2017-11-23, 10:23
Medlem
Tänkte på en sak, någon som fattade vad Jörgens sist tillkomna tjej menade när hon sa. "Ja jag vet inte längre vem som är bonde, vem som är fru, det verkar hånglas lite kors och tvärs här"??

Hon måste väl ändå veta vilka 4 som är bönderna och då kunna inse att övriga är brevskrivare?! Eller kanske bara vinet som pratade.
Citera
2017-11-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tänkte på en sak, någon som fattade vad Jörgens sist tillkomna tjej menade när hon sa. "Ja jag vet inte längre vem som är bonde, vem som är fru, det verkar hånglas lite kors och tvärs här"??

Hon måste väl ändå veta vilka 4 som är bönderna och då kunna inse att övriga är brevskrivare?! Eller kanske bara vinet som pratade.
Tror hon menade att t.ex Jörgen hånglade med någon av Eriks Tjejer hans andra kvinnor har ju åkt hem. Therese som inte var med i gårdagens avsnitt har definitivt inte hånglat med någon. Om det inte är Jörgen så tror jag det är någon av Theres killar som hånglat med Eriks tjejer. Även Ville kan ha hånglat med vem som helst.
Senast redigerad av cashew30 2017-11-23 kl. 10:57.
Citera
2017-11-23, 11:15
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Jag tyckte det var uppenbart att hon var sarkastisk.

Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Tror hon menade att t.ex Jörgen hånglade med någon av Eriks Tjejer hans andra kvinnor har ju åkt hem. Therese som inte var med i gårdagens avsnitt har definitivt inte hånglat med någon. Om det inte är Jörgen så tror jag det är någon av Theres killar som hånglat med Eriks tjejer. Även Ville kan ha hånglat med vem som helst.
Vad fan snackar du om?
Citera
2017-11-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag tyckte det var uppenbart att hon var sarkastisk.

Vad fan snackar du om?

Okej, det var inte uppenbart för mig att hon var sarkastisk....det var därför jag ställde frågan
Citera
2017-11-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30

Ja jo kanske att det var så hon menade. Man förvånas ju inte över nåt när det gäller Jörgen, men skulle han verkligen vara så ful och gå så långt att han skulle hångla upp någon av Eriks tjejer?! Har svårt att tro att nån av dem skulle dras till Jörgen....men visst...han är ju mer macho än Erik så kanske att Ann-Louise skulle dras lite till honom...hon snackade ju om att gå och dansa med Wille för att göra Erik sotis....
Citera
2017-11-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Håller helt med.
Nu kanske det blir en jävligt dålig jämförelse i detta fall. MEN sitt eget beteende är ju det som är svårast att se. En person som är alkoholist har ju svårast att erkänna detta för sig själv - av den enkla anledning att man inte ser sitt eget beroende, sina egna brister och sitt eget beteende.

Det är väl ganska självklart att Tv4 som produktionsbolag vinklar det som de vill, de skiter ganska ordentligt i om det blir kärlek i slutändan eller inte - bara de har gjort jävligt bra tv fram tills dess.
Liselott blir vinklad på ett visst sätt - men samtidigt är det ju sådan hon är.

