Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Vad jag vet har Kasselstrand och Hahne aldrig medverkat i Motgift. Inte heller har Kasselstrand och Erik Berglund i Den Kokta Grodan vad jag kan minnas någonsin pratat om Motgift, Dan eller Magnus (och jag har lyssnat på alla deras avsnitt). Möjligtvis att de nämnde Motgift når båda blev bortplockade från Soundcloud, men ärligt är jag skeptisk till att de ens då nämnde Motgift.
Men, de har gemensamma vänner. Erik Berglund har varit med i Ingrid & Conrad (t.ex. grattade han t.o.m. Ingrid på hennes födelsedag). William Hahne är väldigt
god vän med The Golden One.
Ingen aning vad Kasselstrands strategi är. Men han rör sig definitivt i kretsar som är nära Motgift & Co. Men som sagt så tycker jag Dan pratar om Alternativ För Sverige som om han inte har någon insider-info.
Även Kasselstrand har varit gäst hos Ingrid & Conrad, närmare bestämt i september förra året:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_vUcHgIwcM
Det troliga är väl att AfS, om de ställer upp i nästa års val, kommer att behandla I&C och Motgift på samma sätt som andra medier, dvs svara på frågor och ställa upp på intervjuer för att för ut sitt budskap.
Däremot är det i stort sett uteslutet att AfS kommer att ingå i själva projektet. De kommer tvärtom att markera sin självständighet gentemot andra mer radikala och frispråkiga aktörer, men ändå dra nytta av dem.