2017-11-24, 19:14
Medlem
Är ni oroliga nu små pojkar? Ni som inte tror att det är en våldtäkt, kan det vara så att ni är rädda för att själva ha begått våldtäkt? Nu när det krävs så lite i era ögon, att det inte måste handla om överfall och våld? Ni måste bara lära om, lära rätt, kvinnors kroppar är inte till för er att utnyttja. För nu är det så här, kvinnor över hela världen säger stopp, det räcker nu. Ta det till er! Var säker på att om du har sex med någon att vederbörande är med på det, så jävla svårt kan det inte vara!!
Citera
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangomannen
Joh*n Wi**man kan jag meddela.

Nej JW var inte gift. Dock äldre än Moa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Varför säger förövaren att han ville prata om det var sex han var ute efter? Varför säger han jo om hon säger nej två gånger?

Buhuu hon gick med till hotellrummet då får man tydligen inte säga nej . Ingen bryr sig om det skulle tas upp i en domstol varför hon gick med till ett hotellrum utan den vinklingen är för dårar och andra som inte fattar bättre.

Källa på det och han är hennes vän på FB, så det behövs verkligen att du belägger detta.

Mer kan jag tyvärr inte säga.
Citera
2017-11-24, 19:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Nä, då glömmer vi den uppgiften.
Citera
2017-11-24, 19:19
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Joh*n Wi**man kan jag meddela.

Det har jag väldigt svårt att tro. 100+ sidor och den här tråden handlar praktiskt taget bara om Moa ljuger eller om hon får skylla sig själv eller inte. Fokus vore att försöka få fram namnet.
Citera
2017-11-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Är ni oroliga nu små pojkar? Ni som inte tror att det är en våldtäkt, kan det vara så att ni är rädda för att själva ha begått våldtäkt? Nu när det krävs så lite i era ögon, att det inte måste handla om överfall och våld? Ni måste bara lära om, lära rätt, kvinnors kroppar är inte till för er att utnyttja. För nu är det så här, kvinnor över hela världen säger stopp, det räcker nu. Ta det till er! Var säker på att om du har sex med någon att vederbörande är med på det, så jävla svårt kan det inte vara!!
Ja så är det ju. Man letar efter halmstrån. Man hjälper sina jämlikar med argument bara för att man själv ska känna sig som en bättre människa än det svin man egentligen är.
Citera
2017-11-24, 19:21
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jo, har ju också tånkt så. Men innan det då, jag sov ju och var helt borta när jag vaknade...

Det är ok att bara klä av sig naken och taffsa på någons kön sådär? Bara den andra vaknar och sedan låter det fortsätta? Om det dröjer ännu längre tills personen vaknar då!?

Det är ju som med alla situationer något som måste bedömas utifrån händelsen som sådan. Att du går med på en fortsättning utan att starkt markera eller påkalla uppmärksamhet gör ju att du medverkar i något som trots allt är ganska vanligt. Det ser man ju till och med på TV nuförtiden i Paradise Hotel exempelvis. Om du kämpat mot och den andre hade fortsatt hade det handlat om sexuellt utnyttjande alternativ våldtäkt beroende på situationen.

Du ger en mer innehållsrik berättelse än MH, men det är likafullt omöjligt att fastställa något eftersom inte båda parter ger sin version.
Citera
2017-11-24, 19:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh

Nej det gör de inte. Detta är ett västerländskt påfund. Tror du de har MeToo i liksom Indien eller Saudiarabien? Denna kampanj är bara ytterligare ett påfund för att vita ska bli ännu färre. På väg till att det inte ska bli ok att ragga ens utan det kommer behövas påskrivet dokument innan vad som är ok och vad som inte är det.

Här raggade snubben upp Moa till sitt hotellrum. Han hade sex i skallen. Hon var möjligen helt borta pga av det var kanske den första gången någonsin hon hade druckit mycket sprit och kanske var på också att nu ska det bli sex. Han var på det klara att japp hon till mitt hotellrum nu ska det bli ligga till. Väl i sängs nyktrade Moa till och sa nej jag vill gå till min säng men reste sig inte eller gjorde det minsta annat för att visa att jag ville först men inte mera. Sedan det klassiska för honom att ett nej är nog inte ett riktigt nej om det inte blir så att hon försöker resa sig upp och gå därifrån så han körde på.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-11-24 kl. 19:27.
Citera
2017-11-24, 19:23
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Har man sagt A får du säga A. Du är inne på ett skvallerforum, klart du kan säga mer. Om det nu är Wissman vad har du fått den informationen ifrån.
Citera
2017-11-24, 19:23
Medlem
Undrar hur mäns kvinnosyn påverkas av alla lättillgängliga porrsidor på nätet. Någon som tänkt på detta och hur unga pojkars syn på kvinnor och sex kommer att vara när de blir vuxna efter att under årens lopp kollat på porrvideor på nätet. Många av dessa videor visar kvinnor i förnedrande situationer.
Senast redigerad av ikarus80 2017-11-24 kl. 19:29.
Citera
2017-11-24, 19:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Det är ju som med alla situationer något som måste bedömas utifrån händelsen som sådan. Att du går med på en fortsättning utan att starkt markera eller påkalla uppmärksamhet gör ju att du medverkar i något som trots allt är ganska vanligt. Det ser man ju till och med på TV nuförtiden i Paradise Hotel exempelvis. Om du kämpat mot och den andre hade fortsatt hade det handlat om sexuellt utnyttjande alternativ våldtäkt beroende på situationen.

Du ger en mer innehållsrik berättelse än MH, men det är likafullt omöjligt att fastställa något eftersom inte båda parter ger sin version.

Precis, så var är råttan som ska ge sin version? Paradise Hotel kanske är ditt favoritprogram men det ska inte förväxlas med lagen. Du ska väl inte spekulera alls egentligen om du nu inte har bådas version?
Citera
2017-11-24, 19:24
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Buhuu hon gick med till hotellrummet då får man tydligen inte säga nej . Ingen bryr sig om det skulle tas upp i en domstol varför hon gick med till ett hotellrum utan den vinklingen är för dårar och andra som inte fattar bättre.

Går hon till hotellrummet har hon tagit ett steg mot otrohet. Säger hon nej är det naturligtvis nej. Problemet här är att du fastslår något bara på en persons berättelse. Jag kan också beskriva saker och du kan tycka till om det, men du kan inte vara säker på att det verkligen gått till på det sättet.

Hur kan du göra så tvärsäkra uttalanden utan att ha fått båda parters berättelse? Det verkar ju snarare du som är en dåre som bestämmer dig för hur något är utan att egentligen veta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in