2017-11-23, 19:19
Medlem
trailblasers avatar
Jag synd om dem som tror på detta luftslott.
2017-11-23, 19:46
Medlem
c014s avatar
Hur kommer det sig att denna aktien typ aldrig har handelsstoppats? när det kom falskbud ifrån samsung så fick de makulera avsluten. Idag kom dessa uppgifter innan öppning.. likförbannat öppnar handeln i aktien som vanligt.
2017-11-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det enda som verkligen är viktigt att minnas i den här historien är att det fortfarande är en insider som sitter och läcker info. Bråse hade väldigt träffsäker förhandsinformation idag, precis som han hade när det vankades vinstvarning.

Ja det är inte snyggt direkt.

Vem tror att Bråse har en såpass stark integritet och moral att han inte sett till att tjäna pengar på sin insideinfo? Handen upp anyone?
2017-11-23, 20:43
Medlem
Fp ägare efterblivna?
Placeras forum är fullt av konspirationsteorier.
Bråse har självklart inget fuffens för sig.
Han rapporterar bara vad han får till sig.
Alla i Fp verkar tro att det är unikt att ett bud läcker ut på detta sätt. Detta händer ofta, inget konstigt.
Ett bud på allt ifrån 80-160kr från veckans 17kr...
Snälla förklara varför någon skulle lägga en premie på 400~1000%?
Och blankarna jobbar imot er..
Det funkar inte så!
Ärligt talat vad är felet på dessa människor?
2017-11-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja det är inte snyggt direkt.

Vem tror att Bråse har en såpass stark integritet och moral att han inte sett till att tjäna pengar på sin insideinfo? Handen upp anyone?
Det tror jag inte att han har, vore osedvanligt dumdristigt av honom att göra en sån sak med tanke på att han sätter sitt eget namn på artiklarna. Frågan är väl snarare vem som sitter på informationen och huruvida den personen på något sätt tjänar på kursrörelserna som följer när informationen läcker ut.
2017-11-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Det är realtivt detaljerade uppgifter. Kineserna har tidigare köpa företag som Volvo

Det finns ganska många kineser. Många företag som blivit extremt stora och lyckosamma.
Rätt många som inte blivit det (källa, min egna slutsats).
Att det är kineser som har lagt ett bud säger egentligen inte så mycket.
2017-11-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det tror jag inte att han har, vore osedvanligt dumdristigt av honom att göra en sån sak med tanke på att han sätter sitt eget namn på artiklarna. Frågan är väl snarare vem som sitter på informationen och huruvida den personen på något sätt tjänar på kursrörelserna som följer när informationen läcker ut.

Självklart sitter det någon och tjänar storkovan på att droppa information såhär.
2017-11-23, 23:17
Medlem
Ingen gör något gratis, klar de tjänar pengar på allt de gör.
Se bara på Carnegie med sina rek, sälj. Sen köper de hela tiden.
Allt går i dag, bara för den myndighet som ska kontrollera, sover.
2017-11-24, 00:04
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterssonsson
Fp ägare efterblivna?
Placeras forum är fullt av konspirationsteorier.
Bråse har självklart inget fuffens för sig.
Han rapporterar bara vad han får till sig.
Alla i Fp verkar tro att det är unikt att ett bud läcker ut på detta sätt. Detta händer ofta, inget konstigt.
Ett bud på allt ifrån 80-160kr från veckans 17kr...
Snälla förklara varför någon skulle lägga en premie på 400~1000%?
Och blankarna jobbar imot er..
Det funkar inte så!
Ärligt talat vad är felet på dessa människor?

Dessa människor är de som inte haft sunt förnuft nog att ta förlusten och sälja, kursen på fpc är så tätt kopplad till deras privatekonomi at det inte finns med på kartan att kursen inte går upp! Då blir det enklare o skylla på bråse, blankare eller kineser....tyvärr.
Senast redigerad av jack.daniels 2017-11-24 kl. 00:09.
2017-11-24, 00:17
Medlem
jack.danielss avatar
FPC kan vara ett skolexempel på: 1. gift dig inte med aktien 2. Satsa inte pengar du inte har råd att förlora.

Kan tänka mig att proffsen (blankare) har haft rena lekstugan med aktien kontra småsparare! Det är en jävla skillnad att veta hur marknaden ser ut, till att hoppas att marknaden ser bra ut! För mig blev förlusten läropengar, men hade å andra sidan inte belånat huset och sålt tanten på gatan heller!
2017-11-24, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Ingen gör något gratis, klar de tjänar pengar på allt de gör.
Se bara på Carnegie med sina rek, sälj. Sen köper de hela tiden.
Allt går i dag, bara för den myndighet som ska kontrollera, sover.
Det där ser ut som en av Placeras Fingforums foliehattsteorier.

Hur vet du att det inte är Carnegies kunder som köper?
2017-11-24, 17:11
Medlem
jack.danielss avatar
Jag var inne en sväng på placeraforumet, men kunde inte vara där länge på grund av lukten av brända blankare....haha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in