförlåtliga saker,om sina närmaste.
Jag har lyssnat på Johanna Möllers mamma och syster, då det ligger ute på soundcloud.
Hennes familj, som bara velat väl har blivit duperad, å det grövsta. Johannas far köpte en lägenhet till henne för 1,5 miljoner! Det slutar med att Fröken Möller skickar ut ett mördarkomanndo för att ha ihjäl hennes mor och far, för pengars skull!
Johanna Möller måste spärras in, i minst trettio år.

Vad det gäller Aki Paasila så blev han garanterat mördad. Jag lider med Aki och hans familj. Det jag inte blir klok på är, hur det gick till?
1. Han måste varit olyckligt kär i Johanna Möller. Om inte,varför gifta sig?
Ingen arbetande man förtjänar en orm.
När hon kommer ut om ca 20 år har hennes silikon pattar tappat formen. Ingen ung ung afghankuk lär hon få heller. Inget arv lär hon få så hon kommer ut som en fattig pensionär. Den som gapar efter mycket. Hoppas subban får lida bakom murarna.
Citera
2017-11-25, 23:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jodå Mycket klarare :-)
Ett tag undrade jag var du egentligen menade, men nu fattar jag.
Jag hoppas också att advokater är medvetna om detta spel, men jag är inte helt säker på att de alltid
begriper det till fullo. Det gör inte jag heller.

Kanske inte ens du?

Man låter sig luras ändå, pga psykopatens otroliga förmåga till just manipulation.

Det hör till vad det är att vara advokat att förstå den skillnaden. Det hör nog till att vara psykopat att inte göra det. Jag vet att jag inte är det ena (de jure) och jag hoppas att jag inte är det andra (de facto).

The rest is sound and fury... Ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in