Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Jag har inte sett eller hört något som tyder på att Nordisk Alternativhöger skulle vara inblandade.
Har de ärligt presenterat så mycket underlag för att hävda att allt tyder på det? Tycker också det känns troligt, men det skulle lika gärna kunna vara något annat känner jag.
Btw: AfS är Alternativ För Sverige, som Kasselstrand kanske ska starta. Dock tycker jag Dan låtit lika tvekande till det som alla andra, så jag tror inte att han sitter på någon information om AfS som vi andra inte har.
Kasselstrand och CO har väl aldrig ens medverkat i Motgift? Att dom då ska ha haft kontakt i det dolda känns föga troligt. Motgift faller i samma kategori som Nordiska Motståndsrörelsen när det gäller tabun att ens tala med dom.
Som du skriver, så går jag mest på magkänsla här. Fria Sverige lägger ut en bild på en nyckel och något som kan tolkas som ett kontrakt. Jag tror att det kan handla om en större fastighet som kommer bli någon slags knutpunkt för den nya mediasatsningen som dom väntas göra. Det kommer säkert byggas upp studio, gym, butiker, konferenslokal m.m
Sen blir det att nationelltsinnade människor kan erbjuda sina tjänster med att bygga upp allt detta.
EDIT: Jag tror att det kommer presenteras mer intressanta saker än det jag nyss skrev. frågan är bara vad, känns som de har några clifhangers. Framförallt efter Ingrids tweet där hon skrev att makthavarna inte kommer bli glada.