2016-11-11, 15:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Någon som har en åsikt om Coops egna pizzor (de som väger 350-365 gram)? Tycker jag har läst att de fått "bäst i test" och liknande, men ändå är de några av de mest menlösa pizzor jag någonsin ätit.

Är jag riktigt hungrig kanske de får 2/5 i betyg, men då framför allt för att de mättar.

Jag tycker att Coops pizzor är okej för att vara den typen av pizza, föredrar dem framför ICAs egna motsvarigheter. Men det är ingen smaksensation direkt...
Citera
2016-11-12, 18:04
Medlem
hedinos avatar
Findus Tai red curry , vidrigaste jag ätit i form av färdigfabrikat. Tänkte testa något nytt härom dagen och fyfan vad illa det var , okokt ris och kycklingen var som att tugga på en bit läder. 0/5.
Citera
2016-11-12, 18:23
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Någon som har en åsikt om Coops egna pizzor (de som väger 350-365 gram)? Tycker jag har läst att de fått "bäst i test" och liknande, men ändå är de några av de mest menlösa pizzor jag någonsin ätit.

Är jag riktigt hungrig kanske de får 2/5 i betyg, men då framför allt för att de mättar.

Coops Ost & Skinka-pizza tycker jag faktiskt är helt okej, tillochmed godare än Mozarellan. Smakar t.o.m mer riktig pizza än Grandiosas "Xtra allt".
Citera
2017-03-26, 22:37
Medlem
Youresocools avatar
Asiatiska rätter frän Nice n' Easy tycker jag är helt okej.

Pad Thai.
Citera
2017-04-02, 17:23
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youresocool
Asiatiska rätter frän Nice n' Easy tycker jag är helt okej.

Pad Thai.

Ja i varje fall Pad Thaien. Den är riktigt bra! Höll däremot på att spy av deras Thai Chicken Panang som bara smakade räkor och fisk.

Annars så kan jag rekommendera Felix Grande rätter. Käkade Rigatoni al Salame igår och i likhet med de andra rätterna i den serien så är konsistensen lite blöt, men de har verkligen fått till kryddningen. Mycket bra, även om Felix mikrorätter är i dyraste laget!

http://www.felix.se/produkter/rigato...salame-6x450g/

Mikromat från Findus kommer jag förövrigt aldrig mer att köpa och jag uppmanar alla andra att bojkotta företaget. Häromdagen stängdes fabriken efter att riskkapitalbolag tagit över. Vidrigt säger jag bara!
Citera
2017-06-15, 16:09
Medlem
de.Montforts avatar
Är man sugen på något riktigt simpelt som även en fyraåring kan få ihop rekommenderar jag pasta snack pot. Napoli som jag prövat var bättre än väntat Lätt att ta med som lunch eller på utflykt nu i sommarvärmen om man har tillgång till varmt vatten. Varmt vatten fylls till strecket, rör om och låt stå i fem minuter ät. 16kr är helt OK. För någon som behöver mycket mat är det givetvis inget som mättar, tänk snack För oss som inte äter mycket är det en bra portion eller om man tänker på vikten blir det en lätt lunch eller middag.
Citera
2017-08-31, 10:39
Medlem
Findus pasta alfredo - 7
Billys alla sorter - 8
Dafgårds biff lindström - 7
Coops fiskgratäng - 6
Karins lasagne - 9
Järvsö kebab - 10
Grandiosa kebab - 9
Citera
2017-10-04, 15:23
Medlem
Moffins avatar
Dags att liva upp den här tråden lite kanske då jag nyligen huspassade i en vecka och sådeles inte pallade laga någon mat när jag inte var i mitt eget kök. Jag är ganska kräsen när det kommer till frysta "färdigrätter" men här är mina favoriter:

Dafgårds Spagetti Bolognese
Väldigt god köttfärssås faktiskt och osten på toppen ger faktiskt riktig ostsmak.

Dafgårds Kycklinglasagne
Deras vanliga lasagne ger jag inte mycket för men kycklinglasagnen var riktigt god. Ganska liten portion men mättande ändå.

Findus Lasagnette
God men ganska stark. Jag brukar peta ut Haricot Vertsen men kan hända att andra gillar dem, jag tycker inte om dem i allmänhet oavsett hur de kommer så är inte rätt person att bedömma där.

Findus Pasta Alfredo
Gammal "favorit" men numera sämst i listan här. Fortfarande helt okej. Vissa skinkbitar kan smaka lite udda vilket drar ner betyget.

