2017-11-21, 04:44
Medlem
Ganska säker på att många av de mest framträdande nationalisterna kommer flytta ihop och bilda ett eget litet samhälle. Allt annat vore en stor besvikelse. I Tyskland är detta rätt välutvecklat och det är den enda vägen tror jag, vi måste bli nybyggare och fixa våra egna samhällen av svenskar.
Citera
2017-11-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Ganska säker på att många av de mest framträdande nationalisterna kommer flytta ihop och bilda ett eget litet samhälle. Allt annat vore en stor besvikelse. I Tyskland är detta rätt välutvecklat och det är den enda vägen tror jag, vi måste bli nybyggare och fixa våra egna samhällen av svenskar.

Tror också det. Ingrid har väl pratat i podden om alla flyttkartonger hon har hemma.

Jag tror på nån liten ort i Dalsland eller Värmland som är etniskt svenskt. Jag kan tänka mig att man där startar med radiostudio (Conrad), tryckeri, gym (the Golden one), bokförlag och bokaffär (Friberg), ekologisk mat, åkeri (Söderman), gruvbolag (Friberg och Brinkmann) sen försöker man få in Dulny och NMR i detta och så vidare.

Listan kan göras hur lång som helst.
Citera
2017-11-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Tror också det. Ingrid har väl pratat i podden om alla flyttkartonger hon har hemma.

Jag tror på nån liten ort i Dalsland eller Värmland som är etniskt svenskt. Jag kan tänka mig att man där startar med radiostudio (Conrad), tryckeri, gym (the Golden one), bokförlag och bokaffär (Friberg), ekologisk mat, åkeri (Söderman), gruvbolag (Friberg och Brinkmann) sen försöker man få in Dulny och NMR i detta och så vidare.

Ett samhälle där alla sitter framför datorn. Såna här konstgjorda samhällen fungerar inte. Ingen annan kommer att vilja flytta dit och till slut (inte särskilt lång tid) så börjar deltagarna själva flytta därifrån.

Fullständigt värdelös idé. Inga kultsamhällen har någonsin fungerat.
Citera
2017-11-21, 10:02
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Den ända rätta vägen att gå så som samhället ser ut nu. Detta välkomnas!
Citera
2017-11-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ett samhälle där alla sitter framför datorn. Såna här konstgjorda samhällen fungerar inte. Ingen annan kommer att vilja flytta dit och till slut (inte särskilt lång tid) så börjar deltagarna själva flytta därifrån.

Fullständigt värdelös idé. Inga kultsamhällen har någonsin fungerat.
Du kan väl åtminstone vänta tills idéen är släppt innan du kallar den värdelös? Vem har sagt att dom alla ska sitta framför datorn?? Dom lär ju bruka jorden också.
Citera
2017-11-21, 10:52
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Du kan väl åtminstone vänta tills idéen är släppt innan du kallar den värdelös? Vem har sagt att dom alla ska sitta framför datorn?? Dom lär ju bruka jorden också.

Bruka jorden? Du tror att det är ett lantbruk de ska bosätta sig på? Eller du menar ett litet trädgårdsland.

Kan ju inte handla om något kollektiv. Sådant lär ju inte fungera någon längre tid. Kanske flera bostäder som hyrs eller köps i samma kommun?
Citera
2017-11-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Bruka jorden? Du tror att det är ett lantbruk de ska bosätta sig på? Eller du menar ett litet trädgårdsland.

Kan ju inte handla om något kollektiv. Sådant lär ju inte fungera någon längre tid. Kanske flera bostäder som hyrs eller köps i samma kommun?
Kolla upp den nationella tyska völkish-rörelsen av idag. Något i den stilen är det jag tänker på. Vet att den har influerat dem båda där nere.
Citera
2017-11-21, 14:38
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Kolla upp den nationella tyska völkish-rörelsen av idag. Något i den stilen är det jag tänker på. Vet att den har influerat dem båda där nere.

Knappast troligt de drar det så långt. Skulle ju i princip innebära att de lägger ner Motgift till förmån för att driva ett lantbruk.
Citera
2017-11-21, 16:16
Medlem
erikp121s avatar
Yukio Mishimas dödsdag. Spänningen är olidlig!
Citera
2017-11-21, 16:18
Medlem
hmkns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Min tanke med denna tråd är att lista ut vad som planeras. Vad tror ni? Nytt parti? Stor, enad, medieplattform? Börja spekulera!
En webbtidning? Ett forum? Flygbladsutdelning?! Möjligheterna är oändliga! Skämt åsido, ska bli intressant och se vad de hittar på, motgiftgänget är rätt ambitiösa med podcasten så de kommer nog lyckas bra med nästa projekt.
Citera
2017-11-21, 18:07
Medlem
Citat:
Men alltså är du helt tappad, Marxistjävel?? En random nyckel säger ju fan ingenting om var den går någonstans.
Haha, ja vem är det som är tappad här egentligen?
Pinsam tystnad.
Citera
2017-11-21, 18:50
Medlem
Citat:

Hur många tror du är sugna på att jobba gratis på en bondgård för Pater Lund? Och de som verkligen är beredda att göra det, hur länge?

Vad jag menar med sitta vid datorn är att de kommer att spendera sin fritid med det. Friberg ska starta en bokhandel... . Jag antar att det var menat som ett skämt av någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in