Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mannens berättelse låter väldigt trovärdig, men tyvärr skiljer sig hans och fruns berättelser om tidpunkter åt för när skriket kan ha skett.

Enligt mannen gick han och la sig efter melodifestivalens sista låt och skriket hade varit under omröstningen. Han säger att det måste varit max en halvtimme innan han somnade och det hade han inte gjort när hustrun kom in. Skriket ska ha varit max en halvtimme innan frun kom upp.

Men frun berättar att hon skickat sms till Minna 00.37 efter omröstningen och att hon är säker på att hon satt uppe ett tag efter. Hon gissar att hon gick och la sig 01.30 minst, kanske 02.00. Då sov mannen.

Så? Vilken tid?

Om skriket har varit under omröstningen och den slutade innan 00.37, efter samtalet som frun hade stämmer det inte med Tovas förmodade skrik, eftersom Tova pratade med Emma 01.16.

Skulle kunna stämma med fruns berättelse dock, att något hände strax efter 01.16, då Tova pratat med Emma.

Ja, så kan det vara med vittnesmål. Men mannens beskrivning åter så trovärdigt att det känns som att det måste ha varit Tovas skrik ändå.

Enligt Aftonbladets Eurovision-liverapportering började omröstningen ca 23:45 och avslutades ca 00:35
Citera
2017-11-23, 22:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Baserat på vad jag har läst så tror jag han visste iaf den eftermiddagen att han skulle göra något med tova den dagen. Mest för att han döljer för de övriga att tova ska komma och tar en kompis åt sidan för att han och billy ska hämta henne. Han ville nog att så få som möjligt skulle veta att hon var där den dagen. Jag misstänker att orsaken till mordet har att göra med att hon ska på fest den kvällen. Han klarade ju inte av att hon var simtränare och det fanns en manlig simtränare där eller att hon jobbar med hemtjänst och i närheten av äldre gubbar så att hon ska på en fest där det med stor säkerhet finns killar på är droppen som fick bägaren att rinna över. I hans sjuka hjärna så är hon otrogen så fort det finns en kille i närheten och om hon ska på fest så skulle hon säkert ha gruppsex med alla killar på festen.
Citera
2017-11-23, 22:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag tycker ändå att han lyckas rätt bra med att rensa bort bevis. Men det tyder nog mycket på att han inte har nån empati eller är psykiskt sjuk och verkar inte bry sig om nån annan än sig själv. Han blir nog inte ens skärrad utan rensar noggrannt bort alla spår av tova i närområdet samt på sig själv. Han har ju otur att någon polis uppfattar att det är fjällrävenknappar som jag tror är en av anledningarna att polisen så snabbt misstänker grabbarna. Hade polisen inte sett något i tunnan så tror jag nog att det hade tagit betydligt längre tid innan de plockats in.
Citera
2017-11-23, 23:16
Medlem
litenpandas avatar
Sida 781. Efter att ha sett foton på där man tar hammaren från snickarstället tycker jag inte att det känns givet att ta en hammare, man hade kunnat ta vad som helst som hänger där. Det säger egentligen inte så mycket men det finns antagligen verktyg/stenar/knivar/annat som kan användas som mordvapen på mer tillgängliga platser på gården.
Citera
2017-11-24, 03:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Han har berättar själv i ett av förhören att han var väldigt mobbad och utsatt, hurvida de stämmer vet ingen.

Förövrigt så är nog Billy rökt, om inte i tingsrätten så kommer hovrätten se till att han kommer sitta länge.
Jag får intrycket av han i förhören att han inte inser detta? Jag tror han skulle neka och komma på någon dålig ursäkt om de så fanns en video på när han slår ihjäl Tova.

Tror han kommer bli paff när domaren läser upp livstids domen för honom, om ett par år kanske han uppnår förståndet att han inte är oumbärlig.
Man kan ju alltis hoppas på det!