ICAs fiskgratäng i dillsås
God! Undiken den i dill och räksås dock, den är inget vidare.

Bästa är ändå fiskgratängen som finns på Lidl i typ blå låda, minns ej märket. Tycker den är riktigt god men så gillar jag generellt frysta fiskgratänger med något jag märkt att jag varit rätt ensam om när man pratar om det..
Citera
2017-10-04, 15:25
Medlem
afrodisiaks avatar
Grandiosa Kebab 4/5
Grandiosa Gyros 2/5
Billys pan pizza 2/5
Billys hawaii 1/5
Citera
2017-11-24, 23:51
Medlem
ace_secs avatar
Dafgårds:

Kalops-
Svag sås, ganska intetsägande rätt smakmässigt. Betyg 1 av 5

Korv Stroganoff
God sås, bra ris. Överlag god smak på rätten. Dock känns korven budget. Betyg 3 av 5

Spagetti Bolognese
Smakar mycket gott. Den rivna osten sätter extra piff. Mättande. Betyg 4 av 5

Karins Lasagne
En klassiker! Mkt bra smaker, bra portionsstorlek. Mycket ost, vilket ger ytterligare smak! Betyg 5 av 5

Farfars Delikatessköttbullar
En riktig fullträff! Kanongoda köttbullar, fluffigt mos. God sås med mycket djup i smaken. Önskar att det fanns lite mer grönsaker dock. Betyg 5 av 5

Pannbiff
Ytterligare en mycket bra rätt. Gott kött, djup i såsen, god tärnad potatis. Mkt bra smaker. Betyg 4 av 5

Kyckling Jacob
Överlag en bra rätt. Väldigt mycket kyckling för priset. Goda smaker och standardris. Betyg 4 av 5

Fläskfilégryta
Njae, här har man inte riktigt lyckats. Svag smaksättning. Känns lite anonym och spretig. Betyg 1 av 5

Tacotallrik
Överlag en god rätt. Hade dock önskat mer hetta, kryddor och salt. Enda rätten jag ej blir mätt av, vilket ger lägre betyg. Betyg 2 av 5

Pytt i Panna
En av mina favoriter. Djupa och bra smaker. Lagom krämighet. Gott kött, god potatis och fina rödbetor. Allt i lagom mängder. Betyg 5 av 5

Stekt Falukorv
Nyhet hos Dafgårds, som levererar! Jag trodde inte att stuvade makaroner kunde bli så här goda i en färdigrätt, men de har verkligen lyckats! Överlag en god korv. Plus för att stark senap finns med i tallriken! Dock på tok för lite salt i de stuvade makaronerna! Betyg 4 av 5
Citera
2017-11-24, 23:58
Medlem
ace_secs avatar
Dafgårds Mannerströms serie

Ugnsstekt kycklingfilé
Svaga smaker, smakar nästan ingenting. Saftig kyckling och bra pasta. Lägg på 2 minuter i mikron; rätten blir aldrig klar på den angivna tiden. Betyg 2 av 5

Pannbiff
I likhet med ovanstående rätt så lider denna måltid av brist på smaker! Den innehåller mycket gott, men smakar i princip ingenting. Potatisgratängen är inte bra, lös och intetsägande. Betyg 1 av 5

Wallenbergare
En rätt som av tradition är ganska mild i smakerna, så även denna.Gott kött, okej potatismos. Betyg 3 av 5

Rödspätta
En rätt helt utan smaker. Smakar absolut ingenting. Dock fina spättarullader. Betyg 1 av 5

Spagetti Bolognese
Mannerströms bästa rät hos Dafgårds. Bra smaker med djup. Fin pesto som ger en ytterligare kick. Beyg 4 av 5
Citera
2017-11-25, 00:08
Medlem
kraftfoders avatar
Dafgårds Kåldolmar i gräddsås
Åt under veckan, då jag inte ätit kåldolmar på länge, tyvärr en smärre besvikelse för kötthalten i fyllningen var obefintlig. Märkligt att de snålar på köttet eftersom det är den manuella tillverkningen som egentligen kostar pengar. 33:- på Willys för ett paket med fyra stora kåldolmar i gräddsås. Såsen fantastisk! Hade gärna betalat en femma mer för paketet om det på det viset finns råd för Dafgårds att öka köttmängden. Tror det var 14 eller 17% kött i dolmarna, alldeles för lite. Kul grej att receptet som står på paketet innehåller massor av kött förresten, Dafgård har inte följt sitt eget recept..

Betyg: 2,5 av 5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in