2017-11-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur många tror du är sugna på att jobba gratis på en bondgård för Pater Lund? Och de som verkligen är beredda att göra det, hur länge?

Vad jag menar med sitta vid datorn är att de kommer att spendera sin fritid med det. Friberg ska starta en bokhandel... . Jag antar att det var menat som ett skämt av någon.
Du får väl se. Många som är sjukt sugna på att bo i ett svenskt Sverige dock.
Citera
2017-11-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Knappast troligt de drar det så långt. Skulle ju i princip innebära att de lägger ner Motgift till förmån för att driva ett lantbruk.
Inte det minsta. Dessutom är det fler involverade än just bara Motgift.
Citera
2017-11-23, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Du får väl se. Många som är sjukt sugna på att bo i ett svenskt Sverige dock.

Mjo. Problemet är ju att man kan köpa sig svenska grannar om man har det gott ställt. Så det är ju inget unikt direkt.

Måste erkänna att förväntningarna är skyhöga. De måste leverera annars är det kört för dem.
Citera
2017-11-24, 00:30
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om de inte har pengar, skulle de kunna låna. Tanken är ju (i mitt scenario) att de köper mark/tomter/fastigheter och säljer dem kort därefter för mer till nationalister.

Alternativt kanske de upprätthåller traditionen med att driva in pengar i juletid för att finansiera omlokalisering. Förra året hade de en donationskampanj för Jonas De Geers flytt till Tyskland. I år kanske de har en för Motgifts flytt till Sverige.

Låna, av vem? Banken?
Citera
2017-11-24, 00:33
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
En ny hel- eller halvnazistisk sekt uppstår. Lattjo! Provkartan på rivaliserande extremistgäng är ganska stor nu. Hoppas att de ställer upp i val också och knycker en del röster från SD. Dock utqn att själva komma in i riksdagen.
Dagens ultrahöger uppvisar samma hopplösa splittring och sekterism som den revolutionära vänstern under 60- och 70-talen. Ett otal extrema sekter, som samtliga misslyckades med att vare sig bilda bestående folkrörelser eller ens komma in i Sveriges riksdag. Kul studieobjekt för oss "sektologer". Här finns många uppslag för akademiskt uppsatsskrivande.

Spännande vilken information du verkar sitta inne på. Du vet alltså att det ska bildas en ny sekt. Det får du gärna berätta mer om, vilka är dina källor? För det kan ju inte vara så att du är en imbecill som låter dig ledas av andra imbecilla?
Citera
2017-11-24, 08:43
Medlem
Redas avatar
Kan Hahne och Kasselstrand vara inblandade? De tänkte ju bilda ett nytt parti för något år sedan.
Citera
2017-11-24, 09:22
Medlem
storraps avatar
Menelik - infiltrera och håll oss underrättade!
Citera
2017-11-24, 12:08
Medlem
Jag vill så att säga go on the record och förutspå: praktfiasko.
Citera
2017-11-24, 12:26
Medlem
Citat:

Vad menar du?

Dan Eriksson har sagt att det som kommer att presenteras är det största som den nationella rörelsen i modern tid någonsin valt att genomföra. Ingrid Carlqvist följde upp med att makthavarna kommer att bli väldigt, väldigt arga.

Glöm snacket om ett nytt parti. Dan har redan prövat med Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti som båda slutade i fiasko. Dessutom tror jag varken Conrad eller Ingrid har nåt intresse för nya partibildningar.

Nationalismens nya spår är istället metapolitik.
Citera
2017-11-24, 12:26
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad jag vet har Kasselstrand och Hahne aldrig medverkat i Motgift. Inte heller har Kasselstrand och Erik Berglund i Den Kokta Grodan vad jag kan minnas någonsin pratat om Motgift, Dan eller Magnus (och jag har lyssnat på alla deras avsnitt). Möjligtvis att de nämnde Motgift når båda blev bortplockade från Soundcloud, men ärligt är jag skeptisk till att de ens då nämnde Motgift.

Men, de har gemensamma vänner. Erik Berglund har varit med i Ingrid & Conrad (t.ex. grattade han t.o.m. Ingrid på hennes födelsedag). William Hahne är väldigt god vän med The Golden One.

Ingen aning vad Kasselstrands strategi är. Men han rör sig definitivt i kretsar som är nära Motgift & Co. Men som sagt så tycker jag Dan pratar om Alternativ För Sverige som om han inte har någon insider-info.

Även Kasselstrand har varit gäst hos Ingrid & Conrad, närmare bestämt i september förra året: https://www.youtube.com/watch?v=Y_vUcHgIwcM

Det troliga är väl att AfS, om de ställer upp i nästa års val, kommer att behandla I&C och Motgift på samma sätt som andra medier, dvs svara på frågor och ställa upp på intervjuer för att för ut sitt budskap.

Däremot är det i stort sett uteslutet att AfS kommer att ingå i själva projektet. De kommer tvärtom att markera sin självständighet gentemot andra mer radikala och frispråkiga aktörer, men ändå dra nytta av dem.
Citera
2017-11-24, 12:52
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Som vanligt väl genomtänkta inlägg utav dig. Vad gör du ens på flashback? Du fyller ingen funktion.

Känns som du kommer få äta upp även detta.
Citera
2017-11-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Som vanligt väl genomtänkta inlägg utav dig. Vad gör du ens på flashback? Du fyller ingen funktion.

Känns som du kommer få äta upp även detta.

Även? Vad syftar du på?

Det börjar närma sig nu. Spänningen stiger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in