2017-11-23, 16:49
Medlem
Någon form av gated community låter väl rimligt?
Citera
2017-11-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Kan du inte komma med något som styrker din tes då? Annars fyller ditt ordbajsande ingen som helst nytta i tråden.

Jag saknar ingalunda kontakter inom det "nationella" lägret. Mest förstås avhoppare men även ett antal aktiva. Därav kan jag avläsa ugefär hur tongångarna går. Ska rapportera mer i lägen, där jag inte riskerar att röja mina källor.
Citera
2017-11-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Någon form av gated community låter väl rimligt?
Kan bli lite juridiskt knepigt med avseende på allemansrätten. Går inte att hindra mig mfl nyfikna att strosa runt i nejden.
Citera
2017-11-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag tror det handlar om samarbete mellan gamla SvP, gamla SDU, Nordiska Alternativhögern, Ingrid och Conrad, Motgiftsgänget.

Partibildning med egen mediaplattform.
Det låter som en rätt bra gissning. Ingrid twittrar så här:

”Ladda upp med skumpa framför Youtube på lördag kl 14! Bästa nyheten på länge lanseras då.”

Just att hon använder ordet ”lansera” tyder på något slags partibildning tycker jag.
Citera
2017-11-23, 18:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det låter som en rätt bra gissning. Ingrid twittrar så här:

”Ladda upp med skumpa framför Youtube på lördag kl 14! Bästa nyheten på länge lanseras då.”

Just att hon använder ordet ”lansera” tyder på något slags partibildning tycker jag.
Kanske minns fel, men har de inte sagt att det inte rör sig om ett nytt parti?
Citera
2017-11-23, 18:27
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kanske minns fel, men har de inte sagt att det inte rör sig om ett nytt parti?

Jo de har sagt att det inte handlar om något nytt parti. Så det vi kan utesluta
Citera
2017-11-23, 18:35
Medlem
Citat:
Jo de har sagt att det inte handlar om något nytt parti. Så det vi kan utesluta
Rent semantiskt så är det korrekt. Partiet finns redan. Det heter AfS.
Citera
2017-11-23, 19:06
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Rent semantiskt så är det korrekt. Partiet finns redan. Det heter AfS.

Vad är det för parti? Dan har avfärdat det rätt många gånger nu nämligen. Tycker allt tyder på att det kommer bli något slags nationellt Community. Hur det kommer utformas återstå att se på lördag.
Citera
2017-11-23, 19:20
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag tror det handlar om samarbete mellan gamla SvP, gamla SDU, Nordiska Alternativhögern, Ingrid och Conrad, Motgiftsgänget.

Partibildning med egen mediaplattform.
Jag har inte sett eller hört något som tyder på att Nordisk Alternativhöger skulle vara inblandade.

Citat:
Vad är det för parti? Dan har avfärdat det rätt många gånger nu nämligen. Tycker allt tyder på att det kommer bli något slags nationellt Community. Hur det kommer utformas återstå att se på lördag.
Har de ärligt presenterat så mycket underlag för att hävda att allt tyder på det? Tycker också det känns troligt, men det skulle lika gärna kunna vara något annat känner jag.

Btw: AfS är Alternativ För Sverige, som Kasselstrand kanske ska starta. Dock tycker jag Dan låtit lika tvekande till det som alla andra, så jag tror inte att han sitter på någon information om AfS som vi andra inte har.
Senast redigerad av Run3 2017-11-23 kl. 19:22.
Citera
2017-11-23, 19:33
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag har inte sett eller hört något som tyder på att Nordisk Alternativhöger skulle vara inblandade.

Har de ärligt presenterat så mycket underlag för att hävda att allt tyder på det? Tycker också det känns troligt, men det skulle lika gärna kunna vara något annat känner jag.

Btw: AfS är Alternativ För Sverige, som Kasselstrand kanske ska starta. Dock tycker jag Dan låtit lika tvekande till det som alla andra, så jag tror inte att han sitter på någon information om AfS som vi andra inte har.

Kasselstrand och CO har väl aldrig ens medverkat i Motgift? Att dom då ska ha haft kontakt i det dolda känns föga troligt. Motgift faller i samma kategori som Nordiska Motståndsrörelsen när det gäller tabun att ens tala med dom.

Som du skriver, så går jag mest på magkänsla här. Fria Sverige lägger ut en bild på en nyckel och något som kan tolkas som ett kontrakt. Jag tror att det kan handla om en större fastighet som kommer bli någon slags knutpunkt för den nya mediasatsningen som dom väntas göra. Det kommer säkert byggas upp studio, gym, butiker, konferenslokal m.m

Sen blir det att nationelltsinnade människor kan erbjuda sina tjänster med att bygga upp allt detta.

EDIT: Jag tror att det kommer presenteras mer intressanta saker än det jag nyss skrev. frågan är bara vad, känns som de har några clifhangers. Framförallt efter Ingrids tweet där hon skrev att makthavarna inte kommer bli glada.
Senast redigerad av motarbetar 2017-11-23 kl. 19:39.
Citera
2017-11-23, 19:58
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Kasselstrand och CO har väl aldrig ens medverkat i Motgift? Att dom då ska ha haft kontakt i det dolda känns föga troligt. Motgift faller i samma kategori som Nordiska Motståndsrörelsen när det gäller tabun att ens tala med dom.
Vad jag vet har Kasselstrand och Hahne aldrig medverkat i Motgift. Inte heller har Kasselstrand och Erik Berglund i Den Kokta Grodan vad jag kan minnas någonsin pratat om Motgift, Dan eller Magnus (och jag har lyssnat på alla deras avsnitt). Möjligtvis att de nämnde Motgift når båda blev bortplockade från Soundcloud, men ärligt är jag skeptisk till att de ens då nämnde Motgift.

Men, de har gemensamma vänner. Erik Berglund har varit med i Ingrid & Conrad (t.ex. grattade han t.o.m. Ingrid på hennes födelsedag). William Hahne är väldigt god vän med The Golden One.

Ingen aning vad Kasselstrands strategi är. Men han rör sig definitivt i kretsar som är nära Motgift & Co. Men som sagt så tycker jag Dan pratar om Alternativ För Sverige som om han inte har någon insider-info.
Citera
2017-11-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villavolvovovve
Haha, ja vem är det som är tappad här egentligen?
Pinsam tystnad.
Du sa jag ja ju. Hahahaha att du trodde att någon skulle kunna få ut någonting av att titta på den där nyckeln alltså Hahahaha fortfarande sjukt kul😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in