Om Dennis av någon outgrundlig anledning skulle välja Liselott till slut så kommer det bli som ett jävla fängelse.
Han kommer inte ens få åka iväg och handla utan att hon ska vara med. För han kan ju träffa någon tjejkompis i butiken som Liselott inte har hundra koll på.
Liselott är grovt svartsjuk och klarar helt enkelt inte av att hantera det.
Bara hoppas innerligt att Dennis inser detta.
Det som dock gör mig en aning skraj för hans skull är att det känns lite som att framförallt Annie backar då hon inte förstår att Dennis inte ser igenom henne.
Skulle faktiskt inte förvåna mig om hon lämnar gården i förväg av den anledning att hon tycker att Dennis borde se igenom Liselott och inse hur otroligt jobbig hon är.
Ja tror tyvärr att Annie har fått nog av Liselott och hennes bölande och tycker att Dennis borde märkt att hon är en drama-queen. Om det händer har han sumpat sin chans till en bra och klok tjej som Annie verkar vara. Skulle då Liselotte böla sig till Dennis i sista programmet lär deras förhållande vara över så fort kamerateamet lämnat gården. Hon ger mig rysningar över hela kroppen! Hennes svartsjuka är onormal och bottnar i ett kontrollbehov och en osäkerhet på sig själv samt svartsjuka och manipulation av högsta rang! Ingen vidare trevlig kombo, hon har allvarliga problem med sig själv och det lär bli ett rent helvete för honom om han väljer henne. Man kan ju bara hoppas för hans egen skull att han ser igenom henne och det verkade faktiskt lite som att han har börjat göra det nu i senaste avsnittet... Hoppas hon åker ut nästa gång! Då lär det bli liv i luckan! Hon är nästan otäckt.... Dennis verkar vara en bra grabb men lite för osäker på sig själv, och kan därför välja någon som har lite humör i sig för att styra upp hans liv lite... Man har ju sett detta beteende hos andra bönder genom åren tyvärr... Men det brukar ju inte hålla så länge i dessa fall... Önskar att han väljer Annie! Då får han en bra tjej som kan hålla i framtiden! Väljer han däremot liselotte så blir det ett helvete för honom! Helt övertygad!! Sen hoppas jag att Joacim väljer Jenny! Hon är en go tjej som har hjärtat på rätt ställe även om hon ibland är lite för på.... Men helt klart en fin tjej i mina ögon! Underbar dialekt också!!
Citera
2017-11-23, 20:13
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Särskilt inte med tanke på att han är jägare på riktigt också.

Haha, är du seriös? Jägare på riktigt? Applicerar du hans sätt att skjuta djur/lerduvor på hans sätt att ragga?
Citera
2017-11-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Ja tror tyvärr att Annie har fått nog av Liselott och hennes bölande och tycker att Dennis borde märkt att hon är en drama-queen. Om det händer har han sumpat sin chans till en bra och klok tjej som Annie verkar vara. Skulle då Liselotte böla sig till Dennis i sista programmet lär deras förhållande vara över så fort kamerateamet lämnat gården. Hon ger mig rysningar över hela kroppen! Hennes svartsjuka är onormal och bottnar i ett kontrollbehov och en osäkerhet på sig själv samt svartsjuka och manipulation av högsta rang! Ingen vidare trevlig kombo, hon har allvarliga problem med sig själv och det lär bli ett rent helvete för honom om han väljer henne. Man kan ju bara hoppas för hans egen skull att han ser igenom henne och det verkade faktiskt lite som att han har börjat göra det nu i senaste avsnittet... Hoppas hon åker ut nästa gång! Då lär det bli liv i luckan! Hon är nästan otäckt.... Dennis verkar vara en bra grabb men lite för osäker på sig själv, och kan därför välja någon som har lite humör i sig för att styra upp hans liv lite... Man har ju sett detta beteende hos andra bönder genom åren tyvärr... Men det brukar ju inte hålla så länge i dessa fall... Önskar att han väljer Annie! Då får han en bra tjej som kan hålla i framtiden! Väljer han däremot liselotte så blir det ett helvete för honom! Helt övertygad!! Sen hoppas jag att Joacim väljer Jenny! Hon är en go tjej som har hjärtat på rätt ställe även om hon ibland är lite för på.... Men helt klart en fin tjej i mina ögon! Underbar dialekt också!!

Verkligen bra reflektioner och du sätter mitt i prick tycker jag både vad det gäller Liselott och Jenny! Dock är nog inte Joacim så klok som man vill att han ska vara

Dennis verkar ha fattat grejen med Liselott nu, och jag tror vi får se henne ryka nästa vecka och det kommer bli världens liv på hans gård, tror det kommer bli både patetiskt och samtidigt underhållande att se om det blir så.
Citera
2017-11-23, 21:57
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Haha, är du seriös? Jägare på riktigt? Applicerar du hans sätt att skjuta djur/lerduvor på hans sätt att ragga?