Jo det blir ju lite segt att sitta inne tills han är 40+, alla hans bästa år helt åt helvete för att han var svartsjuk.
Citera
2017-11-24, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Baserat på vad jag har läst så tror jag han visste iaf den eftermiddagen att han skulle göra något med tova den dagen. Mest för att han döljer för de övriga att tova ska komma och tar en kompis åt sidan för att han och billy ska hämta henne. Han ville nog att så få som möjligt skulle veta att hon var där den dagen. Jag misstänker att orsaken till mordet har att göra med att hon ska på fest den kvällen. Han klarade ju inte av att hon var simtränare och det fanns en manlig simtränare där eller att hon jobbar med hemtjänst och i närheten av äldre gubbar så att hon ska på en fest där det med stor säkerhet finns killar på är droppen som fick bägaren att rinna över. I hans sjuka hjärna så är hon otrogen så fort det finns en kille i närheten och om hon ska på fest så skulle hon säkert ha gruppsex med alla killar på festen.

Ja Fredrik är ju den som hämtar T vid ICA (tillsammans med B) o det är till Jimmy B skickar SMS om "ludde"
Från förhör 170620:
L Fel, du ber Fredrik,
BF Mhm
FL att han ska säga till Jimmy och dom andra, att Hampus Lund*n är i Fränö, den här
lördan, den trettonde i femte
BF Mm
FL Att det ska han säga till dom andra, när dom åker iväg på cruising
BF Ja. Det vill jag inte svara på, som sagt men, ja
FL Och andledningen till det, säger Fredrik, det är att, för då skulle inte dom vilja
komma till Fränö. Det säger du till Fredrik.
BF Jag förstår inte vart du vill komma, men
FL Sen, sen sa du också, att en annan tjej skulle komma till Fränö efter att Tova, sen när
Tova hade åkt därifrån
.
Citera
2017-11-24, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Sida 781. Efter att ha sett foton på där man tar hammaren från snickarstället tycker jag inte att det känns givet att ta en hammare, man hade kunnat ta vad som helst som hänger där. Det säger egentligen inte så mycket men det finns antagligen verktyg/stenar/knivar/annat som kan användas som mordvapen på mer tillgängliga platser på gården.

Fast de hade funnit en hammare på sjöbotten i närheten där skottkärran med kroppen påträffades.
Citera
2017-11-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Han har berättar själv i ett av förhören att han var väldigt mobbad och utsatt, hurvida de stämmer vet ingen.

Förövrigt så är nog Billy rökt, om inte i tingsrätten så kommer hovrätten se till att han kommer sitta länge.
Jag får intrycket av han i förhören att han inte inser detta? Jag tror han skulle neka och komma på någon dålig ursäkt om de så fanns en video på när han slår ihjäl Tova.

Tror han kommer bli paff när domaren läser upp livstids domen för honom, om ett par år kanske han uppnår förståndet att han inte är oumbärlig.
Man kan ju alltis hoppas på det!

Ja han är i stor förnekelse och verkar inbilla sig att mystiska Ludde ska kunna "rädda" honom (som alternativ GM). B reagerar knappt när man talar om vad åkl kommer yrka för straff, förhör 171004:
FL Eh, vi hade ett möte med åklagaren, senast i morse,
BF Mm
FL idag på förmiddagen
BF Yes
FL Och han, som utredningsläget ser ut nu, så kommer åklagaren yrka på livstids fängelse
BF Mm
FL För det här
BF Ja, det kan jag tänka mig
FL Och som det ser ut nu,
BF Mm

FL den person som kan påverka utredningsläget mest just nu, den personen är..
BF Jag
FL Du
BF Precis. Mm. Så långt är jag med.

