2015-11-30, 01:25
Medlem
hagsatras avatar
Karins lasagne. 6/10 i godhet, men 10/10 om man bara räknar frysrätter. Bästa frysta lasagnen på marknaden. Bonustips: Lägg upp på en tallrik, krydda med salt, tillsätt en klick dijonsenap och ha en enkel sallad med coctailtomater vid sidan av. Lyxa gärna till det dessutom med en färsk baguette med flingsalt,smör och olivolja och du har en bra måltid på åtta minuter.
Citera
2015-11-30, 09:54
Medlem
japanskbruds avatar
-300 av 5
Allt från ECAB.
Citera
2015-11-30, 10:02
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Karins lasagne. 6/10 i godhet, men 10/10 om man bara räknar frysrätter. Bästa frysta lasagnen på marknaden. Bonustips: Lägg upp på en tallrik, krydda med salt, tillsätt en klick dijonsenap och ha en enkel sallad med coctailtomater vid sidan av. Lyxa gärna till det dessutom med en färsk baguette med flingsalt,smör och olivolja och du har en bra måltid på åtta minuter.

Håller med ätit den ett antal gånger.

Räknas risgrynsgröts korvar ? Har en i kylen funderar på att äta den idag
Citera
2016-04-09, 22:14
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Felix Grande "Poulette"
smak och konsistens 9/10 bland färdigrätter
Små örtkryddade köttbullar i en redd tomatsås med pasta. Italiensk smak, riktigt goda köttbullar.
Pris: ca 38 kr
Citera
2016-04-12, 01:26
Medlem
christerys avatar
Såsen till angusbiffarna från findus var faktiskt en höjdare, ingen aning om varför men den smakade perfekt till frysrätten.

https://static.mathem.se/shared/imag.../grillad-1.jpg
Citera
2016-04-16, 10:56
Medlem
JoeDevolas avatar
Jag kommer att vara orättvis, då jag kommer att jämföra med hemlagade varianten av samma rätt.

Karins lasagne: Det syns tydligt att färsen är billig eller utspädd. Smaklös och svår att piffa upp. 3/10.

Lidls pizza i trepack med salami (vet inte namnet): Minst lika bra som min lokala pizzerias sorgliga skapelser. Jag saltar den försiktigt och kryddar med torkad oregano, kanske lite extra ost. I sammanhanget riktigt bra. 4/10.

Coops bruna bönor i plastkorv: Pimpar den med en aning ättika och minimalt med salt. Tveksamt om jag skulle göra den bättre själv. 9/10.

Soldatens ärtsoppa: Rätt mycket fläsk i soppan, men kanske är det något låg kvalitet på köttet. 8/10.

Billys var det länge sedan jag åt och jag hoppas att det dröjer lika länge till: Onyttig bukfylla utan glädje. Går precis lika bra med ister. Köp chips istället! 1/10.

Bullens Pilsnerkorv: Den enda billiga varmkorven med existensberättigande. Smakar som Sibyllas varmkorvar gjorde på 80-talet. Tummen upp! 6/10.

Sibyllas varmkorv och grillade slaktavfall anno 2016: Nu med "förbättrat nytt recept". Ja, förbättrat för er plånbok ja. Dra åt helvete med er. 2/10.

Dennis Hotdogs: Utger sig inte för att vara någonting utöver det vanliga. Därför är jag snäll och ger dem 2/10.
Citera
2016-04-16, 11:19
Medlem
Findus "pasta alfredo" 4/5
God maträtt men behöver lite krydda.

Ica kebab pizza 3/5
God smak men dålig botten.
Citera
2016-04-16, 12:42
Medlem
JoeDevolas avatar
Jag tar tillbaka mina onödigt hårda ord om Sibylla.

Lidl har ett trepack med frysta schnitzlar. Det kanske var något fel på mina. De smakade som om de var på gränsen till att bli för gamla. Kollade aldrig datumet tyvärr, men de bör ha varit en bra bit ifrån bäst före-datumet. Kan bara ge 1/10. En stor hund fick min sista schnitzel. Rätt säker på att han efter de 12 sekunderna han avnjöt anrättningen gav en solklar tia.
Citera
2016-04-17, 21:24
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag tar tillbaka mina onödigt hårda ord om Sibylla.

Lidl har ett trepack med frysta schnitzlar. Det kanske var något fel på mina. De smakade som om de var på gränsen till att bli för gamla. Kollade aldrig datumet tyvärr, men de bör ha varit en bra bit ifrån bäst före-datumet. Kan bara ge 1/10. En stor hund fick min sista schnitzel. Rätt säker på att han efter de 12 sekunderna han avnjöt anrättningen gav en solklar tia.

De enda schnitzlar man ska köpa på Lidl är deras XL-schnitzel som de har ibland (oftast när det är XL-vecka). Den är riktigt bra. De andra är inte roligare än på ICA.
Citera
2016-06-02, 01:42
Medlem
Lightnights avatar
Någon som har en åsikt om Coops egna pizzor (de som väger 350-365 gram)? Tycker jag har läst att de fått "bäst i test" och liknande, men ändå är de några av de mest menlösa pizzor jag någonsin ätit.

Är jag riktigt hungrig kanske de får 2/5 i betyg, men då framför allt för att de mättar.
Citera
2016-06-02, 03:43
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Någon som har en åsikt om Coops egna pizzor (de som väger 350-365 gram)? Tycker jag har läst att de fått "bäst i test" och liknande, men ändå är de några av de mest menlösa pizzor jag någonsin ätit.
Japp, menlösa om man skall vara snäll.
Bästa frysta pizzan är Icas kebab i den svarta asken. Den var ännu bättre innan de började med vitlökssås(som inte smakar någonting). Grandiosa XL El Nacho kan gå men finns sällan i min affär. Alla pan-pizzor går bort. Deg är billigt men inte god på frysta pizzor. Fattar inte varför någon köper rustica.
Citera
2016-11-08, 18:34
Medlem
Karins lasagne funkar helt ok
Dafgårds kåldolmar är riktigt bra
Generellt är kycklingbaserade rätter bättre än ox och fläsk som oftast är ihopalimmad sörja.
Lidls xxl schnitzlar är också en favorit.
Dom flesta fryspizzor utom dr Ötkers mozarella smakar skit men tyvärr har lidl slutat med dem och priset gått upp 30 % sen de hamnade i finbutikerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in