Du behöver ju inte tolka allt så bokstavligt.
Däremot så är det ju inte omöjligt att det för vissa människor kan hänga ihop.
Citera
2017-11-23, 22:01
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ja jo kanske att det var så hon menade. Man förvånas ju inte över nåt när det gäller Jörgen, men skulle han verkligen vara så ful och gå så långt att han skulle hångla upp någon av Eriks tjejer?! Har svårt att tro att nån av dem skulle dras till Jörgen....men visst...han är ju mer macho än Erik så kanske att Ann-Louise skulle dras lite till honom...hon snackade ju om att gå och dansa med Wille för att göra Erik sotis....
Men vad snackar ni om, hon menade väl helt enkelt att Jörgen hånglat med de andra av sina brevskrivare, en första kvällen och en dagen efter, och att hon kom in i den röran efteråt. Det finns väl ingenting som tyder på att någon bonde har hookat upp med någon annans brevskrivare, så släpp det nu hörrni.

Jag tänkte på en grej i gårdagens avsnitt, när de filmade Jörgen så hörde man Wille i bakgrunden säga ”jag har kvinnan i mitt liv här jag” eller något liknande, så det är ju väldigt uppenbart nu att han valt svarthåriga Susanne. Han borde skicka hem den andra pronto.
Citera
2017-11-23, 22:42
Medlem
Teorin att Jörgen hånglat upp en av Eriks brudar är bara för rolig, visst han skulle med säkerhet vilja detta men oftast har ju brudarna också en vilja. Men det är klart, han och Alma kanske har smygit iväg bakom en husknut och grovhånglat lite.

Johan och Sofie tycker jag känns som ett märkligt par. Jag hoppas faktiskt det går åt skogen för dem. Johan är ju skittråkig och osäker som bara var intresserad av unga tjejer, Sofie sa ju knappt ett ord under hela tiden och var bara lite söt. Tycker det var obehagligt att se dem hångla till och med.
Citera
2017-11-24, 00:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Men vad snackar ni om, hon menade väl helt enkelt att Jörgen hånglat med de andra av sina brevskrivare, en första kvällen och en dagen efter, och att hon kom in i den röran efteråt. Det finns väl ingenting som tyder på att någon bonde har hookat upp med någon annans brevskrivare, så släpp det nu hörrni.
Håller med, så tolkade jag henne också.

Citat:
Jag tänkte på en grej i gårdagens avsnitt, när de filmade Jörgen så hörde man Wille i bakgrunden säga ”jag har kvinnan i mitt liv här jag” eller något liknande, så det är ju väldigt uppenbart nu att han valt svarthåriga Susanne. Han borde skicka hem den andra pronto.
Man hör lite dåligt vad som sägs men enligt texten så är det Wille som säger till Jörgen att "du har ju kvinnan i ditt liv här".
Oavsett så tror jag också att Wille kommer att välja Susanne, det känns rätt givet.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det med Erik och Alma såg jag med, även om det mest såg ut som att dom kramades lite, intressant oavsett. Man såg ju även när tjejerna pratade med Erik att hon stod för sig medan Ann-Louise och Fredrikke var på andra sidan. Antagligen för att Alma ändå känner att det finns en chans med Erik medan dom andra två är helt körda.
Ja, det var ju Alma och Erik som umgicks mest den kvällen verkar det som.
Synd att vi inte fick se vad de pratade om osv.
Det var ju ändå mer närhet dem emellan än vad vi fått se tidigare så tycker det är dåligt av produktionen att inte belysa det mer.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kul för Marcus och Johan att dom verkar ha funnit den rätte. Sådant värmer alltid mitt hjärta
Jag undrar verkligen om det handlar om "den rätta" här, särskilt när det gäller Erica...

Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Göra Erica en Charlie från förra året? Kan inte tänka mig att hennes känslor för Marcus är äkta. Hon är verkligen creepy!
Instämmer
Senast redigerad av Lostworld 2017-11-24 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in