Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 17:17
  #8305
Medlem
Jo kan fatta att många är besvikna att en stor del av börsvärdet är utraderat.
Men det är ju ingen annan än företaget och marknadens som sviker.
Citera
2017-11-24, 17:20
  #8306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jag var inne en sväng på placeraforumet, men kunde inte vara där länge på grund av lukten av brända blankare....haha
Dom ska ju svettas också enligt sekten.
Kände du inget av det?
Citera
2017-11-24, 17:45
  #8307
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Dom ska ju svettas också enligt sekten.
Kände du inget av det?

Jo, när du säger det....så var det en fond av sötaktig svettlukt! 🤣
Citera
2017-11-24, 17:49
  #8308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jo, när du säger det....så var det en fond av sötaktig svettlukt! 🤣
Småäckligt på något vis....
Citera
2017-11-24, 17:57
  #8309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
FPC har världens säkraste teknik.

Vad baserar du det på? Jag förutsätter att du fantiserar eller så får du producera ordentliga källor till sådana påståenden.
Citera
2017-11-27, 15:23
  #8310
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Hur kommer det sig att denna aktien typ aldrig har handelsstoppats? när det kom falskbud ifrån samsung så fick de makulera avsluten. Idag kom dessa uppgifter innan öppning.. likförbannat öppnar handeln i aktien som vanligt.
Varför skulle man handelsstoppa ifall informationen kom innan öppning? Handelsstoppa gör man för att försäkra sig om att hela marknaden har tillgång till samma information.
Citera
2017-11-27, 15:49
  #8311
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Varför skulle man handelsstoppa ifall informationen kom innan öppning? Handelsstoppa gör man för att försäkra sig om att hela marknaden har tillgång till samma information.

Men det var ett rykte som blev otroligt kurspåverkande, och börsen tvingade ju FPC att gå ut med information ändå?
Citera
2017-11-27, 19:02
  #8312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Men det var ett rykte som blev otroligt kurspåverkande, och börsen tvingade ju FPC att gå ut med information ändå?

Och det tackar jag för.
Jag gjorde ett kanonklipp på Fing Bull 112% ökning och sålde 09:30 på morgonen. En halvtimme senare dök den igen.
(aktien öppnade med 32% ökning (över 23:-) och sjönk sedan ner mot några procent bara.).

Ibland, så kan även den största "idioten" lyckas
Citera
2017-11-28, 08:05
  #8313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvislille
Och det tackar jag för.
Jag gjorde ett kanonklipp på Fing Bull 112% ökning och sålde 09:30 på morgonen. En halvtimme senare dök den igen.
(aktien öppnade med 32% ökning (över 23:-) och sjönk sedan ner mot några procent bara.).

Ibland, så kan även den största "idioten" lyckas

Lyllo!
Citera
2017-11-28, 18:04
  #8314
Medlem
Efter att ha skummat igenom Placeras Fingforum nu efter börsens stängning så ser jag att skribenterna håller stilen.
Ett av dom värre haussartrollen har postat samma "nyheter" flera gånger om dagen i flera dagars tid nu!
En annan skribent utmålas som vara Hemberg,Bråse eller Benson eller utsänd av den onde själv.

Foliehattarna kör vidare i gammal god stil!
__________________
Senast redigerad av Rivet 2017-11-28 kl. 18:06. Anledning: Stavning
Citera
2017-11-28, 19:32
  #8315
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Efter att ha skummat igenom Placeras Fingforum nu efter börsens stängning så ser jag att skribenterna håller stilen.
Ett av dom värre haussartrollen har postat samma "nyheter" flera gånger om dagen i flera dagars tid nu!
En annan skribent utmålas som vara Hemberg,Bråse eller Benson eller utsänd av den onde själv.

Foliehattarna kör vidare i gammal god stil!

Men allt är väl FI,s och EBM,s fel? För där dricker dom bara kaffe och ser inte vad som händer med ett kraftigt och framgångsrikt företag!
Citera
2017-11-29, 18:35
  #8316
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Tillbaka med lite hopp.

Började köpa in mig igår, dubblade i öppningscallen och ökade lite i stora dippen.
Målkurs hoppas jag blir mellan 44-50kr fram till Q3 rapporten senast, över 38kr så blir det sanning.

Medan alla blev rädda och ej tänkte/räknade så kom läget att köpa vilket även storblankaren Coatue gjorde. Q2 har ett tag sett ut att bli sista skit rapporten innan möjlig vändning och CF har hintat normala lagernivåer i slutet av Q2, detta bekräftades i morse och det kommer nog dra upp kursen inför nästa Q.

Bra saker att lägga på minne idag:

1. Normala lagernivåer i kedjan.
2. Bolaget började sälja från sitt egna lager vilket nu ökar kassaflödet istället för att minska vid ökade lager. Både Kundfordringar och Lager som ökar ger minskat kassaflöde - Pengar in i kassan.
3. Förvärvet nu helt klart och NE valde man ej att göra, istället sänkte man soliditeten till 54% genom lån. Växer bolaget vidare är lån väldigt bra för tillväxtbolag.
4. Bolaget meddelar att man nu börjar ta tillbaka Marknadsandelar igen, vilket man kan se i Kinesiskt data som kom tidigare i veckan.
5. Bolaget bekräftar att bruttomarginalen ska ligga på 40-45% över tid.
6. Bolaget meddelar att man ska fortsätta att minska sitt egna varulager, vilket är bra enligt ovan mtp kassaflödet.
7. Bolaget meddelar samarbete med QC gällande low/mid segment, oklart vad det kommer innebära men QC hotet måste då anses som nonsens.
8. CF påtalade att han nu var glad över normaliseringen av lagernivåerna i kedjan och att första halvan har varit tung, se klipp från EFN https://www.efn.se/bors-finans/finge...ens-rapporten/

Det blev helt enkelt en väldigt bra rapport som helhet om man fokuserade på rätt signaler och inte det man visste sen lång tid tillbaka.. Skulle gärna vilja se insynsköp nu(hoppas de FÅR köpa) som backar upp deras ord så ser detta väldigt lovande ut men vi vet ju hur snabbt allt kan vända... Får på Måndag se vem av blankarna som panik täckte, kanske flera eller endast Coatue.

Kommer öka min posse ordentlig OM 38an ryker framöver.

Notis:
När man värderar bolag med DCF och får fram riktkurs är det kassaflödet man räknar fram och diskonterar, inte vinsten.

Inlägget ovan skrev Zorb89 21 juli i år! Han har ju tidigare milt sagt Haussat Fingerprint Cards i denna tråd men numera lyser han med sin frånvaro! Är det läge att gå all in i Fing nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback