Citat:
Ursprungligen postat av
Treshar111
Han har berättar själv i ett av förhören att han var väldigt mobbad och utsatt, hurvida de stämmer vet ingen.
Förövrigt så är nog Billy rökt, om inte i tingsrätten så kommer hovrätten se till att han kommer sitta länge.
Jag får intrycket av han i förhören att han inte inser detta? Jag tror han skulle neka och komma på någon dålig ursäkt om de så fanns en video på när han slår ihjäl Tova.
Tror han kommer bli paff när domaren läser upp livstids domen för honom, om ett par år kanske han uppnår förståndet att han inte är oumbärlig.
Man kan ju alltis hoppas på det!
Ja han är i stor förnekelse och verkar inbilla sig att mystiska Ludde ska kunna "rädda" honom (som alternativ GM). B reagerar knappt när man talar om vad åkl kommer yrka för straff, förhör 171004:
FL Eh, vi hade ett möte med åklagaren, senast i morse,
BF Mm
FL idag på förmiddagen
BF Yes
FL Och han, som utredningsläget ser ut nu, så kommer åklagaren yrka på livstids fängelse
BF Mm
FL För det här
BF Ja, det kan jag tänka mig
FL Och som det ser ut nu,
BF Mm
FL den person som kan påverka utredningsläget mest just nu, den personen är..
BF Jag
FL Du
BF Precis. Mm. Så långt är jag med.
Håller det till livstid i HR där det väl kommer hamna till slut? Jag hoppas det. Häst Jonna fick ju det men där ingick styckning/gömma kroppen, här är det "bara" gömma kroppen. Eller blir som med Martin som misshandlade Lotta till döds, 18 år? Skillnaden mot Martin är att han ringde polisen efter dådet och erkände brottet. Martin hade ett tung bagage med tidigare hemska våldsbrott, B har väl bara något mindre narkotikabrott sedan tidigare. Det är väldigt bra att det finns sådan robust bevisning ang grov kvinnofridskränkning, plus att det att han gömmer kroppen räknas som (väldigt?) försvårande (bland flera andra försvårande omständigheter då).