2017-11-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Med Milan, Lazio, Atalanta och troligtvis Napoli så ska det inte vara omöjligt att vi får se calcio i Lyon i maj.
Bredden finns absolut inom Calcio. 7 - 8 lag som kan konkurrera bland de bättre lagen i Europa. Men jag har börjat tvivla på toppen. Juventus har de senaste åren visat sig vara värdiga utmanare till titeln om väldens bäst lag, men nu verkar de ha det svårare. Inte minst pga sin åldrande defensiva kraft som varit deras styrka. Roma har mycket att bevisa, medan Napoli sat sig i ett fullständigt onödigt svårt läge samtidigt som de har en relativt smal trupp som faktiskt skulle kunna ha en chans att erövra lo Scudetto.

Lagen i CL spretar åt alla jävla håll.
Citera
2017-11-23, 23:22
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Bredden finns absolut inom Calcio. 7 - 8 lag som kan konkurrera bland de bättre lagen i Europa. Men jag har börjat tvivla på toppen. Juventus har de senaste åren visat sig vara värdiga utmanare till titeln om väldens bäst lag, men nu verkar de ha det svårare. Inte minst pga sin åldrande defensiva kraft som varit deras styrka. Roma har mycket att bevisa, medan Napoli sat sig i ett fullständigt onödigt svårt läge samtidigt som de har en relativt smal trupp som faktiskt skulle kunna ha en chans att erövra lo Scudetto.

Lagen i CL spretar åt alla jävla håll.
Sant.
På tal om Napoli kollade jag närmare på gruppen. Napoli har bättre målskillnad än Shaktar så skulle City vinna och Napoli vinna så är Napoli vidare.
Vi får se.
Citera
2017-11-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Sant.
På tal om Napoli kollade jag närmare på gruppen. Napoli har bättre målskillnad än Shaktar så skulle City vinna och Napoli vinna så är Napoli vidare.
Vi får se.

Sarri har haft koll hela tiden och räknat... Men det är onödigt för att lag som Napoli att sätta sig i den situationen även om de har koll. Inte minst eftersom man måste förlita sig på andra lags resultat. Bsicotto, och ren överlevnadsstrategi att man inte vill ha med sig Napoli till slutspelet.
Citera
2017-11-23, 23:46
Medlem
UEFA poängen:

Land, årets poäng, totalt de senste fem åren, lag som är kvar.
Spain 11.285 98.569 7/ 7
England 12.785 72.319 7/ 7
Italy 9.833 68.749 6/ 6
Germany 6.142 67.712 6/ 7
France 8.166 53.081 5/ 6
Citera
2017-11-24, 00:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
UEFA poängen:

Land, årets poäng, totalt de senste fem åren, lag som är kvar.
Spain 11.285 98.569 7/ 7
England 12.785 72.319 7/ 7
Italy 9.833 68.749 6/ 6
Germany 6.142 67.712 6/ 7
France 8.166 53.081 5/ 6

Årets poäng är lite missvisande. Redan har tre lag från PL fått bonuspoängen för avancemang till slutspel i CL, något som troligtvis Juventus och Roma får efter nästa omgång.

Det mest anmärkningsvärda är Tysklands usla år. Berlin och Hoffenheim ryker från gruppen av EL, vilket får stor effekt på rankingen. Det är ur rankingsynpunkt av yttersta vikt att ha många lag kvar i spel eftersom alla lag bidrar med att samla poäng. Kanske åker även Köln ur gruppspelet.

Italien har ganska bra chanser att vinna årets rankingskörd. Jag tror Juventus fortsatt kan gå långt i CL, medan alla italienska ELlag känns som potentiella finallag. I slutändan är det dock svårt att slå Spanien; med Barca, Real och ibland AM ständigt långt i CL så haglar rankingpoäng in.
Citera
2017-11-24, 03:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
I EL leker de italienska lagen hem poängen. Osäker på om man vågar dra slutsatser om det ännu. För vi vet att det bästa laget från Milano just nu är Inter, och de har inte kvalificerat sig till europaspel. Mend et tyder onekligen på att Calcio är på väg tillbaka. Vändningen startade för ett par år sedan och visar nu på resultat.

Gli Azzurri var som bäst 1998 – 2002, men blev bäst i världen lite senare, 2006. Svackan blev djup eftersom många omständigheter sammanföll. Men resan uppåt startades för några år sedan utan att det var en dramatisk start.
Jag ser likheter med Milans cl-guld 2007. Man var som bäst 2002-2006 men vann guldet ett år senare. Samtidigt tippade jag faktiskt att italien skulle vinna 2006, det var inget lastgammalt lag 06, Frankrikes lag var äldre med bla Zidane och Thuram födda 1972. Italiens startspelare var födda 76-79 förutom Cannavaro som var född 73.