Håller det till livstid i HR där det väl kommer hamna till slut? Jag hoppas det. Häst Jonna fick ju det men där ingick styckning/gömma kroppen, här är det "bara" gömma kroppen. Eller blir som med Martin som misshandlade Lotta till döds, 18 år? Skillnaden mot Martin är att han ringde polisen efter dådet och erkände brottet. Martin hade ett tung bagage med tidigare hemska våldsbrott, B har väl bara något mindre narkotikabrott sedan tidigare. Det är väldigt bra att det finns sådan robust bevisning ang grov kvinnofridskränkning, plus att det att han gömmer kroppen räknas som (väldigt?) försvårande (bland flera andra försvårande omständigheter då).
Citera
2017-11-24, 07:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja han är i stor förnekelse och verkar inbilla sig att mystiska Ludde ska kunna "rädda" honom (som alternativ GM). B reagerar knappt när man talar om vad åkl kommer yrka för straff, förhör 171004:
FL Eh, vi hade ett möte med åklagaren, senast i morse,
BF Mm
FL idag på förmiddagen
BF Yes
FL Och han, som utredningsläget ser ut nu, så kommer åklagaren yrka på livstids fängelse
BF Mm
FL För det här
BF Ja, det kan jag tänka mig
FL Och som det ser ut nu,
BF Mm

FL den person som kan påverka utredningsläget mest just nu, den personen är..
BF Jag
FL Du
BF Precis. Mm. Så långt är jag med.

Håller det till livstid i HR där det väl kommer hamna till slut? Jag hoppas det. Häst Jonna fick ju det men där ingick styckning/gömma kroppen, här är det "bara" gömma kroppen. Eller blir som med Martin som misshandlade Lotta till döds, 18 år? Skillnaden mot Martin är att han ringde polisen efter dådet och erkände brottet. Martin hade ett tung bagage med tidigare hemska våldsbrott, B har väl bara något mindre narkotikabrott sedan tidigare. Det är väldigt bra att det finns sådan robust bevisning ang grov kvinnofridskränkning, plus att det att han gömmer kroppen räknas som (väldigt?) försvårande (bland flera andra försvårande omständigheter då).

Bara en spekulation apropå varför det kan bli livstid i detta fall:

Tova hade ingen livserfarenhet och ingenstans att ta vägen. Det försatte henne i en svår situation medan hoten och våldet eskalerade. Det försvårar för Billy. Hon var i hans våld. Detta kombinerat med strypning (tid att besinna sig), 20 slag med hammare (tid att besinna sig) samt göra sig av med kroppen istället för att ringa polis/ambulans. Det finns ju också bevis på att han under en längre tid funderar på att döda henneoch öven hotat henne med det. Att det inte bara var stundens hetta.
Citera
2017-11-24, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bara en spekulation apropå varför det kan bli livstid i detta fall:

Tova hade ingen livserfarenhet och ingenstans att ta vägen. Det försatte henne i en svår situation medan hoten och våldet eskalerade. Det försvårar för Billy. Hon var i hans våld. Detta kombinerat med strypning (tid att besinna sig), 20 slag med hammare (tid att besinna sig) samt göra sig av med kroppen istället för att ringa polis/ambulans. Det finns ju också bevis på att han under en längre tid funderar på att döda henneoch öven hotat henne med det. Att det inte bara var stundens hetta.

Ja precis, jag skrev tidigare i tråden de försvårande omständigheter jag kan komma på:
Finns många försvårande omständigheter i det här: grov kvinnofridskränkning, ett svagare offer, ett utdraget dödsförlopp med dödsångest, utfört med grymhet/bestialitet, han har haft tid att besinna sig, han har gömt kroppen och varit en till offret närstående person.
Citera
2017-11-24, 08:16
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coinrunner
Fast de hade funnit en hammare på sjöbotten i närheten där skottkärran med kroppen påträffades.

Ja, det är ju hela poängen. Att han valde hammaren.
Citera
2017-11-24, 08:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja precis, jag skrev tidigare i tråden de försvårande omständigheter jag kan komma på:
Finns många försvårande omständigheter i det här: grov kvinnofridskränkning, ett svagare offer, ett utdraget dödsförlopp med dödsångest, utfört med grymhet/bestialitet, han har haft tid att besinna sig, han har gömt kroppen och varit en till offret närstående person.

Ja, exakt. Bra sammanfattning av dig. Hade han inte misshandlat och hotat henne tidigare utan bara fått ett tillfälligt psykpryt på alkohol och benso, ringt SOS och varit medhjälplig vid undersökningen med att berätta hur det gick till, så hade det inte hamnat ens i närheten av livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in