Jag håller perioden 2006-2009 som den klart mörkaste i mitt serie a tittande trots Milans cl-titel 2007. 3 riktiga skitår. Ljusglimtarna var Sampdoria och fiorentina. Vad mer fanns det att glädjas åt?
Citera
2017-11-24, 08:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Årets poäng är lite missvisande. Redan har tre lag från PL fått bonuspoängen för avancemang till slutspel i CL, något som troligtvis Juventus och Roma får efter nästa omgång.

Det mest anmärkningsvärda är Tysklands usla år. Berlin och Hoffenheim ryker från gruppen av EL, vilket får stor effekt på rankingen. Det är ur rankingsynpunkt av yttersta vikt att ha många lag kvar i spel eftersom alla lag bidrar med att samla poäng. Kanske åker även Köln ur gruppspelet.

Italien har ganska bra chanser att vinna årets rankingskörd. Jag tror Juventus fortsatt kan gå långt i CL, medan alla italienska ELlag känns som potentiella finallag. I slutändan är det dock svårt att slå Spanien; med Barca, Real och ibland AM ständigt långt i CL så haglar rankingpoäng in.

Satt och spånade lite i pausen igår.
Milan ligger för närvarande utanför Europaplatserna i Serie A. Skulle man stanna där, men vinna Europa Leauge så får man en Champions Leagueplats.
Atalanta ligger långt ner i Serie A-tabellen men verkar vara ett cuplag. De ligger i åtondelsfinal i Coppa Italia, oklart motstånd ännu, men iochmed en seger hade man mött Napoli i kvartsfinal. De fokuserar ju som sagt på Scudetton så där har man kanske chans.

Så... med Milanseger i Europa League och Atalanta som Coppa Italia-vinnare samt nuvarande tabell så skulle 2018-2019 års Europadeltagagare vara som följer

Champions League
Napoli
Inter
Juventus
Roma
Milan

Europa League
Lazio
Sampdoria
Atalanta

Helt okej uppsättning. Vi får se hur det ser ut i maj.
Citera
2017-11-24, 20:43
Medlem
cyberkalles avatar
Ja visst ni runkar jävligt ofta om ligarakingen i denna tråd lite sjukligt faktiskt.
Japp ni är före Bundesliga wow vilken grej men när det gäller det som är så jävla mycket viktigare... Publiken där är Bundesliga som vanligt ohotad etta med nästan dubbelt så mycket publik än Serie A vad fan spelar rankningen för roll?
Fotboll är för sina fans inte för Uefa.
Citera
2017-11-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ja visst ni runkar jävligt ofta om ligarakingen i denna tråd lite sjukligt faktiskt.
Japp ni är före Bundesliga wow vilken grej men när det gäller det som är så jävla mycket viktigare... Publiken där är Bundesliga som vanligt ohotad etta med nästan dubbelt så mycket publik än Serie A vad fan spelar rankningen för roll?

Ha ha jag kan till viss del hålla med, men detta är onekligen en mild bris jämfört med den Sturm und Drang som inträffade på Flashback då Bundesliga gick förbi Serie A i rankingen. Serie A har varit i en ständig nedförsbacke sedan drygt ett decennium, och att det nu börjar vända med italienska talanger och italienska lag som lyckas prestera i Europa drar naturligtvis till sig viss munterhet. Tyvärr är det en tävling, dvs man jämför sig med konkurrenter. Finns dock ingen i tråden som skulle få för sig att snacka skit om Fußball. Herregud bratwurstrunkarna är regerande världsmästare!
Citera
2017-11-24, 21:57
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

är väl inte missvisande. England har också 2 lag som lär gå vidare också och få bonuspoängen fördelen med ha 5 lag.

håller med Tyskalaget skämmer ut sig. Dortmund varit en storbesvikelse, RB Leipzig har en liten chans att ta sig vidare tror iallafall de kan bli ett bra Europalag på sikt men övriga tyska har varit skit. tråkigt dock man nu ändrade så top 4 har 4 direktplatser.
Citera
2017-11-24, 22:17
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Haha, ligarakingen bryr jag mig inte i. Italien har fina kortsidor. Jag är mer intresserad hur det går med Goretzka. Finns det en chans att han kommer till Juve? Bayern köpte Tolisso, så kanske, bara kanske, kan jag hoppas att Goretzka kommer till Juve.

Det var väl på Farfans tid, underbar spelare, Goretzka kom fram? Kanske fel tråd, men jag vill verkligen ha Goretzka till Juve.
Citera
2017-11-24, 22:29
Medlem
myskankans avatar
Caputo är en målgaranti i Serie B, har Empoli gjort den bästa värvningen i sommras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in